Pagina 2 van 2

Re: 28 HB4-1 carburateur

Geplaatst: 24 jan 2011, 22:31
door eeuwige_student
Evan_s schreef:
#4 bedoel je?
aan de andere zijde van 4 zit een stangetje om dit aan te drijven. Die bedoel ik.

Re: 28 HB4-1 carburateur

Geplaatst: 24 jan 2011, 22:39
door Evan_s
Ok, dank :)

Re: 28HB4-1 carburateur

Geplaatst: 25 jan 2011, 02:31
door ruton
Behold the stangetje:
Afbeelding
Er staat me vaag iets bij dat je dat Luftsteuerventil onder de krommer moet smeren. Maar hoe, wanneer en waarmee?
Waar is Marco, wanneer je hem nodig hebt?

Re: 28 HB4-1 carburateur

Geplaatst: 25 jan 2011, 19:04
door Evan_s
Als ik het goed begrijp, kan je met het stangetje zorgen voor een magerder mengsel (dus zuiniger rijden).

Echter, in hoeverre is dit aan te raden?

In de Ratgeber Zweitaktmotoren heb ik iig dit gevonden: "Einstellen des Luftsteuerventils am Vergaser 28 HB 4-1".

Re: 28 HB4-1 carburateur

Geplaatst: 25 jan 2011, 22:23
door eeuwige_student
Marco is pas laat op het werk weggegaan :-)Daarnaast is hij op het moment druk met andere zaken (positief), dus iets minder aanwezig.

Ik heb een auto met dit type. De bedoeling is dat hij iets zuiniger rijdt, zonder het zo zuinig te maken als bij de 28h 1-1. Dus volgens mij een goed alternatief!

Re: 28 HB4-1 carburateur

Geplaatst: 25 jan 2011, 22:40
door Evan_s
Ok, dan zal ik gebruik maken van het Luftsteuerventil, zoals hier beschreven.

De carb is inmiddels helemaal schoongemaakt, ringetjes en vlotterdekselpakking vervangen, en vergaserflansch vlak geschuurd. Chokehuis en vlotterdeksel + vlotter haal ik van m'n huidige 28HB2-2. Chokehuis omdat m'n HB2-2 chokehuis minder speling heeft en vlotterdeksel omdat de vlotter al op de juiste hoogte staat afgesteld (vorige keer gecontroleerd).

Heb me al verdiept in de afstelling, dus gaat helemaal goedkomen. Niet veel anders dan bij een HB2-2, maar met aanzienlijk beter bereikbare schroef voor stationair.

Re: 28 HB4-1 carburateur

Geplaatst: 26 jan 2011, 18:18
door Evan_s
De HB4-1 is inmiddels ingebouwd en afgesteld. Moest nog wel een extra ringetje bij de vlotternaald. Bij de eerste poging stroomde m'n hele carb over.

Motor loopt nu aanzienlijk mooier stationair en toert een stuk beter af bij gas los.

Morgen nog even het Luftsteuerventil aansluiten.

Re: 28 HB4-1 carburateur

Geplaatst: 26 jan 2011, 20:27
door groest
Dus toch niet zo spannend als voorgesteld is en zeker geen rocket science :D .