Mn trabantje gaat maar 70km per uur max!! :-(

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
JolandaL

Re: Mn trabantje gaat maar 70km per uur max!! :-(

Bericht door JolandaL » 30 sep 2015, 12:32

Ik ben niet terug gegaan omdat de apk keuring ipv 1 maand al 3 maanden duurde, en hij inderdaad allemaal dingen gedaan heeft die we van te voren niet afgesproken hebben maar ik natuurlijk wel moest betalen. Ik heb geen vertrouwen meer in hem, ik was bang dat hij me wederom een rekening zou sturen en ik werk in de zorg, dus dat is geen vetpot.. Ik hoopte dat ik het zelf op kon lossen...
Trabant 601 s deluxe

JolandaL

Bericht door JolandaL » 30 sep 2015, 12:35

Hij had zich moeten beperken tot lampjes en remmetjes, of zijn ingrepen na het afmelden bij de RDW terug moeten draaien.
Maar ja.. Hoe krijg ik zijn ingrepen weer terug gedraaid? Bedoel je de carburateur?

Jep! Etienne is apk meester. Dat leek me nogal duidelijk.

En ja, ik ben maar een leek, dus als je meer wil weten, dan moet je me dat maar voorkauwen..
Ik ga nu de bougies nogmaals controleren en daarna de carburateur hopelijk goed stellen. Ik schrijf je wanneer ik dat gedaan heb.
Laatst gewijzigd door JolandaL op 30 sep 2015, 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Trabant 601 s deluxe

ruton
moderator

Bericht door ruton » 30 sep 2015, 13:48

Weet ik dat. Ik heb hem niet op de vingers gekeken. Wat dat betreft zitten we nog in de anamnesefase.
Zo weten we nog steeds niet of Etienne die eigengereide keurmeester was.

Overigens kun je rechtsonder met de 'wijzig'-knop je bericht aanvullen, zodat je niet binnen drie minuten meerdere berichten onder elkaar post.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 30 sep 2015, 18:15

Wat heeft Etienne dan allemaal gedaan? Kopieer dat lijstje eens uit die mail.
En als je aan stelschroeven gaat zitten draaien (zoals die schuine boven het vlotterdeksel) tel dan het aantal halve slagen en de richting waarin. Schrijf dat op zodat je het weer terug kunt zetten.

(Sowieso is een dagboekje voor in de trabant altijd handig. Ik schrijf er elke onderhoudshandeling en elk bijgeluid in op.)

JolandaL

Bericht door JolandaL » 01 okt 2015, 13:12

Up date: Gisteren een klein stukje gereden, motor sloeg af waardoor ik terug gesleept ben. Een van de twee bougies was koud, de andere warm. Dus hij reed op 1 bobine. Draadje van de bobine leidde naar een soort printplaatje, en deze leek doorgebrand. Foto volgt, want die heeft een vriendin genomen.. Ik denk dus dat het aan het plaatje ligt.
Trabant 601 s deluxe

ruton
moderator

Bericht door ruton » 01 okt 2015, 20:34

Plaats ook maar eens een fotoserie van het hele binnenleven onder de klep (met de grille eraf).
Heb je achter de bobines een klein zwart plastic doosje zitten? Dat is het Steuerteil van de EBZA* en aan de krukas (achter het voorwiel) zit de Geber van de EBZA. Een van die twee is dan doorgebrand.

*Elektronische BatterieZundAnlage (elektronische ontsteking, geen ouderwetse contactpuntjes)

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 02 okt 2015, 17:33

Maar waarom ben je in dordrecht niet een deur verder gegaan?

2802bartje

Bericht door 2802bartje » 07 okt 2015, 09:40

Als je in Dordrecht 1 deur verder gaat word je prima geholpen. Vraag ff naar Harro.
Trabant 601 Limousine "Charlotte"

Trabantdordt
Contacteer:

Bericht door Trabantdordt » 19 okt 2015, 22:24

Beste heren en damens

Het staat u natuurlijk vrij om Jolanda te helpen, ik heb wel degelijk kontakt met haar gehad, en heb aangeboden om haar nogmaals te helpen met haar probleem , ik denk namelijk dat de ebza niet goed is. we praten wel over meer dan een jaar verder. en heb voor de apk zo'n beetje de halve auto moeten vervangen en maken. Echter dat heb ik met eer en geweten gedaan. Toen jolanda bij mij uit dordt weg reed was de Trabant APK gekeurd en reed hij goed, ik heb haar zelf van station in dordt opgehaald en zijn samen terug naar mijn werkplaats gereden gereden.

ik ga verder geen vuile was buiten hangen, maar Jolanda je weet zelf ook waarom je niet terug bent gekomen?

Bij deze blijft mijn aanbieding om naar je auto te kijken, echter we hebben tussen 3-10-15 en 10-10-2015 nog kontakt gehad hier over.

ps ja ik ben ook apk meester maar met 35 jaar ervaring in de trabantjes weet ik echt wel wat wel en niet kan. overgens praten we hier over een trabant die niet eens aan de eisen van co hoeft te doen ivm bouwjaar.

VR GR Etinene
Welkom op Trabant.be of Trabantdordt.nl
De onafhankelijke Trabant site voor Belgie en Nederland

Trabant Service Team Dordrecht (TSTD)

http://www.trabantdordt.nl

Afbeelding

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 20 okt 2015, 20:05

Een verhaal heeft altijd twee kanten en meestal ligt het genuanceerder dan zwart-wit.

Plaats reactie