Nieuw hier oet Enschede

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
jeroen76

Nieuw hier oet Enschede

Bericht door jeroen76 » 22 mei 2012, 19:41

even voorstellen
hoi ik ben jeroen anderson ik woon samen met mijn vrouwtje gerda en mijn 3 koters en een zwarte tekkkel in enschede
uit erfenis van mijn vader heb ik de gele trabant p600 gekregen die bij hem 11jaar in het bezit is geweest .
ik en gerda vinden het een supper leuk wagentje en hopen er leuk mee te kunnen rijden.. als hij tenminste niet stopt als hij warm is dus daar kan ik al even naar snuffelen op het forum hoe dat op te lossen ??!!
voor mijn werk ben ik meet en regel monteur bij een groot instalatie bedrijf dus hoe meer draadjes hoe leuker .

groetjes jeroen

Evan_s

Re: Nieuw hier

Bericht door Evan_s » 22 mei 2012, 19:44

Ha Jeroen,

Mooie stad, Enschede :).

Ik heb je Trabi nog niet gespot..

Slaat de warme motor langzaam af bij stationair/gas los?

jeroen76

Bericht door jeroen76 » 22 mei 2012, 19:57

oei ik ben door de warmte bevangen hier de post staat helemaaal verkeerd dus zal ik even kijken waar het heen moet
hoi Evan bedankt voor je reatie de motor slaat inderdaad af bij langzaam /stationair gas los
en wil pas na een uurtje weer lopen

groetjes jeroen

Evan_s

Bericht door Evan_s » 22 mei 2012, 20:01

Denk dat een moderator dit straks wel even verplaatst ;).

Je kunt de gasklepschroef een halve of hele slag indraaien, maar als de auto een lange tijd heeft stilgestaan, kan het schoonmaken van de carburateur het probleem beter oplossen. Ik vermoed dat het stationairkanaal en/of stationairsproeier verstopt zit.

jeroen76

Bericht door jeroen76 » 22 mei 2012, 20:09

hoi Evan
ik heb de carburateur al schoon gemaakt en ook al vervangen en een dikkere pakking tussen het blok en de carburateur geplaatst maar dat mag alemaal niets helpen het wagentje loopt supper mooi tot hij een 30 minuten gereden heeft dan is het mis en staat jeroen met trabi pech

ik hoop dat de modurator mij even kan helpen met verplaatsen wat ik kom er zo snel even niet uit hoe dat te doen

groetjes jeroen

Evan_s

Re: Nieuw hier oet Enschede

Bericht door Evan_s » 22 mei 2012, 20:15

Ah, dan kun je nu het beste dit schema nalopen: http://trabitechnik.com/index.php?lang= ... am%20Motor

jeroen76

Bericht door jeroen76 » 22 mei 2012, 20:15

woei supper het is al verplaatst bedankt
ik moet er nog een beetje in komen hoe het hier werkt

ruton
moderator

Bericht door ruton » 22 mei 2012, 20:17

Welkom hier.
Draadje is niet verplaatst maar afgesplitst.

Ermee kappen na een half uur lijkt op oververhitting.
Staat je luchtfilter nog op de winterstand? Choke weer terug ingedrukt? Kijk anders even of je op een of andere manier met dat ding dit weekend in Epse kunt komen.
Met een beetje geluk trekken die enthousiastelingen dan ook nog even met een naaftrekker je remtrommels eraf en dan kun je daar ook even de boel controleren en schoonmaken.

jeroen76

Bericht door jeroen76 » 22 mei 2012, 20:23

bedankt Ervan
ik had ook een oud boek gekregen bij de trabi hoe je jezelf moet helpen maar mijn duits is niet zo best een vergaser en een kraftstofschwimer :cry: ik weet het allemaal niet het linkje dat je mij toe stuurde is mooi want dat word mooi vertaald door de pc dus ik zal mij er eens in verdiepen :idea: :D :)

groetjes

jeroen76

Bericht door jeroen76 » 22 mei 2012, 20:31

hoi Ruton
fijn dat jullie mij er mee zouden willen helpen daar in epse maar ik durf het niet aan om zo ver te rijden ik heb de auto uit assen gehaald en dat heeft mij al dagen van het leven gekost ik heb elk stoplicht lang durig bekeken
de choke heb ik in en het lucht filter staat naar de tank gericht met die grote buis de motor word naar mijn idee wel erg warm kan het zijn dat er verkeerde bougies op zitten ik heb geen idee wat jullie gebruiken

Plaats reactie