Mn trabantje gaat maar 70km per uur max!! :-(

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
JolandaL

Mn trabantje gaat maar 70km per uur max!! :-(

Bericht door JolandaL » 17 sep 2015, 13:05

Ik weet niet wat er gebeurd is en waarom, maar mijn trabantje 601 gaat niet harder dan 70 km per uur!!! Hij heeft ook moeite met starten. Ik hoor um zn best doen, maar op de een of andere manier pakt ie em niet. zo klinkt het iig. Wat nu?
Trabant 601 s deluxe

ruton
moderator

Re: Mn trabantje gaat maar 70km per uur max!! :-(

Bericht door ruton » 17 sep 2015, 13:44

Ontsteking, benzinesysteem, lekke pakking...
Best kijkt er iemand met kennis van zaken even naar, want digitaal wordt het toch een raadspelletje. In Dordt zitten wel een paar sleutelaars, binnendoor is dat zo'n 50km, maar ze halen hem ook bij je op als het moet.

Oh, en link eens een fotootje door. ;)

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 17 sep 2015, 18:01

Haal de bougies er eens uit. Mogelijk is er een stuk( of iets van de ontsteking) waardoor eentje nat/vet is. Als ze er goed uitzien, is mogelijk de carburateur verstopt

GertjanT
Contacteer:

Bericht door GertjanT » 19 sep 2015, 13:36

Te weinig brandstof is niet logisch. Dan zou je tijdens optrekken meer last moeten hebben dan dat 't beestje alleen niet harder dan 70 wil.

Moeite met starten is niet zelden valse lucht. Een goede eerste start is het bekijken van de bougies. Niet alleen verschil tussen de bougies, maar ook de kleur: zijn ze niet te zwart?

Super 5 Devil

Bericht door Super 5 Devil » 21 sep 2015, 16:26

Bij mij was het een bougiekabel die niet strak in de bobine zat en zijn beste tijd gehad had. Vervangen voor iets tussen 10 en 20 euro met nieuwe doppen erop en nu gaat hij weer als de brandweer.
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!

ErikvG

Bericht door ErikvG » 27 sep 2015, 23:03

Het klinkt mij ook als een ontstekingsprobleem. Een van de cylinders doet niet mee. Even beide bougies controleren of ze vonken en je weet het :)
Valves! Who needs Valves?

JolandaL

Bericht door JolandaL » 30 sep 2015, 11:33

Bedankt voor jullie reactie. Ik reageer een beetje laat, maar was /ben nog steeds een beetje/ geveild door oorontsteking... Aan de bougies ligt het niet, die had ik al gecontroleerd. Kan het natuurlijk voor de zekerheid nog een keertje doen.. Maar ik denk inderdaad dat het met de carborateur te maken heeft. Alleen.. weet ik niet hoe wat waar. Het technisch handboek beschrijft dat ik dat opnieuw kan instellen door de schroeven terug te draaien etc. maar ik weet niet goed welke dat dan zijn..
Trabant 601 s deluxe

JolandaL

Bericht door JolandaL » 30 sep 2015, 11:36

en de bougiekabel..
Toen ik mn trabantje kocht reed ie als een tierelier! Ik heb em apk laten keuren in dordrecht en sindsdien rijd ie dus niet lekker meer. Heel apart maar waar! In de mail waarin Etienne uitlegt wat hij heeft gedaan beschrijft hij ook dat hij de kabel strak heeft gelegd. Dus daar zal het niet aan liggen!
Trabant 601 s deluxe

JolandaL

Bericht door JolandaL » 30 sep 2015, 11:38

Nee, ik denk dat het aan de carburateur ligt..
Trabant 601 s deluxe

ruton
moderator

Bericht door ruton » 30 sep 2015, 11:57

JolandaL schreef:en de bougiekabel..
Toen ik mn trabantje kocht reed ie als een tierelier! Ik heb em apk laten keuren in Dordrecht en sindsdien rijd ie dus niet lekker meer. Heel apart maar waar!
Aha, het is dus niet plotseling tijdens het rijden of bij een koude start gebeurd; iemand heeft zitten prutsen. Graag volgende keer meteen het hele verhaal. Waarom ben je niet omgekeerd en teruggereden naar de APK-garage als het autootje zo beroerd reed?
In de mail waarin Etienne uitlegt wat hij heeft gedaan beschrijft hij ook dat hij de kabel strak heeft gelegd. Dus daar zal het niet aan liggen!
Is Etienne die keurmeester? Ik krijg de indruk dat de keurmeester geprobeerd heeft de emissie op "volkswagenniveau" te krijgen, waardoor de auto wel schoner rijdt, maar niet vooruit te branden is. Hij had zich moeten beperken tot lampjes en remmetjes, of zijn ingrepen na het afmelden bij de RDW terug moeten draaien.

Wat Etienne bedoelt met een kabel strak leggen, weet ik niet; maar als het ergens klemt waar het moet kunnen bewegen, is dat natuurlijk ook niet goed.

Plaats reactie