naar rechts trekken bij remmen?

Lekke knalpot? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost !
eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: naar rechts trekken bij remmen?

Bericht door eeuwige_student » 28 okt 2016, 17:27

En het trekken richting de ankerplaat is nodig om kantelende remschoenen te voorkomen als je de remtrommel eraf haalt.

thijsverhulst

Bericht door thijsverhulst » 02 nov 2016, 17:36

Ok net naar de apk geweest. Ik ben ten einde raad nu. Er is nog steeds een remverschil van 50% links remt minder. Ik weet het niet meer iemand tips of opties?

ruton
moderator

Bericht door ruton » 02 nov 2016, 18:04

Tijd voor grover geschut. Draai de ontluchtingsnippel vlot, zet er een lange slang op (met een opvang aan het einde) en trap een aantal keren krachtig op de rem. uiteraard vloeistof bijvullen.
Als er een verstopping in het systeem zit, spoel je die er zo misschien uit.
Anders weet ik ook niet beter dan vanaf de HBZ het hele leidingsysteem naar dat wiel vernieuwen.

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 02 nov 2016, 18:06

ruton schreef:Anders weet ik ook niet beter dan vanaf de HBZ het hele leidingsysteem naar dat wiel vernieuwen.
Wie zegt dat de aansluiting op de hoofdremcilinder niet het probleem is?

Verdeler al nagekeken?
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

ruton
moderator

Bericht door ruton » 02 nov 2016, 18:13

Afbeelding
Voor het geval je de leidingen nieuw laat maken:
Leiding F45-3 is 33 cm.
Leiding F45-5 is 37 cm bij de 2k-HBZ en 33½ cm bij de Einkreis-HBZ
De remslangen F45-1 zijn 30cm.
En inderdaad: Blaas desnoods ook even de verdeler aan het eind van de HBZ door.

thijsverhulst

Bericht door thijsverhulst » 02 nov 2016, 18:42

De verdeler aan Het eind van de hoofdremcilinder ga ik eens nakijken inderdaad. Anders ga ik nieuwe leidingen en slangen bestellen en Misschien ook wel meteen een nieuwe hoofdremcilinder als ik toch bezig ben.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 02 nov 2016, 19:37

Begin dan met alles losschroeven, doorblazen en met dusdanig beleid in elkaar schroeven dat je zeker weet dat er bij de verbindingen niets tussen de onderdelen en zo in het systeem komt. Ook de remcilinders. Die moet je dan als eerste schoonmaken en dat gaat het eenvoudigst als ze nog in het systeem zitten:
Tie-wrapje om de eerste cilinder heen, opvangbak eronder en dan voorzichtig de rempedaal intrappen totdat de cup uit de tweede cilinder komt.
Tie-wrap los, tussenleiding eraf, ontluchtingsnippel achterin de eerste cilinder en de cup daar (voorzichtig) uit trappen.

Met de naaf en trommel eraf kun je zonder tiewraps vaak ook al zien of een van de twee wielremcilinders bij druk achter blijft.

thijsverhulst

Bericht door thijsverhulst » 02 nov 2016, 20:52

remcilinders zijn nieuw dus die wil ik niet uit elkaar halen die schroef ik er gewoon af. Dan inderdaad het leidingwerk maar hit elkaar halen en alles beginnen schoon te maken. Ik vind het zoiezo vreemd want als hij helemaal verstopt zou zitten zou hij helemaal niet remmen. Hij remt wel maar veel minder. Als de leidingen gedeeltelijk dicht zitten zou niet super veel moeten uitmaken. Want dat is een smoring en een smoring is een volume vermindering geen druk vermindering. Dus als je de rem hard zou intrappen zou toch aan alle 2 de kanten de druk toch hetzelfde Moeten zijn? Alleen aan de slechte kant komt de druk dan iets later door de "smoring" na mijn mening is er iets anders aan de hand. Maar om het toch uit te sluiten haal ik het gewoon uit elkaar.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 02 nov 2016, 20:57

thijsverhulst schreef:Er is nog steeds een remverschil van 50% links remt minder.
50% van twee cilinders is één cilinder.

thijsverhulst

Bericht door thijsverhulst » 02 nov 2016, 23:32

Dat ben ik niet met je eens. Van die 50%. Ik heb ze alle twee getest en ze doen het alle 2. Ik zit sterk te twijfelen aan de toevoer druk.

Plaats reactie