Nieuw hier, even voorstellen

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
ruton
moderator

Re: Nieuw hier, even voorstellen

Bericht door ruton » 01 aug 2016, 21:26

Als je toch bezig bent, vernieuw je die remslangen (300x3 mm voor en 155x3 mm achter) in één moeite door. Ze kosten bij TW €4,90 het stuk, en je hebt voor je hele leidingencircus één datum om te onthouden. De slangetjes worden bij een APK eerder afgekeurd (scheurtjes, bobbeltjes, zweten) dan de leidingen.

De remleidingen van Trabantwelt zijn van dezelfde legering als de originele, en ze zijn behoorlijk stug. Ze zijn niet van koper. Ik vind ze niet prettig monteren. Bij de setjes heeft TW het ook over 'Metalleitungen' en niet over Kupferleitungen.
Ik geef de voorkeur aan koper, dat makkelijker buigt en bovendien minder corrodeert.

Trabantenaar
Contacteer:

Re: Nieuw hier, even voorstellen

Bericht door Trabantenaar » 01 aug 2016, 21:42

Beste zijn nikkel-koper leidingen. Wel iets lastiger te buigen dan koper maar het ziet er simpelweg beter uit en koper heeft de neiging om "lam" te raken omdat het zo zacht is. Het kan dus uitzetten onder druk en daarbij is het nog steeds roestgevoelig (wel minder dan staal) Al wordt het dan gewoon groen.

Stalen leidingen buigen kun je eigenlijk alleen goed met een tang die ervoor bedoeld is. Anders heb je de kans dat het gaat knikken.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Plaats reactie