Even voorstellen..

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
Plaats reactie
Rikkert

Even voorstellen..

Bericht door Rikkert » 31 mar 2014, 19:26

Hey hallo!
Ik ben Rik en kom uit het oosten van nederland.
Wij zijn met de vriendengroep van plan een trabant te kopen en op te knappen
Via deze weg zijn we ook op dit forum uit gekomen. We zagen al een hoop handige sleuteltips dus hebben we maar snel een account aangemaakt.

Mvg

Rik

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: Even voorstellen..

Bericht door eeuwige_student » 31 mar 2014, 20:46

Welkom! Ik kan alleen maar aanraden om hier eerst advies te vragen voordat je eenmkat in de zak koopt.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 31 mar 2014, 20:53

welkom vanuit het noorden.

Weet niet hoeveel sleutelervaringen jullie hebben met auto's, maar koop er in elk geval eentje die niet compleet verrot is.
De ervaring leert dat er nogal wat beginners zijn die op een gegeven moment hun projekt staken vanwege diverse oorzaken zoals gebrek aan kennis, geld tijd of overmoedigheid met de wildste ideeenwaanzin :mrgreen:
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

ruton
moderator

Bericht door ruton » 31 mar 2014, 21:01

Hoi, welkom.
Wat wil de vriendenclub met die Trabant en hoe zijn jullie op een Trabant gekomen? En hoe groot is die vriendenclub?
Op het eerste gezicht is er maar één type Trabant, maar de ene Trabant is toch de andere niet.
Wat voor de een een perfecte auto kan zijn, is voor de ander een hel op wielen.
Dus vertel eens wat meer.

Rikkert

Bericht door Rikkert » 31 mar 2014, 21:12

Nouja vriendengroep is inderdaad een groot woord, we zijn met 3 man (chris, pim en ik). Pim studeert op dit moment autotechniek, chris heeft een brommer volledig opgeknapt en ik heb zelf samen met mijn pa aan een oude saab gesleuteld dus er zit wel de minimale kennis in haha ;) zit inderdaad nu nog te zoeken naar een goede basis. Want ja je kunt beter langer wachten dan dat je met een rotte basis begint.
We zijn op zoek naar een trabant 601 sedan het liefste van tussen de jaren '70 en '80. We willen hem waarschijnlijk restaureren en meer als kameraden project doen.

We zijn uiteindelijk uitgekomen op een trabant omdat we dicht tegen de grens wonen en er net over de grens plenti onderdelen voor een mooie prijs beschikbaar waren.
Hoop dat je hier iets meer mee kan :)

Mvg

Rik

ruton
moderator

Bericht door ruton » 31 mar 2014, 21:36

Als je een post-ontvangstadres in de BRD hebt, wil het wel schelen in de verzending, sommige webwinkels hanteren fantasieprijzen voor een Auslandpaket. Maar ook in Nederland kun je aardig slagen, zeker als het niet nieuw hoeft te zijn. Het loont om hier een gil te geven als je wat zoekt, wie iets over heeft meldt zich wel.

Ik zou de activiteitenkalender eens in de gaten houden en treffens bezoeken. Je krijgt dan wel wat inzicht in de variaties en toestanden en je hoort van meerdere eigenaren waar je op moet letten als je wat koopt, en wat je sowieso even moet nakijken als je wat op de kop hebt getikt.
Zoek ook eens op "Trabant Kaufberatung".

Plaats reactie