Silentbuchsen

Lekke knalpot? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost !
Haiko
moderator

Re: Silentbuchsen

Bericht door Haiko » 16 apr 2012, 22:33

trabant601 schreef:god kan hij niet zijn dat ben ik al :lol:
:mrgreen:

P.s. met wie uit ruzien? Ik heb toch geen namen genoemd, of iemand persoonlijk "aangevallen"... ;)
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Erik

Bericht door Erik » 16 apr 2012, 22:52

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar met een pers neem je zeg maar wel de snelweg :D

Als er forummers zijn die een keer bussen willen wisselen kunnen ze dat dus ook bij mij in Nijkerk doen. We zitten op dit forum om elkaar te helpen, toch ;)

@Mel, nog bedankt voor de les ;)
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek

Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)

trabart
moderator
Contacteer:

Bericht door trabart » 17 apr 2012, 09:58

haiko, koest...

;)
Afbeelding

ROnderstal

Bericht door ROnderstal » 17 apr 2012, 10:45

Haiko schreef:Heerlijk dat iemand die alles heeft kwa gereedschap, denkt dat ie de Trabant-goeroe/God/Jezus/whatever is en de mensen afkraakt die dat niet hebben en het anders doen... en dat natuurlijk dan fout doen... wat een geweldig figuur...

Van dat soort mensen zouden er meer moeten zijn.

NOT! :roll:
Nou moet ik zeggen dat mensen die niet weten hoe het moet inderdaad aanklooien met allerlei manieren, en het dus inderdaad meestal op de foutieve manier doen.
Waardoor de nieuwe bussen of onderdeel waarin de bussen moeten komen eerder beschadigd en defect raken.

persoonlijk denk ik dat de mensen die alles heeft qua gereedschap, goed geluisterd hebben of zelf alles al een keer ondervonden hebben.

jammer dat je je zelf in een positie plaats door mensen die ander willen waarschuwen "hoe het niet te doen" zelf afkraakt.

zoals Erik zegt
Erik schreef:We zitten op dit forum om elkaar te helpen, toch ;)

ruton
moderator

Bericht door ruton » 17 apr 2012, 11:51

In het pré-perstijdperk heb ik eens dusdanig hard en vooral lang zitten zagen en zweten op twee buitenste busjes, dat een nieuwe triangel bestellen stukken economischer was geweest.

Ook met een 'handpers' die je in de bankschroef klemt en dan met een draadeind de bussen eruit en erin jast, ben je wel even zoet.

Evan_s

Bericht door Evan_s » 17 apr 2012, 12:52

Ik heb overigens wel gemerkt dat er aardig wat onderlinge verschillen zijn tussen de maatvoering van de busjes. Over de binnenste ring heb ik het dan. Bij de ene nieuwe bus gaat de verzinkte pen er makkelijk door en bij de andere is die zelfde pen er met geen mogelijkheid doorheen te drukken..

Evan_s

Bericht door Evan_s » 17 apr 2012, 12:58

Hier nog een foto van een zelfgemaakte pers op basis van een potkrik, vorig jaar gespot in Epse:

Afbeelding

Erik

Bericht door Erik » 17 apr 2012, 13:53

Er is inderdaad verschil in bussen. De oude originele en de nieuwere reproductie.

Persen kan op verschillende manieren. Kan ook met een hydraulische handpers en met een originele bussenpers. Het type pers maakt nog niet eens zoveel uit. Het belangrijkste zijn de persstukken.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek

Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)

trammelantje

Bericht door trammelantje » 10 mei 2012, 22:06

eeeeh mede forum leden,
laat ik afgelopen zaterdag nou die busjes vervangen hebben, en zoals een goed boer betaamd, zelf oplossing gemaakt, een stuk pijp met de lengte van de bus, maar kwa binnenmaat iets groter, aan de ene kant, draad einde erdoor, en aan de andere kant een busje wat kwa diameter een fractie kleiner is als de bus en moer erachter ff beetje draaien met sleutel et voila , bus eruit , nieuwe er recht voor in de bankschroef met juiste dop erop en voila zo erin, kwestie van een uurtje voor 8 busjes whahahaha en niks geen pers oid nodig , gewoon huisvlijt, beetje in de stijl van het oude oosten he

ruton
moderator

Bericht door ruton » 10 mei 2012, 23:54

Er circuleert een verhaal van iemand die thuis had ontdekt dat een dop 19 precies paste om de silentbus uit de bladveer te duwen. Vol enthousiasme toog hij naar zijn stalling om meteen bij alle auto's de boel preventief te vervangen. Dop 19 ervoor, oude bus eruit, nieuwe bus erin. Maar de nieuwe bussen dansten in de krul van de bladveer. Wat bleek: de dop 19 in de stalling was iets dikker dan de dop 19 thuis...

Plaats reactie