Uitlaat probleempje

Lekke knalpot? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost !
wido-foto
Contacteer:

Uitlaat probleempje

Bericht door wido-foto » 10 okt 2012, 14:42

Ik heb een dubbele uitlaat die als ik hem ophang met het normale uitlaatophangrubber steeds tegen mijn achterste wielophanging aan tikt, omdat het dus een dubbele is, want bij een enkele mis je een pijp en gaat hij er precies langs volgens mij... Nu drukte ik meestal zo`n rond rubber waarvan ik niet weet waarvoor hij normaal dient (Ik gok dat het een draagarmrubber is) in de schaal boven de uitlaatpijp zodat hij gedempt werd. Prima, maar de uitlaat dus wel strak tegen de bodem aan. Als ik te hard over een drempel rijdt (zoals vandaag) dan schiet ie ertussen weg en ben ik hem kwijt, rakketakketak tegen de bodem doet de uitlaat dan! Nu heb ik van Theo een stukje ophangding gekregen zodat hij lager zou hangen dan normaal, maar ik heb deze aan mijn normale uitlaatophangrubber bevestigd (wel wat ingekort) zodat ie laag genoeg hangt, maar nu vraag ik me af... hangt ie niet te laag en kan het geen kwaad?!?

Graag uw mening in deze!

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de oude situatie:

Afbeelding
Oude liefde roest niet!!!

trabart
moderator
Contacteer:

Re: Uitlaat probleempje

Bericht door trabart » 10 okt 2012, 15:30

ik ken het probleem .... volgens mij ligt dat niet aan DIE ophanging, maar aan de ophanging van de pot zelf. Die hangt met 2 rubbers vast. Daar beetje buigen aan de ophanging (uitlaatkant) en rubbers andersom gedraaid monteren enzo zorgde bij mij dat ie net goed kwam waardoor t weg was. Kun je beste even op brug zetten / bokjes om dat uit te proberen (met hebe komt ie natuurlijk buiten de normale ophang-positie omdat je hele auto erg schuin hangt dan).

PS als t nu ook is opgelost ... kan geen probleem verzinnen behalve dat je sneller de grond raakt (logisch).
Afbeelding

trabant601

Bericht door trabant601 » 10 okt 2012, 18:14

hè voor de dubbele uitlatdemper heb je langeren nodig dan heb je het probleem niet meer .
stuur je adres even via pb dan stuur ik je drie langeren voor je op gratis .
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 10 okt 2012, 18:19

Als je kunt lassen, dan is dit misschien een oplossing. Of je zet een stukje buis tussen de middenpijp, zodat de uitlaat iets verder naar achteren komt. Al zul je dan nog wel zelf een beugeltje voor de ophanging moeten maken.

Hongaarse meuk past meestal niet 100% en zul je zelf iets moeten knutselen.

Lager dan hij nu zit (op jouw foto) zou ik hem niet hangen.

(opmerking: de foto's zijn NIET van mijn eigen 601)
Bijlagen
Auspuff4.jpg
Auspuff3.jpg
Auspuff2.jpg
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

wido-foto
Contacteer:

Bericht door wido-foto » 10 okt 2012, 18:44

Effe lezen Theo......
Nu heb ik van Theo een stukje ophangding gekregen zodat hij lager zou hangen dan normaal, maar ik heb deze aan mijn normale uitlaatophangrubber bevestigd (wel wat ingekort) zodat ie laag genoeg hangt, maar nu vraag ik me af... hangt ie niet te laag en kan het geen kwaad?!?
Oude liefde roest niet!!!

trabart
moderator
Contacteer:

Bericht door trabart » 11 okt 2012, 13:32

trabant601 schreef:hè voor de dubbele uitlatdemper heb je langeren nodig dan heb je het probleem niet meer .
stuur je adres even via pb dan stuur ik je drie langeren voor je op gratis .
als je kunt lezen, kun je zien dat je hem zelf al langere hebt gegeven / verkocht .... het probleem is ook weg, hij vraagt of het geen andere problemen kan opleveren (ivm lager hangen uitlaat).

edit: wido was me al voor :)
Afbeelding

jantje146

Bericht door jantje146 » 11 okt 2012, 13:37

ik zou er een slotje omheen doen verlies je hem iedergeval niet :mrgreen:
liever gelast
als geleased

mel

Bericht door mel » 16 okt 2012, 12:12

Belachelijk en onveilig zoals die remmen op dat koppelstuk ZO gemonteerd zitten ....

Je hebt gewoon bespaard op iets langere remslangen maar waagt zo je leven ..... fijn hoor :(

Blij dat het mijn auto NIET is ...

Erik

Bericht door Erik » 16 okt 2012, 13:27

Dat is een speciaal busje, dat door trabantwinkels in duitsland wordt meegeleverd, zodat het t-stuk lager komt te hangen en je de oude remslangen kan blijven gebruiken.

Persoonlijk kies ik altijd voor de optie van wat langere remslangen en blijft het t-stuk op z'n plek. (Heb je ook meteen weer verse remslangen eronder zitten)
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek

Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 16 okt 2012, 18:24

Maar eh, Wido.. probleem nu opgelost dan?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Plaats reactie