carburateur reiniger

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
oldschool

carburateur reiniger

Bericht door oldschool » 15 dec 2010, 23:42

Hallo,

Ik had een beetje problemen met mijn sparvergaser, hij haperde de laatste tijd vaker, dan had ik geen vermogen. Na raad van joost heb ik besloten deze niet te verwijderen en ben gaan zoeken naar een oplossing. Vorige week zag ik bij ons op het werk een nieuwe produkt voor het reinigen van het brandstof systeem. Ik kon er niks op vinden over een 2 takt motor. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb in de trabi gegooid. Het is normaal voor een tank tussen de 40 en 60 liter, ik heb het in een halve tank gegooid, dan is het tenminste sterk. Na een dagje rijden zijn al mijn problemen weg, is een goed goedje dus. Sparvergaser hapert niet meer en heb weer mijn oude vermogen terug.

Evan_s

Re: carburateur reiniger

Bericht door Evan_s » 16 dec 2010, 00:01

Wat voor spul / merk was het?

oldschool

Bericht door oldschool » 16 dec 2010, 00:05

Is van het atu merk en alleen bij ons te krijgen. Kost 6,99 euro.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 16 dec 2010, 01:08

€6,99? Dan is die hier goedkoper dan op de Duitse site.
Dat wil zeggen, als het deze is: Liqui Moly MTX met schroefdop, 300 ml, €7,49 incl MWS, excl. porto.

oldschool

Bericht door oldschool » 16 dec 2010, 09:48

Deze is het niet joost, hij is van ons eigen merk, zal straks eens kijken hoe ie precies heet. Deze is speciaal voor nl gemaakt, omdat wij de liqui moly producten niet mogen verkopen.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 16 dec 2010, 13:40

Ik vraag me wel af wat het spul nog meer heeft gedaan dan het schoonmaken. Het is feitelijk een agressief spul dat oude resten oplost zodat deze uiteindelijk worden verbrand. De mogelijkheid bestaat dus ook dat het de aanwezige olielaag in het motorblok heeft verwijderd en/of de bestaande koolaanslag heeft losgemaakt. Beide neveneffecten zijn goed mogelijk en ongewenst. Voor een keertje kan het vast geen kwaad, maar ik zou het spul niet te vaak gebruiken.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 16 dec 2010, 20:33

Ben er wel nieuwsgierig naar.. maar ik hou het toch maar bij het ouderwets demonteren van de Vergaser en deze vervolgens met remmenreiniger of wasbenzine schoon te maken en daarna met lucht door te blazen.

Voor 4takt okay, maar 2takt... als het er niet specifiek opstaat, zou ik het niet doen.

Maar ben blij voor je dat het wagentje nu weer goed rijdt! Nog iets gemerkt van dat het spul in de tank zat tijdens het rijden? Meer stank/rook uit de uitlaat oid?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

oldschool

Bericht door oldschool » 16 dec 2010, 21:17

Frank het kan de olielaag toch niet uit het blok halen, het spul komt toch alleen in de verbrandingskamer. Ik denk dat het niet veel kwaad kan. Het goedje heet trouwens benzine power additief.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 16 dec 2010, 21:40

oldschool schreef:Frank het kan de olielaag toch niet uit het blok halen, het spul komt toch alleen in de verbrandingskamer. Ik denk dat het niet veel kwaad kan. Het goedje heet trouwens benzine power additief.
Ehm.. bij een tweetakt (Trabant/Wartburg) komt het brandstofmengsel (benzine met olie + lucht) toch echt op meer plaatsen dan alleen de verbrandingskamer, hoe denk je anders dat je blok (lagers, zuigers etc) gesmeerd wordt?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

ruton
moderator

Bericht door ruton » 16 dec 2010, 21:40

oldschool schreef:het spul komt toch alleen in de verbrandingskamer.
En bij tweetakt gaat de weg naar de verbrandingskamer via het carter.
Zie ook de actuele avatar van Mel: Afbeelding

Plaats reactie