Pagina 2 van 2

Re: Trabi doet. 'n plasje

Geplaatst: 19 mar 2015, 20:35
door Evan_s
Zit er aan de vlotter geen lipje die tegen de wand v/d vlotterkamer kan komen (zoals bij de Wartburg BVF40 carburateur)? En daardoor dus de vlotternaald niet kan afsluiten in gemonteerde toestand.

Re: Trabi doet. 'n plasje

Geplaatst: 20 mar 2015, 14:27
door Haiko
Zelfs op de proefstand in de gemonteerde toestand (dus vergaser compleet opgebouwd) loopt hij niet over, zodra hij in de auto zit en ik ga starten loopt de vergaser over.en zijn beide bougies kletsnat. Kan best zijn dat de oorzaak ergens anders zit en niet zo zeer in de afsluiting van de vlotternaald.
Ga komende tijd eerst de originele motor weer inbouwen en dan met een originele HB vergaser aan de slag. Moet er eerst nog even een vinden.

Re: Trabi doet. 'n plasje

Geplaatst: 20 mar 2015, 16:10
door Andries
Mijn krat stroomt over van de vergassers

Re: Trabi doet. 'n plasje

Geplaatst: 21 mar 2015, 21:41
door Haiko
Heb inmiddels een andere vergaser, de HB2-8. Ga hem eerst schoonmaken en dan op de originele motor monteren.
Al zou het het ook zowel doen, de vlotterkamer ziet er nog als nieuw uit van binnen... en dat voor een vergaser die volgens de boekjes pas in 1975 werd geleverd op de Trabant.

Re: Trabi doet. 'n plasje

Geplaatst: 24 mar 2015, 17:58
door Haiko
Zo... originele motor draait weer als een zonnetje... misschien nog de HD even vergroten naar een 120-125 ivm ruckeln in zijn 2-3e versnelling.

en... hij blijft droog, de incontinentie is verdwenen...

Re: Trabi doet. 'n plasje

Geplaatst: 24 mar 2015, 19:18
door Andries
was de compressie van het andere blok nog goed offuhhh?

Re: Trabi doet. 'n plasje

Geplaatst: 24 mar 2015, 19:47
door Haiko
ehm.... heb ik niet gemeten... helemaal niet meer aan gedacht... ik haal hem tzt wel eens open... als ik zachtjes aan de krukaspully wiebelde, klonk het een beetje als "klak klak klak"...