Benzine in vlotter

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Plaats reactie
Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Benzine in vlotter

Bericht door Evan_s » 01 apr 2014, 22:20

Hoe kan er benzine in de vlotter komen als ik verder nergens scheurtjes kan ontdekken?

Gisteren de carburateur (BVF-40) grondig schoon gemaakt omdat m'n Trabi onderin steeds slechter ging lopen. Bleek dat er benzine in de vlotter zat. Echter, ik kan nergens scheurtjes of kleine gaatjes ontdekken. Ook bleef de vlotter aan de buitenkant volledig droog na een nachtje buiten de carburateur.

Maargoed, voor nu even het vlottertje bijgebogen zodat het benzineniveau weer ff klopt in afwachting van een vervangend exemplaar.

Die dingen worden schaars overigens. Was nog een klusje om er een nieuwe, enigszins betaalbare te vinden.

Super 5 Devil
Berichten: 279
Lid geworden op: 03 feb 2011, 23:14
Locatie: Uden (Noord-Brabant)

Re: Benzine in vlotter

Bericht door Super 5 Devil » 02 apr 2014, 22:27

Goeie tip, moet ik nog hamsteren.
Poreus geworden misschien? Mijn is gesoldeerd meen ik. Misschien lekt ie op n naadje?
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4226
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Benzine in vlotter

Bericht door eeuwige_student » 03 apr 2014, 09:47

Moet ergens lekken. Nieuwe zijn nog goed te krijgen. Alleen de kwaliteit van de huidige productie is minder. Als je dus nog een old stock versie kan vinden heeft dat de voorkeur.

Gebruikersavatar
p60k
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 nov 2010, 15:00
Locatie: Harderwijk

Re: Benzine in vlotter

Bericht door p60k » 03 apr 2014, 12:16

Het kan zijn dat het gat weer is dichtgeslibt.

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Benzine in vlotter

Bericht door Evan_s » 03 apr 2014, 14:08

Ook met de heet-water-truc kwamen er geen bubbels, ondanks de daarmee oplopende druk die ontstaat in de vlotter.
eeuwige_student schreef:Moet ergens lekken. Nieuwe zijn nog goed te krijgen. Alleen de kwaliteit van de huidige productie is minder. Als je dus nog een old stock versie kan vinden heeft dat de voorkeur.
Voor de Trabant nog wel. Wartburg was lastiger een enigszins betaalbare te vinden. Bezuinigen doe ik niet, maar 40 euro voor een stukje gesoldeerd messing vind ik debiel.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 580
Lid geworden op: 24 nov 2010, 15:03
Locatie: Amersfoort

Re: Benzine in vlotter

Bericht door Erik » 03 apr 2014, 15:52

Haha, dan heb ik dus nog een paar honderd euro op de plank liggen :-)
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek


Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Benzine in vlotter

Bericht door Haiko » 03 apr 2014, 18:37

Nadeel van zelf solderen is dat je het gewicht veranderd... dus instellen wordt dan moeilijk tot onmogelijk...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4226
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Benzine in vlotter

Bericht door eeuwige_student » 03 apr 2014, 21:21

Waar is de tijd gebleven dat we dit met nagellak deden?

Plaats reactie