Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4419
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Bericht door ruton » 25 nov 2016, 19:12

jshuiting schreef:Bizar, is inderdaad een HB2-7, zou ik zo niet weten hoe ik bij 3-1 kom.. :oops:

Dan zou ik nog ergens een leerlaufluftduse moeten hebben van 150, zit deze toevallig op het kanaal van de luchtstelschroef?
Meende namelijk dat dit een 120 was.
Dat zou nummer 13 moeten zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Trabantvergaser im Schnitt. 1 - Schwimmergehäusedeckel, 2 -Schwimmernadelventil, 3 - Schwimmer, 4 - Kraftstoffspiegel, 5 -Startdrehschieber, 6 - Startkraftstoffkanal, 7 - Startkraftstoffdüse, 8 -Startbrunnen, 9 - Luftkanal, 10 - Startvergaser, 11 - Luftkanal, 12 -Leerlaufkraftstoffdüse, 13 - Leerlaufluftdüse, 14 - Leerlaufgemischaustritt, 15 - Drosselklappen- anschlagschraube, 16 - Übergangsbohrung, 17 - Hauptdüse, 18 - Mischrohr, 19 - Mischrohrbrunnen, 20 -Lufttrichter, 21 - Zerstäuber, 22 - Kraftstoffkanal, 23 - Hauptdüsenträger, 24 - Luftkorrekturdüse (mit Mischrohr), 25 - Regulierschraube.

Gebruikersavatar
rondjerijder
Berichten: 346
Lid geworden op: 29 apr 2016, 18:38
Locatie: Groninger Veenkoloniën

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Bericht door rondjerijder » 25 nov 2016, 20:30

Mocht je het e.e.a. uit willen testen op het gebied van sproeiers, ik heb hier diverse liggen waaronder 150.
Vooropgesteld dat het M5 draad is.
Omdat ik ook regelmatig aan het klooien ben met sproeiers geef ik het niet weg maar kun je de juiste zolang gebruiken.

Gebruikersavatar
jshuiting
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 dec 2015, 17:09
Locatie: Sellingen

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Bericht door jshuiting » 28 nov 2016, 00:06

Bedankt, maar heb inmiddels al een geregeld! :D
Zal van de week eens kijken wat deze nu doet.

En ruton bedankt voor de link, al heel lang aan het zoeken geweest, maar hier staat alles heel duidelijk in!
Kan zelf nooit wat vinden op die website :lol:
Viertakt sind zwei zu viel!

Gebruikersavatar
jshuiting
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 dec 2015, 17:09
Locatie: Sellingen

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Bericht door jshuiting » 25 mar 2017, 16:57

Vandaag weer aan de gang geweest met de 28HB2-7, motortje loopt super, alleen stationair veel te laag en slaat dan ook telkens af.
Leerlaufluftduse 150, leerlaufgemischduse 45, lufsteurventil al in alle mogelijke standen gehad samen de "stationair" schroef.

Zijn er nog andere sproeiers of onderdelen die het stationair regelen?
Viertakt sind zwei zu viel!

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4419
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Bericht door ruton » 25 mar 2017, 18:32

Misschien dat je iets vindt met de zoektermen Blockvergaser, Leerlauf en Kraftfahrzeugtechnik / KFT.
Mij staat iets bij dat men ooit eens is begonnen om alle jaargangen van dat tijdschrift in te scannen, en van de Sparvergaser H1-1 heeft er indertijd een uitgebreid artikel in gestaan hoe dat ding wel niet werkte. Dus als je op die manier weet welk gedeelte er voor het start-, stationair- (Leerlauf) en Anreicherungssystem is, weet je beter waar je het moet zoeken.

Gebruikersavatar
oldschool
Berichten: 1137
Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:17
Locatie: bocholtz

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Bericht door oldschool » 26 mar 2017, 18:28

jshuiting schreef:Vandaag weer aan de gang geweest met de 28HB2-7, motortje loopt super, alleen stationair veel te laag en slaat dan ook telkens af.
Leerlaufluftduse 150, leerlaufgemischduse 45, lufsteurventil al in alle mogelijke standen gehad samen de "stationair" schroef.

Zijn er nog andere sproeiers of onderdelen die het stationair regelen?
Als je de gaskabel wat strakker zet?

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4226
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Bericht door eeuwige_student » 26 mar 2017, 18:59

Daarvoor zit er toch een stelschroefje op?

Gebruikersavatar
jshuiting
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 dec 2015, 17:09
Locatie: Sellingen

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Bericht door jshuiting » 26 mar 2017, 21:11

Het stelschroefje aandraaien verandert niet veel, of hij slaat nog af, of het toerental begint te klimmen.
Ik begin sterk het idee te krijgen dat het valse lucht is, het vreemde is alleen dat ik hier geen last van heb met de Sparvergaser.

Enige wat me wel opvalt met de sparvergaser is dat het toerental langzaam zakt wanneer je koppelt en de gas los laat, maar de bougies worden dan wel weer lekker bruin...
Viertakt sind zwei zu viel!

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4226
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Bericht door eeuwige_student » 26 mar 2017, 21:31

Valse lucht is te testen met een spuitbus remmenreiniger.

Gebruikersavatar
jshuiting
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 dec 2015, 17:09
Locatie: Sellingen

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Bericht door jshuiting » 29 mar 2017, 23:54

Hoeveel speling mag er eigenlijk op de messingbussen zitten voor de gasklep? Je kan de as namelijk vanaf een meter of wat er zo in werpen.
En het is net of iemand er een botte vijl doorheen heeft gehaald, en zich twee maal vergist heeft in het boren van de gat voor de borg bout.

En hoe dient deze klep gemonteerd te worden?
Kon namelijk door de spleet van de klep in dichte stand genoeg licht zien doorkomen, wel een halve milimeter.

Ook is de as van de gasklep zodanig krom dat deze bijna blokeert in dichte stand, meende eerst dat dit door de klep zelf kwam.. maar helaas.
Viertakt sind zwei zu viel!

Plaats reactie