Brandstofkraan

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Trabantenaar
Contacteer:

Re: Brandstofkraan

Bericht door Trabantenaar » 19 dec 2018, 01:27

huub schreef:Geen E 10 ?
Ik rij al vanaf het begin met deze benzine. Meng zo rond de 1:40/1:50.
De goedkoopste Lukoil uit de omtrek. (Meeuwen/Guitrode ) ...
Iets anders krijgt ie niet....
Wel ga ik binnenkort eens de zuigers/cylinders cq kop bekijken of er krassen oid zijn.
Eens kijken of het allemaal zo erg is als men beweert.
Huub
E10 is een sluipmoordenaar voor carburateurs en oude benzinesystemen.
Gooi er alsjeblieft 98 in, voor het behoud van je motor en vooral je carburateur. Of rij naar Duitsland en neem een paar jerrycans mee, daar heb je nog keuze gelukkig. Al is dat op het moment duurder dan 98 in België volgens mij.

E10 zorgt idd voor groene afzetting in het waterzakje en de vlotterkamer. Maar niet alleen daar. Ook sproeiers en kanalen gaan ermee vol zitten.
De kurken pakking van het benzinekraantje levert sowieso problemen op, deze gaat simpelweg lekken. Andere (rubber)pakkingen en de oude leidingen gaan uitzetten en of vergommen en daardoor ook lekken.
Kunststof en schuimrubber vlotters raken er ook lek door, omdat het materiaal aangetast wordt. Ook messing exemplaren schijnen nog wel eens lek te raken (soldeerverbindingen zijn dun)

Leidingen kunnen van binnenuit desintegreren en het spontaan begeven. (De oude leidingen onder mijn 1.1 vonden het ook niet zo leuk, terwijl ik daar hoogstens E5 mee tank, en ik was niet blij met het benzinelek wat het opleverde)

Als je hem eens een winter stil zet kan het zijn dat je de eerstvolgende rit met enorme problemen te kampen krijgt omdat alle ethanol tot poeder gereduceerd is en de carburateur volledig verstopt zit.
De problemen zijn nog erger als je (ivm de veiligheid) je benzinekraantje al dichtzet zodat de motor uitvalt of bijna geen benzine meer in de vlotterkamer heeft zitten om het te stallen.

Dat betekend dus uit elkaar halen, kanalen en sproeiers doorprikken/boren (ja zo erg kan het dicht zitten) en ultrasoon reinigen.

Een paar voorbeelden van carburateurs (geen trabant) waar te lang E10 in heeft gestaan of in is gebruikt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en een sproeier (deze valt nog mee. ik heb ze ook al vol met groen poeder gezien, alle kanaaltjes verstopt e.d.):
Afbeelding

Als je problemen hebt met je benzinekraantje, is het vooral te wijten aan het feit dat je E10 gebruikt.
Een ander kraantje helpt daar niet tegen. Hooguit omdat de pakking het langer uit houdt.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

ruton
moderator

Bericht door ruton » 19 dec 2018, 01:52

Het staat op de tweede foto zelfs in de krant: Consumers learn painful lessons

huub

Bericht door huub » 24 dec 2018, 18:04

Interessant...

Ga als het wat beter/warmer weer is aan de gang.
Dan kijk ik sowieso de hele wagen na, APK tijd...
Bedankt voor de reacties

huub

Plaats reactie