Terug van weggeweest!

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
Plaats reactie
pirapotrabbi

Terug van weggeweest!

Bericht door pirapotrabbi » 09 jun 2014, 18:28

Hallo allemaal!

Misschien moet ik mezelf even wederom voorstellen.
Mijn naam is Gert, en ik ben twee jaar geleden begonnen met de restauratie van een (rotte) Trabant 601 S uit 1978
Uiteindelijk bleek deze toch te ver opgeroest in de draagbalken en de wielkasten en de bodem en... dus heb ik deze als onderdelenbank gebruikt.
Afbeelding
Sinds één jaar geleden ben ik ook eigenaar geworden van een Trabant 601 S uit 1986, genaamd "Maureen"
Afbeelding
Ik heb in de tussentijd al bijna 10.000 kilometers afgelegd met haar zonder problemen.
In de tussentijd heb ik de volledige voortrein gerestaureerd samen met een revisie van de motor en nog kleine details.
Afbeelding
Ze staat sinds enkele weken stil (in het perfecte rij-seizoen) door dat de EBZA het heeft opgegeven.
Afbeelding
Ik hoop haar weer snel op de baan te krijgen, het enige wat mij er nu van weerhoud zijn examens ;) En het dilemma om zelf de componenten te vervangen of een compleet nieuwe EBZA te kopen.

groetjes

G.
Zweitakt Werkstatt Genk!

ruton
moderator

Re: Terug van weggeweest!

Bericht door ruton » 09 jun 2014, 22:12

http://www.youtube.com/watch?v=zE6ABcZ2LYY

Voor het geval mijn EBZA onderweg de geest geeft, heb ik nog een klassieke ontstekingsplaat met puntjes en wat kabels aan boord.
Maar die donorauto van je heeft toch zeker een ontsteking?

pirapotrabbi

Bericht door pirapotrabbi » 09 jun 2014, 22:22

De ontsteking in mijn donorauto is slechts een schim van wat hij ooit geweest is. Deze is er nog slechter aan toe als de andere.
Ik heb wat rondgezocht, en een EBZA is toch een kostelijk stuk...
Zweitakt Werkstatt Genk!

ruton
moderator

Bericht door ruton » 09 jun 2014, 22:45

Het kan helpen als je weet welk deel van de EBZA kaduuk is. De Gebereinheit of het Steuerteil. En inspecteer de kabeltjes eens.

pirapotrabbi

Bericht door pirapotrabbi » 09 jun 2014, 22:46

Ik heb de proef gedaan van het groene tegen het bruine kabeltje te houden, slechts de eerste bougie vonkte, de andere deed niets. Dus ik ga er van uit dat het het Steuerteil is.
Tenzij u mij een ander truukje kan geven voor mijn zoektocht verder te zetten, de kabels zijn nog oké.
Zweitakt Werkstatt Genk!

gvhoey

Bericht door gvhoey » 10 jun 2014, 13:01

Welkom! Grappig om te zien dat er nog een trabant is dit maar 9 nummers verschilt in nummerplaat met mij :)

pirapotrabbi

Bericht door pirapotrabbi » 10 jun 2014, 13:19

Haha, ik ben zelf nog nooit een Belgische Trabant tegengekomen. Een leuk toeval dat de nummers kort bijeen liggen dan :D
Zweitakt Werkstatt Genk!

gvhoey

Bericht door gvhoey » 10 jun 2014, 14:03

Nog nooit een tegen gekomen? en ik vind dat er net zoveel aan het rondrijden zijn de laatste tijd :)

In een straal van 15km weet ik er zo 4 personen zijn en 1 ervan heeft er 9 :)

pirapotrabbi

Bericht door pirapotrabbi » 10 jun 2014, 14:11

Maar in het verre Limburg, kom je dit niet zo vaak tegen. Thans weet ik ook een verzamelaar zitten maar die komt nooit buiten met zijn auto's. :(

Zelf kom ik ook nog niet buiten Limburg, enkel een keer per jaar maak ik de trip naar Dendermonde/Baasrode-Noord voor naar een evenement te gaan met stoomtreinen. Voor de rest rijd ik rond in de regio Hasselt/Genk/Zonhoven. En ook wel eens in Lommel, Heusden-Zolder,Tongeren,...
Zweitakt Werkstatt Genk!

Plaats reactie