naar rechts trekken bij remmen?

Lekke knalpot? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost !
thijsverhulst

Re: naar rechts trekken bij remmen?

Bericht door thijsverhulst » 19 okt 2016, 14:58

ik ga ook die centreer palletjes eens checken. of ja die dingen met die veertjes. die zijn ervoor dat bij slijtage van de remschoen en trommel de remschoen toch op een bepaalde afstand van de trommel blijft staan als ik het goed heb?

ruton
moderator

Bericht door ruton » 19 okt 2016, 18:14

thijsverhulst schreef:ik ga ook die centreer palletjes eens checken. of ja die dingen met die veertjes. die zijn ervoor dat bij slijtage van de remschoen en trommel de remschoen toch op een bepaalde afstand van de trommel blijft staan als ik het goed heb?
Inderdaad! De Automatische Nachstellung (F39-15 t/m 18) is de opvolger van de vroegere nokjes, die je met de hand moest bijstellen.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 19 okt 2016, 19:09

Deze zorgen ervoor dat de remschoen niet te ver tergzakt. Anders moet je de remmte diep intrappen. Verkeerd gemonteerd willen de remschoenen achter niet naar buiten toe gaan en zullen ze niet remmen.

rondjerijder

Bericht door rondjerijder » 23 okt 2016, 13:57

"Wer bremst verliert" :P

rondjerijder

Bericht door rondjerijder » 23 okt 2016, 14:11

:lol: en euh... bij onze oosterburen heet ik rundchenfahrer. ;)

ruton
moderator

Bericht door ruton » 23 okt 2016, 14:14

Kleinkreisraser oder Kreisverkehrer... ;)

thijsverhulst

Bericht door thijsverhulst » 26 okt 2016, 21:58

Foto's heb ik gemaakt maar kan ze via mijn telefoon niet uploaden. Formaat is te groot zal morgen even via de pc doen.

Ik heb denk ik het probleem ook al opgelost. De apk zal het moeten uitwijzen. Het trekken naar rechts is zo goed als verdwenen. Ik heb gezien dat de remschoenen van het linkerwiel bijna geen raakvlak hadden in de trommel. Bolling van de schoen is te scherp op een of andere manier. De oude schoenen terug gezet. Deze hadden nog meer als voldoende voering in principe. Het probleem was ineens verdwenen. Als je de losse remschoen in de trommel legde zag je duidelijk verschil met het raakvlak vsn de nieuwe en oude schoen.

Nu denk ik dat met de nieuwe schoen hij op een gegeven moment ook wel goed remt. Na voldoende kilometers zal de voering slijten en meer raakvlak krijgen. Is dat normaal??

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 26 okt 2016, 22:33

Het kan zijn dat je trommels te ver zijn uitgesleten en dat je een overmaat remschoen had. Normaal moet een nieuwe remschoen redelijk goed passen in de trommel. Het bela,grijkste is echter dat je nu weet waar te zoeken! Gefeliciteerd!

ruton
moderator

Bericht door ruton » 26 okt 2016, 22:37

Ja, nieuw is de voering over de hele schoen overal even dik, maar aan de kant van de remcup beweegt die het meest: daar is de meeste druk, wrijving en dus ook slijtage.
Misschien is je trommel te groot geworden.
Als de voering alleen in het midden raakt, zou je in dat middel eens wat af kunnen schuren (remvoering is vrij zacht materiaal), zodat er meer contactvlak komt. Of kijk of je de vorm een beetje zoals die van de oude voeringen kun bijschuren.

Plaats reactie