naar rechts trekken bij remmen?

Lekke knalpot? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost !
eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: naar rechts trekken bij remmen?

Bericht door eeuwige_student » 29 apr 2014, 12:25

Als die dan trekt klopt er toch iets niet.

thijsverhulst

Bericht door thijsverhulst » 10 okt 2016, 02:53

dit is wel een oud onderwerp zag ik. maar ik heb ook last van het trekken naar rechts met remmen. remschoenen en cilinders zijn vernieuwd. olie vervangen en ontlucht. daarna nog steeds. bij de apk gaven ze ook aan dat deze kant veel minder hard remde dan de andere kant. was dus afkeur.
alles is goed gangbaar. remtrommels ook al vervangen maar nog steeds geen beter resultaat. ik krijg hem zo niet door de keuring. dus alle tips zijn welkom :)

groetjes thijs

Trabantenaar
Technisch Beheerder
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 10 okt 2016, 04:12

hebben ze ook aangegeven of het voor en achter is, of alleen voor of achter?
Remslangen kunnen in de loop der jaren vergommen, zeker bij langdurige stilstand of gebruik van verkeerde vloeistof.
Hierdoor kunnen ze bijna geen remvloeistof meer doorlaten. Weet niet hoe oud ze bij jou zijn. Maar wellicht een idee om ze eens te vervangen.

Ook kan het zijn dat als het betrekking heeft op de achterwielen, de remkrachtverdeler(s) niet helemaal meer in orde zijn.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

thijsverhulst

Bericht door thijsverhulst » 10 okt 2016, 05:16

Het is alleen voor zeiden ze. Dat van die remslangen zou ik even moeten nakijken. Wellicht is dat een mogelijke oorzaak. Bedankt voor de tip ;)

thijsverhulst

Bericht door thijsverhulst » 10 okt 2016, 05:19

En de trabant is van 1970 trouwens

ruton
moderator

Bericht door ruton » 10 okt 2016, 13:33

En anders met de rechtertrommel en een opvangbak eronder los iemand heel langzaam de rem in laten trappen en kijken of er een cup achterblijft.
Ja, daarna moet je de ontluchtingsnippel even opendraaien anders krijg je ze niet meer teruggeduwd.
Bewegen beide cups gelijk, zou je moeten kijken of er een beweegverschil met links is. Dat is moeilijker vast te stellen.
Bij een niet al te groot verschil kun je nog tussen links en rechts trommels en remschoenen omwisselen, en in het uiterste geval doe je wat vet op de linker trommel zodat die daar minder goed remt en dus ook gelijk is.

Bij mij remt hij rechtsvoor iets (maar acceptabel) minder en dat komt omdat daar mijn laatste setje oude voorraad Hongaarse cilinders (H5) in zit en links zitten nieuwe ABS-remcilinders.

rondjerijder

Bericht door rondjerijder » 10 okt 2016, 19:01

Hier staan 4 auto's met trommels rondom, hoe goed je ze ook afstelt, ze zijn nooit zo mooi te krijgen als schijfremmen.
Mijn Trabant had voor 1% en achter 2% verschil, wat eigenlijk te verwaarlozen is en toch verneem ik wat trekken bij het remmen.
Als je de slangen vernieuwd zou het een verbetering moeten geven die toelaatbaar is en anders zou je wat moeten klooien met vet. [ik gebruik hiervoor wd 40 maar vet wil ook.
Eigenlijk te gek voor woorden dat je een goede rem minder moet laten werken om maar een gelijk resultaat te krijgen.
Mijn Hanomag heeft altijd een heel geklooi nodig om ze redelijk gelijk te laten remmen voor de keuring en idd hier ook al met wd 40 bezig geweest. Ik was daarom ook aangenaam verrast door de remmen van de Trabant, zo slecht zijn die nog niet hoor maar het blijven trommeltjes natuurlijk.
Waarom ik wd 40 gebruik is dat ik tijdens de keuring even kan "bijwerken" met een vleugje er op te spuiten terwijl het in elkaar blijft zitten. Dit was voor mij de methode om 3 assige opleggers die net waren voorzien van nieuwe remmerij erdoor te jassen, het enige verschil is dat er hierbij op een rollenbank word getest en je het tijdens het testen kon "bijwerken".

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 10 okt 2016, 20:08

Met wd40 is toch echt niet iets wat valt aan te raden. Zit het nastelmechanisme wel goed? De leidingen zijn makkelijk te testen door te kijken hoe krachtig de remolie eruit spuit als je de ontluchtingsschroef opend als iemand anders op de remmtrap. Indien er bei beide een grote straal uitkomt, is dat niet de oorzaak. Verder zou je de remschoenen van links eens naar rechts kunnen zetten. Mogelijk is er iets mis met de voering.

Trabantenaar
Technisch Beheerder
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 10 okt 2016, 20:53

vet of wd40 (zeker wd40) kan in de remvoering verzadigen waardoor het geheel helemaal niet meer remt of dat de voering naderhand gewoon uit elkaar valt. Beiden wil je niet hebben.

En trommelremmen remmen eigenlijk altijd beter dan een schijfrem, omdat er niet op 10% van het remoppervlak word geremd maar op een goeie 80%.
Schijfremmen zijn enkel beter omdat ze warmte beter kunnen afvoeren. En je dus minder snel fading krijgt.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

rondjerijder

Bericht door rondjerijder » 10 okt 2016, 21:00

eeuwige_student schreef:Met wd40 is toch echt niet iets wat valt aan te raden. Zit het nastelmechanisme wel goed? De leidingen zijn makkelijk te testen door te kijken hoe krachtig de remolie eruit spuit als je de ontluchtingsschroef opend als iemand anders op de remmtrap. Indien er bei beide een grote straal uitkomt, is dat niet de oorzaak. Verder zou je de remschoenen van links eens naar rechts kunnen zetten. Mogelijk is er iets mis met de voering.
Jazeker kun je beter eerst van alles en nog wat na willen kijken en olie of vet is eigenlijk uit den boze.
Met demonteren, bijvijlen/schuren, weer monteren en inremmen, dit even tot vervelens volhouden en ook nog even onderling diverse voeringen omwisselen is in feite de methode.
Deze methode gebruik ik voor de grote trommels in mijn klassieke race motoren, voor een Trabant is dit wel heel fanatiek.......of je moet sleutelen wel heel erg mooi vinden. :lol:

Plaats reactie