Voorstellen

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
barkasman

Voorstellen

Bericht door barkasman » 03 sep 2012, 15:34

Beste Mensen,

Ik zal me ook even netjes voorstellen. Gijs uit Eindhoven. Ik rijdt nu al een paar jaar in mijn zelf opgeknapte en ingevoerde barkas. Een aantal jaar geleden heb ik ook trabant gereden. Maar die is er uit gegaan omdat ik in die tijd vanwege werk meer kilometers moest maken. Dat zag ik toch niet zo zitten met de trabi..

Ik zag dat in dit Voornamelijk Trabant Forum ook een hoekje is overgelaten voor de overige IFA-mobilen en dat er behoorlijk gepost is over Barkassen en Wartburgs. Dus ik heb maar eens een gebruikersnaam aangemaakt.

De barkas is de laatste tijd redelijk betrouwbaar. Maar blijft een oude auto, en dus om de zoveel tijd wel klooien met dingen (die ik nog niet vervangen heb).. Bijvoorbeeld electra heeft me laatst een paar avondjes puzzelen gekost.
Vandaag staat ie bij de garage voor de 2 jaarlijkse APK. Altijd spannend, maar deze keer heb ik er best vertrouwen in..
Ik plak er een fotootje bij. Is al wat ouder fotootje, van toen de Barkas net een nieuw kleurtje had. Als hij door de APK komt zal ik m eens wassen en opnieuw op de gevoelige plaat vastleggen.

Groet Gijs
Bijlagen
barkasstrijpsklein.jpg

jeroen76

Re: Voorstellen

Bericht door jeroen76 » 03 sep 2012, 17:20

hoi Gijs welkom :D
mooie auto ziet er goed uit :mrgreen: ;)

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 03 sep 2012, 17:55

Welkom hier!

Mooie KB heb je! Ik ben ook druk bezig met mijn KB, ik ga eerst voor een kenteken en dan opknappen maar!

P.s. heb je ook een foto van hoe de bus er voor uitzag, dwz toen hij nog grijs was? De mijne is oorspronkelijk ook grijs/wit geweest en zit er over te denken hem weer in de originele kleur te krijgen.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

trabant601

Bericht door trabant601 » 03 sep 2012, 19:38

hallo leuk zo barkas .

meld je aan bij ostmobile.nl is gratis .
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries » 03 sep 2012, 22:09

Hallo Gijs, ziet er strak uit die Barkas. Ben de afgelopen dagen in Altenburg maar 2 Barkassen tegengekomen in t wild en maar 1 Framo.
Ik heb nu wel een beetje ruimte in de loods, maar ik moet mnezelf bedwingen om de vrijgekomen ruimte niet op te vullen met een Barkas.
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

barkasman

Bericht door barkasman » 05 sep 2012, 17:10

Haiko schreef:Welkom hier!

Mooie KB heb je! Ik ben ook druk bezig met mijn KB, ik ga eerst voor een kenteken en dan opknappen maar!

P.s. heb je ook een foto van hoe de bus er voor uitzag, dwz toen hij nog grijs was? De mijne is oorspronkelijk ook grijs/wit geweest en zit er over te denken hem weer in de originele kleur te krijgen.

Op de RDW site staat inderdaad de kleur grijs. Echter de bus is nooit grijs geweest. Toen ik hem ter keuring aanbod was hij (lichtere tint) blauw. Men vroeg welke kleur hij zou worden.
Ik had toen het plan om er een muisgrijze, ratlook bus van te maken. Dus ik zei grijs. Uiteindelijk ben ik van dat idee afgestapt. Heb heel veel foto's gezien. Maar ik vind een frisse kleur toch mooier.

Leuk dat het er op de foto's zo mooi uit ziet hè.. In het echt heeft ie wel wat deukjes. T was een gebruiks auto en dat merk je aan alles.

De keuring is trouwens uitgelopen op een afkeur. Maar dat ben ik bij mijn oude auto's al een beetje gewend. Er moet een lichtje branden bij groot licht: doet t niet. Ruitewisser versleten, handrem afstellen (maar daar had ik de dag van te voren nog aan zitten sleutelen, da's gewoon aandraaien. Denk ik.)
En er komt een geluidje uit de achterwiellager.
Hopelijk valt dat laatste mee. Zat geen speling op het lager, dus ik hou mijn hoop op.

Hoop dat ik vanavond wat tijd heb, voor vieze handen te krijgen.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 08 sep 2012, 19:33

Hé Gijs, welkom hier! Als Jasper ook weer trabant gaat rijden, wordt volgens mij het clubje weer compleet!

Groet,

Frank

Erik

Bericht door Erik » 11 sep 2012, 14:17

Blijft ook leuk zo'n Barkas.
Welkom hier en hopelijk zien we je eens in den lande bij een (trabant) evenement.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek

Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 13 sep 2012, 21:57

Uit de oude doos......

Afbeelding

barkasman

Bericht door barkasman » 15 sep 2012, 15:59

Die foto ken ik nog wel!..

Jasper is nou bezig met een race mz.. Die blijft ook walmen.

Voor de apk en oa ik met de handrem stellen bezig geweest. Rechts deed ie niks meer.
Dat bleek toch meer moeite dan gedacht. Moet nog goed in orde maken. Weinig tijd gehad..
Zal nog wat foto's dr op zetten, als ik verder ga..

Plaats reactie