Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Gebruikersavatar
jshuiting
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 dec 2015, 17:09
Locatie: Sellingen

Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Bericht door jshuiting » 19 nov 2016, 15:55

Vanmorgen een HB3 ipv H1 gemonteerd, maar krijg deze voor geen mogelijkheid goed.

Hij draait of hoog stationair, of niet.
Blijft heel erg lang in de toeren hangen, waarna hij vervolgens afslaat.
Overal al remreiniger op gespoten maar niks, en dan ook niks geen reactie.
Carburateur gaat uit wanneer ik deze direct dicht druk, ook met bocht.
Stationair schroef zorgt ervoor dat de motor in de toeren schiet, of uit valt.
En de luchtmengschroef doet he-le-maal niks, behalve de motor uit schakelen.
Ook schiet de KMVA alle kanten uit wanneer de motor stationair draait.

Zijn deze teurs nou zo moeilijk goed te krijgen, of hebben ze prutswerk bij TW afgeleverd?
Zou namelijk vooraf afgesteld zijn, maar tot zover niet echt overtuigd. :?

Edit :
Zojuist de sparvergaser weer gemonteerd, loopt weer als een zonnetje.
Viel me op dat de blockvergaser vol met benzine stond, zullen ze dan toch de vlotter verkeerd hebben afgesteld, of kan dit nog iets anders zijn geweest.
Laatst gewijzigd door jshuiting op 25 mar 2017, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Viertakt sind zwei zu viel!

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4418
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Bericht door ruton » 19 nov 2016, 16:43

Ik begrijp dat je een montageklare hebt besteld bij Trabantwelt? Wat antwoorden ze daar?

edit: vlotter afstellen is redelijkerwijs nog onder de DHZ-acties te scharen.

Gebruikersavatar
rondjerijder
Berichten: 346
Lid geworden op: 29 apr 2016, 18:38
Locatie: Groninger Veenkoloniën

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Bericht door rondjerijder » 19 nov 2016, 17:19

Tja soms is een eenvoudige BVF gewoon wat wispelturig.
Het kan zijn dat ze te goed is afgesteld, in de praktijk vaak net iets te mager.
De leerlaufgemischdüse even een paar maatjes groter proberen, begin maar eens met zo'n 10 %, zit er een 100 in dan naar 110 gaan.
De korrekturluftschraube vanaf helemaal dicht nu voorzichtig open draaien tot gewenst toerental bereikt is.
Wat de vlotter betreft, die moet natuurlijk wel goed zijn afgesteld maar als ze niet overloopt zou het eigenlijk goed moeten zijn.
Toch voor de zekerheid maar even afstellen.

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4225
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Bericht door eeuwige_student » 19 nov 2016, 20:13

Klinkt als een klemmende vlotter, waardoor hij verzopen is.

Gebruikersavatar
jshuiting
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 dec 2015, 17:09
Locatie: Sellingen

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Bericht door jshuiting » 20 nov 2016, 14:57

Gisteren de teur uit mekaar gehaald, en dat was inderdaad het enige dat ik zo kon zien.
Zodra de vlotter omhoog wil klemt hij zichzelf vast tussen de vlotternaald.

Is er een trucje voor om dit te voorkomen? Ik kan de teur wel vullen met brandstof en dan rustig de vlotter erin laten zakken, maar als hij dan ooit weer leeg komt te staan is het weer raak lijkt me.

Dit zou in ieder geval wel verklaren waarom hij gisteren niet goed liep, behalve op de choke, en ook rookte als een gek.
Viertakt sind zwei zu viel!

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4418
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Bericht door ruton » 20 nov 2016, 15:42

Misschien een extra of ander ringetje onder de vlotternaald, zodat de vlotter onder een andere hoek op de benzine dobbert.
Je hebt toch wel een staande vlotter erin? De vlotter op zijn ronde kant hoort in de H1-1.

Gebruikersavatar
rondjerijder
Berichten: 346
Lid geworden op: 29 apr 2016, 18:38
Locatie: Groninger Veenkoloniën

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Bericht door rondjerijder » 20 nov 2016, 18:17

Zorg dat de vlotter niet te ver kan zakken.
Dit bereik je door de "flap" aan de achterzijde van de vlotter wat naar buiten te buigen.
Bij het zakken van de vlotter zal deze tegen de kant van de vlotterkamer komen en dus niet verder kan zakken.
De vlotter komt dan onder een kleinere hoek te staan bij een lege vlotterkamer en zodoende de naald makkelijker indrukken.

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Bericht door Haiko » 20 nov 2016, 19:17

kan zijn dat door het versturen de vlotterafstelling zich heeft veranderd.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Gebruikersavatar
jshuiting
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 dec 2015, 17:09
Locatie: Sellingen

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Bericht door jshuiting » 22 nov 2016, 00:18

De flap was inderdaad het probleem. :!:

Ik heb hem nu 90 graden haaks gezet ten opzichte van de vlotter, lag er voorheen tegenaan.
11mm vlotter hoogte aan gehouden, mocht varieren van 13,5 tot 11 meende ik zo voor de geveerde?

Hopen dat hij nu een beetje meewerkt morgen. :lol:
Viertakt sind zwei zu viel!

Gebruikersavatar
rondjerijder
Berichten: 346
Lid geworden op: 29 apr 2016, 18:38
Locatie: Groninger Veenkoloniën

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Bericht door rondjerijder » 22 nov 2016, 16:12

Als dat tijdens het transport zou zijn gebeurd, heeft men er flink mee lopen smijten :shock: , lijkt me eerder een "vergeet puntje" van de leverancier. :P

Plaats reactie