Stationair en carb vraagje

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Trabantenaar
Contacteer:

Re: Stationair en carb vraagje

Bericht door Trabantenaar » 24 apr 2018, 18:52

ruton schreef:Het punt is dat onze 'apen' dat "effe uitbouwen" van de hele carburateur willen vermijden.
Vandaar mijn advies om een reservecarb aan te schaffen.
Die je goed werkend (liefst compleet gereviseerd en afgesteld) in een luchtdicht zakje in een doosje in je vitrinekast legt met bijbehorende pakking.
Bij problemen is het een kwestie van omschroeven en weer rijden terwijl je de "defecte" carb weer in orde maakt en op dezelfde manier behandeld.
Voor iemand met weinig sleutelervaring en een oldtimer is het wel een aanrader, gezien het "laten reviseren" dan ook een stuk eenvoudiger wordt.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

ruton
moderator

Bericht door ruton » 24 apr 2018, 19:31

Ik heb eens iemand een zeker twintig jaar geleden gereviseerde carb meegegeven. Gelukkig had ik nog allerlei rubberringetjes etc liggen, want die waren in de tussentijd best wel vergaan.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 24 apr 2018, 21:57

Als je een goede compressor heb, zou je eerst de vlotterbsk kunnen openen en deze schoonmaken. Daarna weer monteren en met de compressor alles doorblazen (als je niet eerst de vlotter schoonmaakt kan je extra vuil in de carburateur blazen. Verder vindt ik dit type carburateurs ondingen. De oudjes zijn veel makkelijker en hebben minder stel mogelijkheden. Dus als je niet heel handig bent, zou ik de hele carburateur vervangen.

Plaats reactie