Loopt op 1 cilinder en gas blijft hangen?

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
heinkeltje

Re: Loopt op 1 cilinder en gas blijft hangen?

Bericht door heinkeltje » 18 feb 2014, 02:21

De gasklep kan ook maar op 1 goede manier juist gemonteerd worden maar uiteraard ook op 1 foutieve manier!

heinkeltje

Bericht door heinkeltje » 18 feb 2014, 02:24

Is er misschien simpelweg een vezel van je binnenkabel gebroken en blijft daardoor je gas hangen.

Super 5 Devil

Bericht door Super 5 Devil » 18 feb 2014, 09:42

De gasklep is niet losgeweest sinds ik hem gemonteerd heb en daarna maandenlang zonder problemen gereden heb. Dat zal het dus niet zijn, denk ik.
De rest van de geopperde mogelijke oplossingen zal ik binnenkort eens nalopen. Ik heb er misschien aankomend weekend even tijd voor. Dan is het ook wat lichter. lamplicht werkt toch niet altijd even fijn.
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 18 feb 2014, 18:22

En de buitenste huls blijft niet haken op het koelblik? Als je er met de hand aan trekt (de buitenste) wil deze nog wel eens op dat schroefje blijven hangen.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 18 feb 2014, 21:37

Heb je kabel bij het pedaal gechecked?
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Super 5 Devil

Bericht door Super 5 Devil » 18 feb 2014, 21:38

Haiko schreef:En de buitenste huls blijft niet haken op het koelblik? Als je er met de hand aan trekt (de buitenste) wil deze nog wel eens op dat schroefje blijven hangen.
Nee, dat is t niet.

Super 5 Devil

Bericht door Super 5 Devil » 24 mar 2014, 11:53

Het lopen op één pitje is opgelost. De ontsteking stond niet meer op tijd voor cilinder 2. Hij was van 3 mm voorontsteking naar 1,5 mm vooronsteking gegaan en dat liep dus niet meer.
Opnieuw op tijd gezet en ging goed. Heb er 10 minuten meegereden (en ROKEN natuurlijk), maar daarna begon de auto gigantisch te stotteren en in te houden en er was bijna niet meer mee te rijden. Ik denk dat ik toe ben aan een setje nieuwe bougies of zou het een vuiltje kunnen zijn in de carburateur, van het drie maanden stilstaan vanaf de Kerst?

Het hangen van het gas heb ik nog altijd last van. Ik kom daar niet uit. Zou dat valse lucht kunnen zijn?
Het gekke is dat hij soms opeens in de toeren vliegt als ik hem vrij geef (vooral als ik volgas gegeven heb) en dan heel laat terugkomt, als ik het gas met de voet omhoog druk. Als ik hem in een andere versnelling gooi en de bak en motor weer moeten werken, dan gaat hij wel meteen terug naar normale toerentallen.
Ik heb de gaskabel een beetje ingeolied met wat teflonspray en hem op en neer bewogen, maar tot nu toe geen resultaat. Wel in gemonteerde stand, dus niet opgehangen en volgegoten.
Het is niet de vlinderklep in de carburateur die blijft hangen, want dan zou de hele as blijven hangen en dat zie je dan aan de buitenkant aan het mechanisme wat tegen de stelschroef aanslaat (28HB2-9). Hij loopt verder mooi stationair, heerlijk rustig (1,5 tot 1,75 slag open vanaf helemaal dicht).
Het enige dat me opgevallen is verder, is dat de choke een heel klein beetje benzine zweet en dat ik een klein gaatje heb in de einddemper. Kan de choke een probleem opleveren? Starten enzo gaat prima. Slaat direct aan.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 24 mar 2014, 19:30

Heb je de ontsteking ook goed vastgezet?

Super 5 Devil

Bericht door Super 5 Devil » 24 mar 2014, 21:52

ja dacht t wel. Met een schroevendraaier aangedraaid en met n steenslaglakstift van mijn zusje haar Suzuki de schroeven vastge(p)lakt.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 24 mar 2014, 22:04

daar gebruik in schraubensicherungslack uit de tube voor. In rood of geel, naar gelang welke tube ik pak, daar ik aan de buitenkant niet kan zien welke kleur

Plaats reactie