Hee iedereen

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
Renier

Re: Hee iedereen

Bericht door Renier » 21 sep 2013, 00:41

Een getuunde G40, goed idee! Maar zou dit bij een Trabi 601 zo moeilijk in te bouwen zijn? Bij een 1.1 overduidelijk gemakkelijker, maar nogsteeds.. je idee om een 1.1 esthetisch terug te bouwen naar een 601 is ook nog niet half gek moet ik zeggen.. maar de 601 blijft favoriet ;] Een maat van me z'n grootvader heeft een sloopbedrijf in het dorp en ook een mannetje die reparaties doet, ga morgen er misschien heen en misschien kunnen ze me helpen bij m'n project, ik zal nog zien.
gvhoey schreef:Maar rijd eerst zo al maar eens met een 601, het blijven cruizers geen vliegmachines.
Heb je ook gelijk in, word waarschijnlijk al heel wat!

PS: http://www.handelsprijzen.nl/advertenti ... 01-l-.html
Pure elegantie.. dat heeft een 1.1 toch niet helemaal, misschien ga ik er van het weekend nog wel eens heen om te kijken ;]

PS2: http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... ousPage=lr
Misschien is dat iets? Of gaat dat al echt te ver?
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

tijs

Bericht door tijs » 21 sep 2013, 01:29

bij mijn trabant is momenteel de koppeling versleten, maar je bent welkom om eens rond te snuffelen rond mijn trabantje hoor(gaat nu voortaan verder als een rijdend project door). hij staat in veldhoven, ik heb daar samen met een maatje een hobby schuur.

heb ook wel redelijk wat ervaring (alleen nog niet bij een trabant) in diverse motor ombouwen en inzicht in wat er zoal bij komt kijken doorgaans.

Renier

Bericht door Renier » 21 sep 2013, 02:07

tijs schreef:bij mijn trabant is momenteel de koppeling versleten, maar je bent welkom om eens rond te snuffelen rond mijn trabantje hoor(gaat nu voortaan verder als een rijdend project door). hij staat in veldhoven, ik heb daar samen met een maatje een hobby schuur.

heb ook wel redelijk wat ervaring (alleen nog niet bij een trabant) in diverse motor ombouwen en inzicht in wat er zoal bij komt kijken doorgaans.
Dat zou ik wel heel leuk vinden! Ben je morgen toevallig bij je Trabant aanwezig?
Afbeelding

tijs

Bericht door tijs » 21 sep 2013, 19:21

nee ik denk volgende week pas weer, dit weekend te druk met me huis verbouwen helaas.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 21 sep 2013, 20:57

Morgen in Schinveld een optie? Er zou nogal wat DDR-materiaal komen uit Duitsland en Nederland.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 21 sep 2013, 21:08

Een voorbeeld van een 1.1 in 601 look uit mijn eigen wagenpark:

Afbeelding

Het aantal ombouwen van een 601 met motorfietsblok is volgens mij erg beperkt. Nu kan je het wiel natuurlijk opnieuw uitvinden, maar van alle mogelijke ombouwen is dat volgens mij het meeste werk, terwijl het resultaat niet op voorhand vast staat. De ombouwen met 353-motor of met diverse VW motoren gebeurt veel vaker en is relatief eenvoudig. Dit houdt in dat je het zo moeilijk kan maken als je zelf wilt. Een 1.3 motor met injectie kan je nog zonder problemen op de versnellingsbak van de trabant zetten. Wil je het moeilijker maken, kan je er een 5 bak inbouwen. Volgens mij zijn er bakken waarbij je de oorspronkelijke aandrijfassen kan gebruiken en bakken waarbij je de lengte van de aandrijfassen moet aanpassen.

Renier

Bericht door Renier » 21 sep 2013, 22:43

Dank je, eeuwige_student, dat is inderdaad een mooie ombouw! Ik heb wel een beetje het gevoel dat het bij de 601 ook wel moet kunnen lukken om er een andere motor in te bouwen, alleen de slangetjes en aansluitingen tegen een ander blok aan leggen bij een 1.1 is misschien iets minder ambiteus (terwijl er helemaal niks mis mee is hoor, het is wel de betere keuze in dat opzicht). Blijf deze helemaal ook gewoon te gek vinden.. helemaal namaken van een 601 bij een 1.1 en laten spuiten zou ook wel een flinker prijskaartje hebben lijkt me.
Afbeelding

Renier

Bericht door Renier » 21 sep 2013, 22:52

ruton schreef:Morgen in Schinveld een optie? Er zou nogal wat DDR-materiaal komen uit Duitsland en Nederland.
Ben je er zelf dan ook bij? Als het met het OV te bereiken is ben ik dan wel van de partij, mag even niet rijden (pols in het gips).
Afbeelding

trabart
moderator
Contacteer:

Bericht door trabart » 23 sep 2013, 12:21

reeds velen zijn je voorgegaan met het idee een motor-motorblok in te bouwen.
Ik heb nooit een afgehandeld project gezien echter ....
Afbeelding

tijs

Bericht door tijs » 23 sep 2013, 13:35

Plaats reactie