Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen
Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen
Ik kan me vaag herinneren dat ik ooit ergens heb gelezen dat een spleet bij de gasklep normaal zou zijn. Dat vond ik toen eigenlijk wel opmerkelijk. De gasklep moest in die tekst ook soepel gaan, maar van kromme assen kan ik me niets herinneren. Noch in die tekst noch dat ik dat ooit bewust gezien heb.
Je bent nu al vier maanden met die HB2-7 aan het kloten. Is nu nog na te gaan of of die as bij levering al krom was?
Ik kan eens in mijn 28HB doos kijken of daar nog iets in ligt waar je wat mee kunt.
Help me er desnoods even aan herinneren, en wel bij daglicht.
Je bent nu al vier maanden met die HB2-7 aan het kloten. Is nu nog na te gaan of of die as bij levering al krom was?
Ik kan eens in mijn 28HB doos kijken of daar nog iets in ligt waar je wat mee kunt.
Help me er desnoods even aan herinneren, en wel bij daglicht.
Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen
Zo'n asje word niet krom van 4 maanden stil liggen, en 2 maal gemonteerd te zijn, lijkt mij.
Eerder van verkeerde montage.
Maar ik trek de as recht en meet de bussen op en pers er zelf 2 nieuwe in, alles beter dan hoe hij nu in mekaar steekt.
Wat ik trouwens overigens wel frapant vind is dat ik nergens overeenkomende informatie kan krijgen over deze exacte teur.
Zo zou er volgens verschillende wiki's en vraagbaken achter op de flens, rechtop een grote luchtstelfschoef zitten.
Mijn heeft hier alleen een afgedopte sproeier 100, en een stelschroef schuin tegen de flens aan.
En over een sproeier 100 word nooit gesproken op verscheidene wiki's en vraagbaken.
Vergasertyp 28 HB 2-1 28 HB 2-2,3,4 28 HB 2-6,7
Hauptdüse 110 115 115
Luftkorrekturdüse 150 150 150
Lufttrichter 23 23 23
Leerlaufdüse 45 45 45
Leerlaufluftdüse 150 150 150
Startkraftstoffdüse 120 120 120
Schwimmernadelventil 22*) 25 25 gefed.
Schwimmerabstand (mm) 13,5 + 2,5 13,5 + 2,5 11,0 + 2,2**)
Hier zou dan toch een 150 in moeten lijkt me?
Eerder van verkeerde montage.
Maar ik trek de as recht en meet de bussen op en pers er zelf 2 nieuwe in, alles beter dan hoe hij nu in mekaar steekt.
Wat ik trouwens overigens wel frapant vind is dat ik nergens overeenkomende informatie kan krijgen over deze exacte teur.
Zo zou er volgens verschillende wiki's en vraagbaken achter op de flens, rechtop een grote luchtstelfschoef zitten.
Mijn heeft hier alleen een afgedopte sproeier 100, en een stelschroef schuin tegen de flens aan.
En over een sproeier 100 word nooit gesproken op verscheidene wiki's en vraagbaken.
Vergasertyp 28 HB 2-1 28 HB 2-2,3,4 28 HB 2-6,7
Hauptdüse 110 115 115
Luftkorrekturdüse 150 150 150
Lufttrichter 23 23 23
Leerlaufdüse 45 45 45
Leerlaufluftdüse 150 150 150
Startkraftstoffdüse 120 120 120
Schwimmernadelventil 22*) 25 25 gefed.
Schwimmerabstand (mm) 13,5 + 2,5 13,5 + 2,5 11,0 + 2,2**)
Hier zou dan toch een 150 in moeten lijkt me?
Viertakt sind zwei zu viel!
Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Ik heb even in mijn 28HB doos gekeken en helaas geen losse gasklep gevonden. Van de gemonteerde kleppen sloot een deel mooi af, een deel bleef 'tochtig' en als ik de stelschroef (nr, 15, die met dat veertje) daarvan omhoog draaide, bleef die of tochten of hij ging klem.
jshuiting schreef: Zo zou er volgens verschillende wiki's en vraagbaken achter op de flens, rechtop een grote luchtstelschoef zitten.

