Mn trabantje gaat maar 70km per uur max!! :-(

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
ErikvG

Re: Mn trabantje gaat maar 70km per uur max!! :-(

Bericht door ErikvG » 20 okt 2015, 23:53

Een EBZA kan zomaar zonder waarschuwing stuk gaan (of wanneer je het contact aan laat staan om naar de radio te luisteren en de motor niet draait)

Zullen we afspreken dat het forum is om technische problemen te bespreken en niet de problemen tussen forumleden en hun Trabant garages? Dat hoort niet! (Tenminste... niet met namen erbij)
Valves! Who needs Valves?

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 22 okt 2015, 18:47

Yup, dat doen we hier niet. Kritiek best, maar persoonlijke ongemakken gaarne prive met de betreffenden afhandelen.

En inderdaad, te lang op contact laten staan is funest voor de ontsteking. Als ik met de auto bezig ben en hij moet daarvoor vaak op contact staan, koppel ik de ontsteking altijd af. Mijn 353 gaat met gemak 130/uur en dat wil ik graag zo houden ;)
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

JolandaL

Bericht door JolandaL » 13 nov 2015, 09:54

Etienne, ik denk dat je je werk zeker goed gedaan hebt. Ik wil absoluut geen kwaad spreken over je! Sorry als dat zo over gekomen is.. Omdat de auto na de apk niet meer goed reed dacht ik dat er iets mis was gegaan, maar dat is mijn onwetendheid!!
Ik wil mijn trabant verkopen! Het zou fijn zijn als hij goed rijdt.
Ik stuur je een persoonlijke mail!

Hoe zou ik aan een nieuwe ezba kunnen komen?
Trabant 601 s deluxe

ruton
moderator

Bericht door ruton » 13 nov 2015, 12:19

JolandaL schreef:Hoe zou ik aan een nieuwe EBZA kunnen komen?
Genoeg webshops; trabantwelt of Trabiteile om er maar eens twee te noemen. Andries zal ook nog wel wat hebben liggen en je kunt altijd nog ouderwets op puntjes teruggaan.

En ik denk dat Etienne de weg ook wel weet. Die kan je ook helpen bepalen wat er wel en niet vervangen moet worden.

yupmettrabi960

Bericht door yupmettrabi960 » 13 nov 2015, 20:44

Zo hoort het Ruton, netjes door de voordeur en netjes door de achterdeur en dan graag met een handdruk.

Plaats reactie