Pagina 2 van 2

Re: Brandstof toevoer vlotterkamer

Geplaatst: 14 aug 2016, 17:18
door rondjerijder
Evan_s schreef:Het extra filter wel in de juiste richting gemonteerd?
Jahoor, ;) het is trouwens geen papieren filter maar eentje met een kunststof gaasje.

Re: Brandstof toevoer vlotterkamer

Geplaatst: 15 aug 2016, 08:15
door rondjerijder
Leuke auto zo'n Trabant, is het één opgelost, dient het ander zich weer aan. :lol:
Als ik het gaspedaal loslaat blijft ze lange tijd op te hoge toerentallen, nou loopt een tweetakt wel wat langer door maar dit is te erg.
Afstellen met de aanslag schroef van de kabel heeft weinig zin, hier zitten twee standen op bij mij, te veel en te weinig. :o
Alvorens het wiel weer uit te vinden en de carburateur uit elkaar te halen, kan iemand me vertellen waar het euvel te zoeken ?
Een vuiltje kan ik me haast niet voorstellen na grondige reiniging en alleen in bedrijf met twee schone filters.

Re: Brandstof toevoer vlotterkamer

Geplaatst: 15 aug 2016, 10:31
door ruton
Blijft de kabel niet hangen? veertje slap?
En welke carburateur heb je? Als je het hebt over twee standen, dan denk ik aan de choke van de blockvergaser, de 28HB-modellen. Daar heeft dat heveltje aan dat torentje achterop halverwege een weerstand. Maar uit de rest begrijp ik dat je het over het gas hebt.

En ja: iemand die een Trabant uit het stof trekt, krijgt (in willekeurige volgorde) alle wielkasten en hoeken van de motorruimte te zien.

Re: Brandstof toevoer vlotterkamer

Geplaatst: 15 aug 2016, 19:34
door eeuwige_student
Laat iemand een keer gasgeven waarna je met de hand bij de carburateur de gasklep terug duwt. Dan weet je gelijk of het ergens in de kabel zit of elders.

Re: Brandstof toevoer vlotterkamer

Geplaatst: 27 aug 2016, 22:18
door ErikvG
Maar was een lastig afstelbare stationair niet een symptoom van valse lucht?

Re: Brandstof toevoer vlotterkamer

Geplaatst: 28 aug 2016, 19:19
door rondjerijder
ErikvG schreef:Maar was een lastig afstelbare stationair niet een symptoom van valse lucht?
Was wat vastgekoekte vet/olie in de kabel. ;)

Re: Brandstof toevoer vlotterkamer

Geplaatst: 13 jan 2020, 20:15
door ruton
rondjerijder schreef:
10 aug 2016, 18:05
Haiko schreef:hoe gaat het als je de tankdop eraf hebt?
Maakt geen verschil, ontluchting van de dop is goed.
Vandaag een paar keer gestart en de brandstof bleef gewoon stromen, morgenavond maar weer eens kijken.
Het zou best eens kunnen zijn dat die kabouter, die ook steeds mijn gereedschap op een andere plek legt, me hier een streek levert. :cry:
Moch je die kobold weer terug willen, dan graag: ik ontdek vandaag dat ik van alles kwijt ben. Niet allen die oude riem met jarenzeventiggesp, waarmee ik al dertig jaar ervoor zorg dat het kruis van mijn overall niet op de knieën hangt, maar ook een Gedore ringratel 13, en die had ik nog niet eens zo heel lang.

Re: Brandstof toevoer vlotterkamer

Geplaatst: 13 jan 2020, 21:53
door eeuwige_student
Mijn oma stak dan een kaarsje op bij d'n heilige Antonius. Misschien voor jou ook een idee?

Re: Brandstof toevoer vlotterkamer

Geplaatst: 13 jan 2020, 22:24
door ruton


Maar dat kaolmenke gelooft daar niet in.