Remmerij

Lekke knalpot? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost !
Haiko
moderator

Re: Remmerij

Bericht door Haiko » 20 mar 2011, 18:41

trabant601 schreef:piepen en happen doen ze hier ook :lol:

zo auto zo forum :lol: :lol: :lol:
Djeez... je hebt zoooo gelijk ;)
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

jantje146

Bericht door jantje146 » 20 mar 2011, 18:45

ha ha ha hij is leuk theo :mrgreen: :mrgreen:
liever gelast
als geleased

Evan_s

Bericht door Evan_s » 20 mar 2011, 19:10

eeuwige_student schreef:Ik heb de laatste keer met hetzelfde probleem gekozen voor remschoenen van até. Onder het motto, duur zal wel goed zijn. En blijkbaar klopt dat, want die remschoenen doen het prima. Geen gepiep bij lang stilstaan en ze "happen" ook niet als ik de eerste keer rem.
Waar heb je deze gekocht en hoe duur waren ze?

Ik overweeg anders voor de middenmoot te gaan qua prijs: Premium - Bremsbacken hinten mit Cosid-Bremsbelag Trabant 601. Niet de duurste, maar ook zeker niet de goedkoopste.

De goedkoopste zijn van PEX. Iemand hier ervaring mee? Of zijn dit juist de piepremmen (geen idee wat ik zelf eigenlijk in de remtrommels heb)?
Laatst gewijzigd door Evan_s op 20 mar 2011, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries » 20 mar 2011, 19:47

Na een paar weekjes stilstaan klap ik ook meestal met mijn kop op het dashboard bij de eerste keer remmen. Maar ben er al aan gewend.
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

groest

Bericht door groest » 20 mar 2011, 21:21

Haiko schreef:
trabant601 schreef:piepen en happen doen ze hier ook :lol:

zo auto zo forum :lol: :lol: :lol:
Djeez... je hebt zoooo gelijk ;)

Dat maakt het nu zo leuk hier, dat piepen en happen ;) :lol: ;)
Het was Trabannekom

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 20 mar 2011, 21:57

Evan_s schreef:
eeuwige_student schreef:Ik heb de laatste keer met hetzelfde probleem gekozen voor remschoenen van até. Onder het motto, duur zal wel goed zijn. En blijkbaar klopt dat, want die remschoenen doen het prima. Geen gepiep bij lang stilstaan en ze "happen" ook niet als ik de eerste keer rem.
Waar heb je deze gekocht en hoe duur waren ze?

Ik overweeg anders voor de middenmoot te gaan qua prijs: Premium - Bremsbacken hinten mit Cosid-Bremsbelag Trabant 601. Niet de duurste, maar ook zeker niet de goedkoopste.

De goedkoopste zijn van PEX. Iemand hier ervaring mee? Of zijn dit juist de piepremmen (geen idee wat ik zelf eigenlijk in de remtrommels heb)?
Volgens ebay 32 euro voor 4 remschoenen excl verzend. Met PEX producten (remcilinders) heb ik wel goede ervaring. Met remschoenen heb ik veel verschillende merken gehad. Sommige waren goed en sommige niet. Tegen de tijd dat ik wist dat ze goed waren, was ik het merk echter al vergeten. Vandaar dat ik nu maar voor duurkoop ben gegaan. Mogelijk worden dezelfde remschoenen ook onder een andere naam verkocht, maar dat weet ik niet.

Gast

Bericht door Gast » 22 mar 2011, 22:56

Ik heb op zo'n 6 trabanten Pex remmen gemonteerd zonder problemen tot nu toe, de meesten rijden er toch al wel zo'n 5 jaar mee
Van mijn eigen Trabant heb ik ze naar 6 jaar maar eens vervangen afgelopen jaar voor de APK.
Omdat in de huidige remschoenen geen asbest meer in mag zitten piepen de meeste remmen tegenwoordig heb ik me ooit eens laten vertellen.
Beter een gast die actief is op dit forum, dan een gebruiker welke niet actief is op dit forum.

Als je neus loopt en je voeten ruiken, dan ben je verkeerd om gebouwd.

Evan_s

Bericht door Evan_s » 17 jul 2011, 17:16

Evan_s schreef:
eeuwige_student schreef:Ik overweeg anders voor de middenmoot te gaan qua prijs: Premium - Bremsbacken hinten mit Cosid-Bremsbelag Trabant 601. Niet de duurste, maar ook zeker niet de goedkoopste.
Rij er nu een tijdje mee, maar nu ze goed ingewerkt zijn piepen ze weer net zo hard als de vorige set remmen.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 17 jul 2011, 18:03

Evan_s schreef:
Evan_s schreef:
eeuwige_student schreef:Ik overweeg anders voor de middenmoot te gaan qua prijs: Premium - Bremsbacken hinten mit Cosid-Bremsbelag Trabant 601. Niet de duurste, maar ook zeker niet de goedkoopste.
Rij er nu een tijdje mee, maar nu ze goed ingewerkt zijn piepen ze weer net zo hard als de vorige set remmen.
Vreemd, ik rij gewoon met originele Trabant remvoeringen (voorzijde Wartburg) en heb alleen last van piepen als ik de auto na langere stilstand uit de garage rij. Dan staat ie (alsof hij rembekrachtiging heeft) meteen stil na het aantikken van het pedaal. Na enkele meters is het piepen ook voorbij!

Moet wel zeggen, ik gebruik voor de remmen speciale remmenbeschermer voor alle delen (uiteraard niet op het remoppervlak zelf). Zo'n grijs kleverig goedje. Zit in een spuitbus. Merk weet ik zo niet zeker, meende van Würth.
Als ik weer bij mijn ouders ben zal ik er ff een foto van maken.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

ruton
moderator

Bericht door ruton » 17 jul 2011, 18:41

Van je ouders?

Plaats reactie