van richting veranderen zonder te sturen

Lekke knalpot? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost !
jeroen76

Re: van richting veranderen zonder te sturen

Bericht door jeroen76 » 14 jun 2012, 18:37

hoi jongens
het gaat weer lekker hier :mrgreen:
ik had even het forum door gespit voor ik deze vraag ging stellen en er niets over gevonden
dus jeroentje dacht ik waag het er maar : op :P :oops: niet wetend dat dit al 100 keer beandwoord is :roll: :shock: :? :mrgreen:
en toch fijn dat er mensen zijn die hier voor de 101e keer weer over willen denken ik zal het van het weekend nog een keertje los maken en jullie advies teharte nemen :D 8-) deze remmen heben eigelijk nog niet eens zo veel gelopen ik denk 1500km in de afgelopen 12 jaar dus ik had ze schoon gemaakt en de olie vervangen en ook flink wat olie door de leidingen gespoeld !
en voor mel :lol: :D het is inderdaad een goed idee dat je eens wat van die veel vragen op het forum gaat zetten :lol: :P :ugeek:

groetjes jeroen

ruton
moderator

Bericht door ruton » 14 jun 2012, 18:51

Als je een Trabant die langere tijd gestald heeft gestaan weer in bedrijf brengt, dan kom je geheid de volgende problemen tegen (en niet noodzakelijk in die volgorde)
  • trekkende remmen
  • benzinetransport
  • verstopte carburateur
  • dynamo laadt niet bij
  • toestand ontsteking (bobijntjes, kabels, bougies)
  • Spanningsregelaar (bij GLM)
Soms heeft ook de startmotor kuren, maar heel vaak volstaat daarbij een blok hout en een hamer.

groest

Bericht door groest » 14 jun 2012, 19:37

mel schreef:Kloppen mijn opmerkingen dan niet ?

Misschien toch eens een paar goede tips samenvoegen ...

't Is maar hoe je het brengt
Het was Trabannekom

ErikvG

Bericht door ErikvG » 14 jun 2012, 21:38

Altijd iedere keer dezelfde vragen maar wel van mensen die de vorige ronde hebben gemist.

Misschien wel handig om een checklist voor nieuwe rijders (verdomd... ben er zelf ook een :) ) te maken met aandachtspunten en linkjes naar meer informatie. ook handig voor na de winterstop. (Hoe overwinter ik mijn Trabant...) voor diegenen die hem/haar 's winters niet rijden.

Maar op het werk heb ik dat ook. Vrijwel elke nieuweling maakt dezelfde fouten en zoekt niet op het forum... Kan je maar beter aan wennen in plaats van je erover op te winden denk ik.

En dan bovenaan met een kopje "technische info voor nieuwe Trabantrijders" of zoiets... want zoeken zullen/kunnen nieuwkomers niet.

Ik zal aan de hand van voorgaande berichtjes eens kijken of ik alvast een beginnetje kan maken.
Valves! Who needs Valves?

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 14 jun 2012, 22:01

Ach, als we overal voor verwijzen naar de zoekfunctie en zeveren verbieden, valt er nog maar weinig te schrijven. Dus af en toe wat herhaling is niet erg!

groest

Bericht door groest » 14 jun 2012, 22:48

eeuwige_student schreef:Ach, als we overal voor verwijzen naar de zoekfunctie en zeveren verbieden, valt er nog maar weinig te schrijven. Dus af en toe wat herhaling is niet erg!

Kijk da's nu een positieve benadering. En wat belangrijker is: een vriendelijke en behulpzame benadering voor de nieuwkomers. Mooi toch zo. Heeft niemand er werk mee om de opmerkingen te rubriceren. Degene die een handreiking wil doen naar de nieuwkomer kan dit doen en degene die dat niet wil hoeft er verder niet over te zeveren. Probleem opgelost ;)
Het was Trabannekom

ErikvG

Bericht door ErikvG » 14 jun 2012, 23:24

Wat doen we hier nog? Allemaal een kopietje van de WHIMS en niks meer op het forum :mrgreen:

Dan vind ik een beetje zeuren op het forum wel veel gezelliger inderdaad.

jeroen76

Bericht door jeroen76 » 15 jun 2012, 22:36

hi hi wat zijn jullie lief dat je het voor mij opneemt :D :mrgreen:
als we elkaar ooit eens treffen dan mag mel :lol: :oops: wel even een rondje sturen met mijn wagendje
wat met jullie goede adviezen weer zal blijven rijden

groetjes en een fijn weekend

wido-foto
Contacteer:

Bericht door wido-foto » 16 jun 2012, 10:43

Hey Jeroen,

Ik heb 6 jaar niks aan mijn Trabant gedaan... en dat was te merken ook... Hij remde wel, maar los of vast die remmen en niet mooi geleidelijk... Wat bleek, alle remcilinders vast, remschoenen versleten en een remtrommel uitgesleten. Er werd gezegd dat er misschien wel iets te reviseren viel maar beter was van niet! Degene die mijn auto onderhanden nam sleutelt al 30 jaar aan Trabantjes hij wilde me niet weer onveilig de weg opsturen dus verving alles. Mijn Trabant remt beter dan ooit te voren en is nu gewoon "veilig"voor zover een Trabant veilig is natuurlijk ;)

Mijn advies: vervang alle remcilinders sowiezo, inspecteer je leidingen plus remschoenen en vervang evt ook remschoenen en leidingen. Ik weet zeker dat je dan weer jaren plezier hebt van je erfstuk en nog belangrijker, je rijdt VEILIG! Als het een beetje meezit dan ben je voor een paar centen klaar!

Succes en wijsheid gewenst!

Groeten, Wido.
Oude liefde roest niet!!!

ErikvG

Bericht door ErikvG » 16 jun 2012, 14:06

eeuwige_student schreef:...Dus af en toe wat herhaling is niet erg!
Weer zo'n restauratieproject... al die foto's... Alsof we met z'n allen niet weten hoe een Trabantje er van binnen uitziet...

En van een evenement is het toch ook wel genoeg om te zeggen dat het wel leuk was... niet dan?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nee, jongens en meisjes... laat die vragen,foto's en verhalen maar komen... We smullen ervan (althans... de meesten)

Plaats reactie