Nieuw hier oet Enschede

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Nieuw hier oet Enschede

Bericht door Evan_s » 30 mei 2012, 22:53

Hele mooie en nette Trabant!! Gisteren in het eggie bekeken.

Gebruikersavatar
jeroen76
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 mei 2012, 21:00
Locatie: enschede

Re: Nieuw hier oet Enschede

Bericht door jeroen76 » 04 jun 2012, 16:10

hoi trabant vrienden
het probleem lijkt te zijn opgelost van het weekend een paar keer een half uurtje gereden en de motor blijft nu lopen
met de bobines die ik van Evan heb geleend !! de bobines worden ook niet meer zo warm en wil ook vlot weer starten als hij warm is
het wagentje stoot nog wel flink als het gas word los gelaten nu is er een sp vergasser op de motor gemonteerd
het zou beter zijn als het oude type er op zou zitten heb ik mij laten vertellen

groetjes jeroen

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4162
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Nieuw hier oet Enschede

Bericht door eeuwige_student » 04 jun 2012, 16:25

Om het stotteren te voorkomen zit er een vrijloop in zijn 4e versnelling! Maar gelukkig dat het grootste probleem m.b.t. de betrouwbaarheid is verholpen!

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Nieuw hier oet Enschede

Bericht door Evan_s » 04 jun 2012, 16:33

Mooi! Had je dit ontbrekende plugje nog opgelost?

Afbeelding

Gebruikersavatar
jeroen76
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 mei 2012, 21:00
Locatie: enschede

Re: Nieuw hier oet Enschede

Bericht door jeroen76 » 04 jun 2012, 17:53

hallo jongens
ik had dat gaatje inderdaad dicht gemaakt met wat wijmaplast een goedje wat wij altijd gebruiken om doorvoeringen dicht te maken dit kun je er later zo weer uit pulken !! dus jullie zeten de auto vrij als je het gas los laat ?? dat stotteren hoord er dus bij ?? in de tijd dat ik er mee gereden heb was in drente en daar hoef je niet zo veel af te remmen en daar zijn bijna geen stoplichten

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Nieuw hier oet Enschede

Bericht door Evan_s » 04 jun 2012, 18:02

Gewoon de koppeling intrappen bij gas los, behalve in de 4, die heeft een vrijloop.

Gebruikersavatar
jeroen76
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 mei 2012, 21:00
Locatie: enschede

Re: Nieuw hier oet Enschede

Bericht door jeroen76 » 04 jun 2012, 18:09

ha ha ha mooi is dat ! ik moet er nog even aan wennen hoe een echte trabant fahrer rijden moet

Runneroo
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2010, 01:44

Re: Nieuw hier oet Enschede

Bericht door Runneroo » 05 jun 2012, 00:33

Even inhaken op bovenstaande:

Gelezen en ingescanned uit het boek Trabant gekauft - Was nun? van Frank B. Olschewski:

Afbeelding

Met andere (NL) woorden:

Uitrollen in een andere dan de 4e versnelling, gas los en gewoon in zijn vrij zetten zonder de koppeling te bedienen en als men verder wil rijden de juiste, bij de op dat moment gereden snelheid, versnelling kiezen met het gebruik van de koppeling.

Op deze manier zou dan de koppeling ontlast worden.

Kom dur maar in.
2takt or not 2takt, that's the question.

Gebruikersavatar
wido-foto
Berichten: 352
Lid geworden op: 25 mar 2011, 18:46
Locatie: Doezum
Contacteer:

Re: Nieuw hier oet Enschede

Bericht door wido-foto » 05 jun 2012, 09:23

Idd liever een "gewone"dan een Spahrvergasser is mij ervaring... Ik had ook een spaar, maar als die eenmaal slecht is dan krijg je hem bijna niet meer goed. Mijn advies is een gewone carburateur dat rijdt een stuk fijner en zekerder... En ja... dat horten en stoten hoort er wel een beetje bij... het is tenslotte een TRABANT en geen Cadillac... Ik speel veel met gas en koppeling en rijdt ook bij lage snelheden in de 4 om dat stotteren wat tegen te gaan...
Oude liefde roest niet!!!

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4273
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Nieuw hier oet Enschede

Bericht door ruton » 05 jun 2012, 10:04

wido-foto schreef:En ja... dat horten en stoten hoort er wel een beetje bij...

en rijdt ook bij lage snelheden in de 4 om dat stotteren wat tegen te gaan...
Tegenstrijdig, Wido.
Tweetaktrijden is terugschakelen en toeren maken.
Niet jezelf voor de gek houden omdat je in de vrijloop van de vier het schokken door gebrek aan toeren minder voelt.

Plaats reactie