Pagina 2 van 2

Re: Horten Stoten onder het rijden

Geplaatst: 02 apr 2015, 09:17
door Hedde1978
Ik heb laatst controle lampje van de verlichting ervoor gebruikt, 2 draden eraan gemaakt werkt perfect.

Re: Horten Stoten onder het rijden

Geplaatst: 02 apr 2015, 13:05
door eeuwige_student
Ik doe altijd de bougie terug in de dop en leg hem op de motor. Je ziet hem dan wel vonken op het OT.

Re: Horten Stoten onder het rijden

Geplaatst: 02 apr 2015, 14:26
door Anton
Hoi,

Ik heb nog het proeflampje van de Jawa die ga ik er voor gebruiken.
Anders een nieuwe maken dat is het werk ook n iet, een paar draadjes aan solderen.

Re: Horten Stoten onder het rijden

Geplaatst: 02 apr 2015, 14:55
door ruton
eeuwige_student schreef:Ik doe altijd de bougie terug in de dop en leg hem op de motor. Je ziet hem dan wel vonken op het OT.
Maar als je met het hoofd in de wielkast zit, zie je dat niet. Al zou je een verlengde bougiekabel kunnen nemen en daarvan het uiteinde in de hand houden... :shock:

Re: Horten Stoten onder het rijden

Geplaatst: 02 apr 2015, 17:46
door eeuwige_student
Als je in de auto zit zie je het ook niet. Maar ik draai gewoon aan de ventilator. Anders zie ik het klokje ook niet.

Ook goede morgen :-)

Re: Horten Stoten onder het rijden

Geplaatst: 02 apr 2015, 17:55
door Haiko
Idd, door aan de ventilator te draaien het juiste tijdstip op het meetklokje afstellen, dan met je hoofd onder de wielkuip en met het lampje de juiste stand vinden.

Re: Horten Stoten onder het rijden

Geplaatst: 12 apr 2015, 17:58
door ErikvG
Bougies altijd eruit. dat draait makkelijker en het is bovendien erg gevaarlijk om met ingeschakeld contact met de hand aan de motor te draaien.

En als je dan toch tegen de ontsteking zit te kijken,, dan zie je ook de dynamo zitten waar je ook prima aan kan draaien.

Je kan ook eerst het bovenste dode punt opzoeken (lukt zonder klokje ook wel) en dan controleren of het witte merkje op het vliegwiel klopt (of je maakt nu even een nieuw merkje)

Daarna kan je gewoon achter het voorwiel aan de gang om het een en ander af te stellen, verdraaien en controleren.

Zonder de vervroegerklem zet je de opening op BDP (het merkteken staat dan gelijk aan de rechte hoek van het motorblok dat erachter zit)