RVS uitlaat voor trabant, wie heeft daar ervaring mee.

Lekke knalpot? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost !
Hendricus0251

RVS uitlaat voor trabant, wie heeft daar ervaring mee.

Bericht door Hendricus0251 » 25 feb 2013, 21:32

Ik heb mijn uitlaat vervangen voor een nieuwe voordemper die ik van de vorige eigenaar mee kreeg, en de tussen pijp, met eindemper die ik andries opgehaald had.
die laatste demper zit nu gemonteerd, maar die heefd in het verleden een knoei gehad, dus die zit gedeeltelijk met ijzerdraad.
ik was zondag bij haiko, heb zijn Wartburg en Barkas bewonderd, maar ook zijn hout kachel in zijn woonkamer, wat een ding zeg....
ben vanaf oude horne naar drachten gereden op de bonnefooi , was toch in de buurt, naar Andries om een andere eindemper op te halen.
Andries was niet thuis , zijn vrouw wel.
na een telefoontje heb een ander eindemper opgescharreld, met ophang rubbers.
geweldig die service van andries.
maar nu mijn vraag.
die voordemper maakt naar mijn mening veel te veel lawaai.
en hij trild ook meer die motor.
wie heefd er ervaringen met een RVS uitlaat.
die je LDM tuning kunt kopen, en denk ik ook bij Trabant weld.
zijn die beter??

groetjes allen, trabant loopt op die lange afstanden als een zonnetje..

henk :D

trabant601

Re: RVS uitlaat voor trabant, wie heefd daar ervaring mee.

Bericht door trabant601 » 25 feb 2013, 21:46

Gewoon een nieuwe uitlaat er onder doen .
rvs is zonden van je geld.
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

p60k

Bericht door p60k » 26 feb 2013, 07:28

gewoon een goed product niks mis mee gaat langer mee, zo lang je de achterdemper zo af en toe maar eens goed heet laat worden en je motor goed afgestelt is. Dat je demper rammelt kan ook verschillen oorzaken hebben. Niet goed gemonteerd? Trilt ie ergens tegenaan? Er is niet te veel ruimte dus goede montage is belangrijk. Of trilt de buitenbehuizing van de voordemper tegen het binnenste gedeelte en deze demper niet goed? Of ligt er een boutje of een moertje in je demper? Heb je voor montage even goed geschud het wil zo vaak gebeuren dat een boutje of een moertje in zo'n demper valt.

Als jeeen RVS-demper koopt kom je iig niet zo snel bij Trabant Service Team Soest voor een nieuwe. Want RVS is niet beter maar gaat wel langer mee.

Erik

Bericht door Erik » 26 feb 2013, 10:32

Bij 2-takt is een goede werking van de uitlaat erg belangrijk. Een vol geslibde uitlaat moet je dan ook vervangen. Nadeel van RVS is, dat de levensduur te lang wordt, waardoor je met een mooie, maar vol geslibde uitlaat gaat rijden.

Ik zou een gewone uitlaat monteren en lekker vervangen als dat nodig wordt.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek

Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)

Maurits

Bericht door Maurits » 26 feb 2013, 11:06

Bij een tweetaktmotor moet de voorste uitlaatdemper een zekere tegendruk waarborgen, omdat de Trabantmotor geen kleppen heeft, zoals bij viertakt. Met een gewone voordemper loopt je motor dus als een natte slappe krant. Het dichtslibben van een voordemper van een Trabant komt volgens mij nauwelijks voor, aangezien de temperatuur hoog genoeg is om alles mooi open te houden. Dan heb ik het natuurlijk niet over dempers die al sinds het aantreden van Erich Honecker onder een Trabant zitten waarvan de motor alleen korte stukjes met mengsmering 1:25 gereden heeft. Het dichtslibben zal bij normaal gebruik van je motor en bij gebruik van goede tweetaktolie verwaarloosbaar zijn.
Laatst gewijzigd door Maurits op 05 mar 2013, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 26 feb 2013, 14:08

Moet zeggen dat ik de herrie wel vond meevallen, toen je wegreed klonk het normaal. De mijne maakt meer herrie :mrgreen:

Was het nu fraaier weer geweest, hadden we er even naar kunnen kijken, de boel evt aanpassen etc. Zeker wat de ophanging achter betreft.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Hendricus0251

Re: RVS uitlaat voor trabant, wie heeft daar ervaring mee.

Bericht door Hendricus0251 » 26 feb 2013, 19:40

bedankt voor alle reactie's.
mijn vorige demper was veel stiller, maar dat komt ook omdat die was dicht geslipt.
er zat zeker een gewichts verschil in van een kilo of twee.
ik was zaterdag naar dieren gereden, zondag naar andries en haiko.
700 km in een weekend is toch wel lang genoeg dacht ik om de uitlaat goed te ontkolen...

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 26 feb 2013, 21:57

Maurits schreef:. Het dichtslibben zal bij normaal gebruik van je motor en bij gebruik van goede tweetaktolie verwaarloosbaar zijn.
Daar ga je dus wel van een aantal zaken uit die helaas nog niet standaard zijn. Het aantal trabanten dat denken dat ze een bruinkoolcentrale moeten imiteren is helaas nog te groot. Verkeerde olie, verkeerde verhouding of slecht afgestelde ontsteking / carburateur komen helaas nog steeds voor.

Maurits

Bericht door Maurits » 26 feb 2013, 22:10

eeuwige_student schreef:
Maurits schreef:. Het dichtslibben zal bij normaal gebruik van je motor en bij gebruik van goede tweetaktolie verwaarloosbaar zijn.
Daar ga je dus wel van een aantal zaken uit die helaas nog niet standaard zijn. Het aantal trabanten dat denken dat ze een bruinkoolcentrale moeten imiteren is helaas nog te groot. Verkeerde olie, verkeerde verhouding of slecht afgestelde ontsteking / carburateur komen helaas nog steeds voor.
Da's idd helemaal waar, terwijl dat helemaal niet hoeft. E.e.a. goed afstellen en juist doseren is bij een Trabant nou juist hartstikke makkelijk.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: RVS uitlaat voor trabant, wie heeft daar ervaring mee.

Bericht door eeuwige_student » 26 feb 2013, 22:35

ja, maar iedere trabantrit kom je er weet achter dat er een paar blauwe blakers tussen zitten.

Plaats reactie