Trabantenaar stelt zich voor

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
Plaats reactie
Trabantenaar
Contacteer:

Trabantenaar stelt zich voor

Bericht door Trabantenaar » 13 jul 2011, 22:49

Ja ik ben weer terug. Ik heb de hele overgang van het ene naar het andere forum niet meegekregen en ben nu pas weer op het forum terecht gekomen.

Opnieuw een voorstelrondje dan maar:

naam: Rutger
Leeftijd: 21
Woonachtend in limburg (omgeving roermond)
Niet in bezit van een trabant. maar er zal een keer een restauratieobject komen. Helaas heb ik daar nu de ruimte niet voor

Daily driver: VW polo 86C uit 1993

Vragen over de 1.1 trabantjes (althans motorisch) kun je voor bij mij terecht. Ze zijn redelijk simpel en de motor in mijn polotje is qua opbouw gelijk. Ombouw naar zwaardere motoren van dat type kan ik ook bij helpen (in principe kun je tot 1.6 gaan, met een leuke hoeveelheid pk's)
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

trabart
moderator
Contacteer:

Re: Trabantenaar stelt zich voor

Bericht door trabart » 13 jul 2011, 23:03

welkom terug zeggen we dan :)

handig, 1.1 vragen zijn er volgens mij wel vaker, en kennis ligt hier hoofdzakelijk bij 601.
Afbeelding

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 13 jul 2011, 23:04

weet ik, daarom heb ik het ook even gemeld :)
Dubbel zo taktisch...

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 25 apr 2014, 18:11

Ben ik weer eens. Inmiddels 24. Af en toe wel eens gepost hier, maar weinig actief.
Afgelopen editie van Classic Day Cuijk eindelijk de P70 van Eeuwige_Student gezien. En ook met hem gesproken, o.a. over trabantjes natuurlijk. Erg leuk!

Nou wil ik al jaren graag een trabant. En ik heb toevallig diezelfde dag een heel kort ritje gehad in een auto uit 1979. Iets wat me veel deed.
Toen ik weer in mijn huidige daily auto stapte miste ik dat karakter van zo'n oudje.
Nou is die daily inmiddels een polo 6N uit 1997. Wat ik dus nu een karakterloos ding vind (hoewel, als ie karakter laat zien, is het wel de vele problemen die ik ermee heb gehad, maar dat terzijde)

Gelijk verkocht dus weer van het karakter van zo'n oud beestje. Dus wat wil je dan: juist ja, zo'n oud beestje natuurlijk!
Nou kom ik regelmatig in Duitsland, dus ik kan niet zomaar mijn daily verkopen en een ouder beestje ervoor terughalen. Dan kan ik nergens meer komen.
2e auto met volledige kosten is aangezien ik sowieso al niet zoveel rij, is het gewoon zonde geld (ik maak gemiddeld 4000 tot 8000 km per jaar)

Nu zijn alle auto's ouder dan 40 jaar belastingvrij tegenwoordig, ipv 25 of 30 jaar. Wat me op een idee bracht. Waarom geen trabant 601u, die zijn er ook van ouder dan 40 jaar.
Dus ik ben nu aan het denken om een Trabant te zoeken die minimaal in 1974 of eerder op kenteken is gezet.

Doel is dat binnen een jaar voor elkaar te hebben, en dat die auto ook bruikbaar is natuurlijk, voor de 2e editie van Classic Day Cuijk.
Hopelijk gaat me dat lukken. Tips, adviezen en te koop staande trabantjes zijn welkom!
Laatst gewijzigd door Trabantenaar op 25 apr 2014, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Dubbel zo taktisch...

tanisha

Bericht door tanisha » 25 apr 2014, 22:24

www.mobile.de en www.kleinanzeigen.ebay.de in de gaten houden!

let wel goed op als er een ddr brief bij zit dat de auto van 1972 of ouder is i.v.m op kenteken in nederland

ik heb mijn 1972 trabi combi via ebay.de gevonden en had de auto met transport en aanschaf mee gerekend voor 350,- thuis

nu zal ik eerlijk zijn je neemt wel een gok doorgaans zijn Duitsers wel redelijk eerlijk over de staat wat ze verkopen maar als je er staat dan sta voor het blok als het tegen valt!

ik ging er van uit dat mijn combi stok verrot zou zijn en het blok en wielen vast zou staan
tot mijn verbazing was juist de onderkant hard en zat de roesterij vooral rondt het dak
de wielen waren los alsof hij de dag ervoor nog gereden had
de motor bleek uiteindelijk redelijk op z'n end te zijn
ik heb nu voor een leuk klein bedrag een wegenbelasting vrije en redelijke basis staan de volgende stap wordt invoer en kenteken daarna zal er nog een 2de bij moeten voor onderdelen

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 25 apr 2014, 23:28

Bedankt, maar ik zoek liever iets wat al een nederlands kenteken heeft. Invoeren brengt ook weer kosten met zich mee en ik heb liever iets wat redelijk weg-waardig is.
Autotje met werk zegmaar. Geen restauratie-object of project. Dan maar een paar euro extra uitgeven.

Daarbij zit je bij ebay idd al makkelijk vast aan een bod op een veiling, en daar ben ik niet zo van (sofort kaufen doe ik alleen bij onderdelenshops)
Dubbel zo taktisch...

tanisha

Bericht door tanisha » 26 apr 2014, 00:24

de ebay van mijn linkje zijn gewoon advertenties je kunt niet eens bieden in heb gewoon gebeld met de adverteerder en een afspraak gemaakt

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 26 apr 2014, 10:46

tanisha schreef:de ebay van mijn linkje zijn gewoon advertenties je kunt niet eens bieden in heb gewoon gebeld met de adverteerder en een afspraak gemaakt
Ik zag het, maar je zit nog altijd met invoerkosten. Je zit al gouw aan een dikke 200 euro bovenop de verkooprijs.
En er staan er heel veel op met alleen ddr papieren, en ik heb persoonlijk niet zo'n zin in die rompslomp die dat met zich mee brengt (al zijn de bouwjaren waar ik in zoek wat makkelijker, voor 73 is ddr brief minder problematisch, maar het blijven extra kosten)

Heb liever iets weg-waardig. Dan kan ik er wel aan werken, maar ook mee rijden, ik heb geen stallingsruimte of klusruimte. Dus ik kan sowieso geen auto zonder kenteken/apk kwijt.
Althans niet voor een langere periode.
Dubbel zo taktisch...

tanisha

Bericht door tanisha » 26 apr 2014, 11:27

invoer valt best wel mee!

de mijne heeft ddr papieren van '72 en in '90 stilgelegd daarmee heb ik meteen bewijs dan mijne na de eenwording nog gereden heeft waarmee ze hem moeten behandelen als een normale duitse brief

Plaats reactie