monteren magneetventiel

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
RobinJ

monteren magneetventiel

Bericht door RobinJ » 25 apr 2012, 09:14

Onlangs een magneetventiel aangeschaft daar ik steeds iets vergeet dicht te doen :? .

Ben niet zo bijster technisch dus mijn vraag is : hoe monteer je zo'n ding

Afbeelding

Ik had gedacht het geheel maar in het T-stuk te schuiven, (jaja eerst het T- stuk eruit :roll: ) maar dan ?

Afbeelding

Ik heb er een orgineel kabeltje bij, dat gaat ws wel maar waar steek ik de rode draad bij, bij de draden vd Trabant ?

tijs

Re: monteren magneetventiel

Bericht door tijs » 25 apr 2012, 09:51

zo te zien moet je de ijzeren bevestigingsbeugel zo monteren dat deze tegen een ijzeren deel (zonder lak) van de koets zit, dan heb je de massa (-) al klaar.

de losse schuif verbinding zul je naar een contact geschakelde + kunnen leggen. op deze manier zal de kraan open gaan als je hem op contact zet, en dicht gaan als je het contact uitzet, en dat is wat je uit eindelijk wil bereiken lijkt me.

zorgt dat hij rechtop gemonteerd wordt, dus niet haaks, of op zn kop, dan werken ze meestal niet goed!
normaal gesproken is dat door hem met de tekst leesbaar te zetten, hoe dat bij deze zit zie ik zo 123 niet, maar dit zou je kunnen proberen door hem los te schakelen vanaf een accu met 2 draden. en dan gewoon in meerdere posities te houden. (of kijken of iemand hier precies weet hoe hij moet komen te zitten)
als ik zou moeten kiezen zou ik hem zo monteren dat de tekst op het schakelkastje (geloof dat er holland staat?) rechtop leesbaar is.

de contact geschakelde + vind je het makkelijkst met een spanningszoeker, zoon ding met een lampje... voor 12v denk ik.
er even vanuit gaande dat je een 12v auto hebt, en ook een 12v magneet afsluiter.
maar je gaat dan met de spannigszoeker even bij alle zekeringen kijken en de auto steeds op contact zetten, en kijken wanneer het lampje gaat branden.

hoop dat het zo een beetje duidelijk is, anders vraag gerust door, er komt vast wel iemand voorbij die het beter uit kan leggen.

ErikvG

Bericht door ErikvG » 25 apr 2012, 10:55

Montage: zoals het t-stuk nu ook zit (het tuutje met 'return' naar boven) De returnslang moet naar de nippel bovenaan de tank.

Aansluiting: De rode draad moet naar de + aansluiting van de bobines. De massa krijg je van het chassis. gebruik dus tandringetjes aan beide zijden van de boutjes waarmee je hem vastzet voor een goed electrisch contact.

Eventueel na montage de aansluitingen inspuiten met een isolatiespray of blanke lak
Valves! Who needs Valves?

tijs

Bericht door tijs » 25 apr 2012, 11:09

jup slim, de + van bobines is contact geschakeld!

RobinJ

Bericht door RobinJ » 25 apr 2012, 11:33

ahum....eitje dus ?

tijs

Bericht door tijs » 25 apr 2012, 13:38

gewoon aan beginnen, niet te bang zijn.
als je ergens vast loopt gewoon foto maken, en vragen.
kan niet moeilijk zijn, dit soortgelijke dingen heb je ook bij gas inbouw etc. is goed zelf te doen.

ErikvG

Bericht door ErikvG » 25 apr 2012, 13:44

Enne... niet vergeten het boutje van de return eruit te halen voordat je de slang erop zet :)

Ook niet onbelangrijk: Gebruik slangklemmen!

jantje146

Bericht door jantje146 » 25 apr 2012, 14:30

mensen mensen mensen heel simpel kost denk ik een cent,

EEN PAPIERTJE MET PLAKSTRIP OP JE DASCHBORD MET BENZINEKRAAN DICHT DRAAIEN :mrgreen:
liever gelast
als geleased

RobinJ

Bericht door RobinJ » 25 apr 2012, 15:50

ken nie leze nie, alleen braille

ErikvG

Bericht door ErikvG » 25 apr 2012, 16:06

Ha! Ja, getrouwd als ik ben word ik, het liefst 's nachts om 03:00 u, wakker gemaakt met de vraag: "Schat.... heb je de benzinekraan nog dichtgedraaid?" en dat ik dat mij werkelijk niet kan herinneren....

Electrisch kraantje is dus best wel nuttig (en je molt met deze de originele setup van de Trabant niet!)

Plaats reactie