Krukas keerring lek ?

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: Krukas keerring lek ?

Bericht door eeuwige_student » 16 mei 2016, 09:22

Ik vind het vreemd. Daarnaast zou dus de overloop van de carburateur verstoot moeten zijn, omdat het er anders daar al had moeten uitlopen.

rondjerijder

Bericht door rondjerijder » 16 mei 2016, 11:35

eeuwige_student schreef:Ik vind het vreemd. Daarnaast zou dus de overloop van de carburateur verstoot moeten zijn, omdat het er anders daar al had moeten uitlopen.
Yep een beetje vreemd is het allemaal, ik heb het idee dat er iemand mee aan het werk is geweest die snel resultaat wilde of gewoonweg onvoldoende kennis had.
Er stond een 12 Volt accu in, op een stadslicht lampje na, alle lampen door gebrand en een nieuwe 12 Volt claxon geplaatst.
Dan was ook nog de vlotter lek en het slangetje van de overloop dubbel geknikt en met een kabelbinder vast gemaakt.
Misschien kom ik wel meer tegen. :roll:

ruton
moderator

Bericht door ruton » 16 mei 2016, 11:58

rondjerijder schreef:en het slangetje van de overloop dubbel geknikt en met een kabelbinder vast gemaakt.
Welke carburateur heb je eigenlijk erop zitten? De 28HB4-1 of de 28H1-1?
Dat zijn de laatste twee modellen, en die hebben toevallig allebei een stangetje en een extra slangetje.
Maat waar de HB4 de laatste ontwikkeling van de Blockvergaser is (met vierkant vlotterdeksel de choke in een torentje achterop, is de H1-1 (Sparvergaser met langwerpig vlotterdeksel en de chokeklep in de aanzuigbuis) een heel nieuw concept en ook veel te zuinig voor de oudere motorblokken.
28HB4 Afbeelding

28H1-1Afbeelding

ruton
moderator

Bericht door ruton » 16 mei 2016, 12:13

rondjerijder schreef:... ik heb het idee dat er iemand mee aan het werk is geweest die snel resultaat wilde of gewoonweg onvoldoende kennis had.
We zijn eens in de buurt van Eisenach met een groepje dat echt wel kennis van zaken had bezig geweest een 601 (die we wel mee wilden nemen als hij tenminste reed) aan de praat te krijgen. Terwijl we bezig waren zagen we zo'n tienerslungel in de leeftijd dat ze nergens goed voor willen zijn het huis uitlopen onze kant opkijken en snel weglopen. Even later kwam de vader naar buiten en vroeg of het lukte.
"Der Vergaser hat mein Sohn schon repariert," zei hij optimistisch.
We kijken elkaar een moment zwijgend aan en de oudste van ons, die een tel daarvoor nog aan die carburateur had zitten pielen zegt: "Irgendwas mit der Elektrik stimmt nicht, und das kriegen wir heute nicht mehr hin. Tut mir leid."
We zijn zo snel als de beleefdheid ons toestond vertrokken.

rondjerijder

Bericht door rondjerijder » 16 mei 2016, 12:53

Ik heb de 28HB4-1.
Wat er met dat ding aan de hand is weet ik nog niet maar optimaal is het nog niet, ze reageert niet op de stationairschroef.
Ik heb zo het idee dat het iets te maken heeft met die sproeier die in de haakse aanzuigbuis zit, maar hoe dit tegelijkertijd af te stellen weet ik [nog] niet. Misschien kan iemand hier me dit uitleggen ?
Bij het kopen van een gebruikt voorwerp, koop je vaak de ellende van een ander.
Onkunde is niet erg maar vertel even wat je hebt gedaan dit voorkomt een hoop gezoek.
De verkoper van deze Trabant, ook een jonge jongen, wist te vertellen dat de motor wel had gelopen maar hield daarop ook direct zijn mond stijf dicht.
Het afgebonden slangetje van de overloop zag ik wel en wist zodoende dat er iets met de carburateur was en waarschijnlijk geen goede afdichting van de toevoer beduidde.
Hierover zei ik op mijn beurt weer niets, onkunde van een ander mag ook wel eens in mijn voordeel werken.
Ze hebben de motor niet goed aan de praat kunnen krijgen, wel het lekken gezien, dit afgebonden en nog geen goedlopend blok hebben.
Er lag in de kofferbak een tweede carburateur, wat mij een gevoel van carburateur ellende deed versterken, ook hier heeft het blok niet goed willen lopen, deze had ook een lekke vlotter.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 16 mei 2016, 13:54

misschien eens ultrasoon laten reinigen ;)
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Plaats reactie