Ik ben bijna klaar met de deel restauratie van mijn trabant.
Om de zaak wat onderhoudsvriendelijke te maken, heb ik gekozen voor een elektronische ontsteking.
Het is de simpelste versie met alleen een nieuwe ontsteker plaat, waar alles op zit.
De bobines zijn wel vervangen voor het juiste type.
Het simpele van deze ontsteking houd in dat de afstelling voor cilinder 1 gelijk telt voor cilinder 2 (of andersom).
Nu leek mij dat niet zo'n groot probleem, maar ik heb een 28HB4-1 carburateur.

Volgens de voorschriften zou bij gebruik van deze carburateur de voorontsteking op cilinder 1 meer moet zijn dan op de 2e.
Beim Vergaser 28 HB 4-1 beträgt der Zündzeitpunkt für den Zylinder II übrigens nicht mehr 4 ± 0,4 mm, sondern nur noch3 ± 0,4 mm, während er für den Zylinder l nach wie vor auf 4 ± 0,4 mm festgelegt ist.
Wie kan hier wat over zeggen? En dan bedoel ik een goed advies geven?