Nieuwe benzinetank

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Frank

Nieuwe benzinetank

Bericht door Frank »

Waarschijnlijk begint mijn benzinetank aan de binnenkant te roesten en daardoor troep los te laten. In ieder geval komt er een boel troep met de benzine mee, met als gevolg een vieze carburateur en slecht rijden (zoals afslaan bij vaart verminderen, schokken etc.)
Bij Trabantwelt kun je een gereviseerde benzinetank kopen die van binnen gecoat is. Dat lijkt mij wel een oplossing voor dit probleem. Je kunt de tank echter in een paar uitvoeringen kopen, zoals met Geberöffnung en Rücklaufanschluß en zonder Geberöffnung en Rücklaufanschluß (ik weet overigens niet wat deze termen betekenen).

Ik heb een 601 combi met een 1:33 motorblokje. Welke uitvoering van de tank zou ik nodig hebben?

Groet, Frank.
2802bartje

Re: Nieuwe benzinetank

Bericht door 2802bartje »

Geberöffnung => opening om de benzinemeter in te duwen. Heb je een benzinemeter in de auto? Zo nee. Dan heb je die opening ook niet nodig.

Rücklaufanschluß => (correct me if i'm wrong) voor de auto's met benzinepomp is de de retour van de overtollige benzine. Als jij een standaard 601 hebt, heb je geen benzinepomp en heb je ze ook niet nodig.

Dus een gewone tank met vulopening bovenop en benzinekraantjeopening onderop is voldoende.
Trabant 601 Limousine "Charlotte"
mel

Bericht door mel »

Ik zou die met Geberoeffnung nemen, ook een voeler er bij bestellen en een metertje. HEEL handig !
Haiko
moderator

Bericht door Haiko »

Die versie met rucklauf zijn voor Trabantjes met een KMVA (LED verbruiksmeter). Is geen echte rucklauf, maar een ontluchting op de tank.

Een trabant heeft ja geen benzinepomp...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries »

Ik heb er anders ook nog wel een paar liggen
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1982, Citroën Traction Avant 1955, 2xHMW 1956
zweedsesloep

Bericht door zweedsesloep »

gewoon de oude tank ontroesten met het spul van tankcure

die ontroester is los te koop, en kan wel een paar keer gebruikt worden
mel

Bericht door mel »

Ja ja ... en JIJ hebt dat al een paar keer gedaan zeker ?

En natuurlijk met een heel goed resultaat ..... :?

Ik zou er voor kiezen om bij Andries een goede op te halen .... dat spul werkt helemaal niet goed.
Haiko
moderator

Bericht door Haiko »

mel schreef:Ja ja ... en JIJ hebt dat al een paar keer gedaan zeker ?

En natuurlijk met een heel goed resultaat ..... :?

Ik zou er voor kiezen om bij Andries een goede op te halen .... dat spul werkt helemaal niet goed.
Dus jij hebt slechte ervaringen met Tankcure? Wat ging er bij jou mis dan?

Ik heb de benzinetank van mijn Tourist gecoat met tankcure (dealer zit hier 10km vandaan en heeft er al jaren ervaring mee met zijn oude motoren), zolang je de tank goed ontroest van binnen met kleine steentjes, (schudden etc), goed schoonmaakt en de tank spoelt met het fosforzuur en de handleiding goed volgt, is het prima spul! Zeker een kleine Trabant tank is hiermee prima te coaten!

Okay, het mooiste is natuurlijk de tank doormidden snijden, van binnen helemaal behandelen en dan weer dichtlassen, maar niet iedereen kan gas/vloeistofdicht lassen ;)
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
zweedsesloep

Bericht door zweedsesloep »

@ mel ja, ik heb al een aantal zundapps van me zo gedaan, moet ik mezelf echt gaan bewijzen hier?

@haiko, die ontroester daar kan ik makkelijk 2 tanks van een zundapp mee ontroesten. zundapp heeft tankinhoud van 12liter ongeveer.

eenmaal ontroest en weer afgevuld met benzine gaat de tank niet zo snel meer roesten

en ik heb nu bij 1 tank waarbij de coating weer zacht word, en ja hoe ga je dat er dan netjes uit krijgen zonder dat de lak of iets beschadigd
Haiko
moderator

Bericht door Haiko »

Zundapp? Aaah.... gaaf! (nog origineel, of inmiddels als racer aangepast?)
Plaats reactie