De stationairluchtstelschroef (Leerlaufluftregulierschraube) is die nummer 25.
Hier nog een paar:

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen
Ter vergelijking de 28HB3, waar de stationairluchtstelschroef S wat beter bereikbaar schuin boven het vlotterdeksel zit.


Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen
Bedankt, heb ik dus toch een 3-1, maakt het weer duidelijk.
Maar het is wel vreemd, ik meende een 2-7 te hebben besteld bij TW, is ook de enige samen met de H1-1 die ze leveren.
http://trabitechnik.com/files/hajo/FAQVergaserneu.pdf
En verrek, de 100 hoort er dus wel in.
Hopen dat het dus aan de speling op de bussen ligt, nieuwe zijn al besteld, miste zelfs een...
Zal de sproeiers, de kanalen, klep en andere apendages controleren en schoonmaken, en als het dan nog niet werkt heb ik mooie, iets te dure papiergewicht.
Maar het is wel vreemd, ik meende een 2-7 te hebben besteld bij TW, is ook de enige samen met de H1-1 die ze leveren.

http://trabitechnik.com/files/hajo/FAQVergaserneu.pdf
En verrek, de 100 hoort er dus wel in.
Hopen dat het dus aan de speling op de bussen ligt, nieuwe zijn al besteld, miste zelfs een...

Zal de sproeiers, de kanalen, klep en andere apendages controleren en schoonmaken, en als het dan nog niet werkt heb ik mooie, iets te dure papiergewicht.

Viertakt sind zwei zu viel!
Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen
Maak eens een mooie foto van de zijkant van de vlotterkamer, waar het typenummer op hoort te staan...
Of is het daar net zo onleesbaar als op deze?

Of is het daar net zo onleesbaar als op deze?
Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen
Lijkt alsof ze deze hebben weg geflext.

En dit is de lager waar iets teveel speling op zit, ze hebben zelfs twee keer erin moeten boren... en dan ook nog eens van de kant waar 1 bus te weinig zat.

https://www.youtube.com/watch?v=Ixc03IH ... e=youtu.be
Maar zou hij hierom wel zo raar mogen doen? Ik betwijfel het toch een beetje, ondanks dat valse lucht je stationair flink kan verprutsen zou hij toch iets moeten doen.

En dit is de lager waar iets teveel speling op zit, ze hebben zelfs twee keer erin moeten boren... en dan ook nog eens van de kant waar 1 bus te weinig zat.

https://www.youtube.com/watch?v=Ixc03IH ... e=youtu.be
Maar zou hij hierom wel zo raar mogen doen? Ik betwijfel het toch een beetje, ondanks dat valse lucht je stationair flink kan verprutsen zou hij toch iets moeten doen.
Viertakt sind zwei zu viel!
Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen
hadden we zo'n foto meteen gezien, dan hadden we om het snelst geroepen wat voor type carburateur het is...
Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen
Nieuwe busjes zitten erin en eindelijk wil hij stationair draaien, alleen veel te rustig, hij slaat telkens af.
Hij reageert niet op de luchtstelschroef, en als je de gaskabel afstelt, de stationair schroef in draait, of een klein beetje gas geeft klimt het toerental en blijft dan ook heel even hangen.
Lijkt op valse lucht, maar ben alle keerringen, pakkingen en de carburateur al bij langs geweest met remreiniger, maar niks geen reactie.
Zitten er verder ook geen verschillen in een motor van voor 1985 en na?
Hij reageert niet op de luchtstelschroef, en als je de gaskabel afstelt, de stationair schroef in draait, of een klein beetje gas geeft klimt het toerental en blijft dan ook heel even hangen.
Lijkt op valse lucht, maar ben alle keerringen, pakkingen en de carburateur al bij langs geweest met remreiniger, maar niks geen reactie.
Zitten er verder ook geen verschillen in een motor van voor 1985 en na?
Viertakt sind zwei zu viel!
Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen
Die wijzigingen staat o.a. hier (WHIMS) en hier (trabant-original.de). (Maak een Filter met 'Bauteil' 'gleich' (kiezen) 'Motor' (zelf typen).