Pagina 3 van 3

Re: Toespoor of uitspoor?

Geplaatst: 26 aug 2013, 12:27
door tijs
cool!

Re: Toespoor of uitspoor?

Geplaatst: 26 aug 2013, 21:09
door Maurits
trabant601 schreef:Franse auto's dat is geen auto .
Ik rij niet anders dan Franse auto's, beide Trabanten zijn bij mij dus zwaar in de minderheid. Laten we het er maar op houden dat smaken dus verschillen zoals ik al eerder zei.

Re: Toespoor of uitspoor?

Geplaatst: 26 aug 2013, 21:20
door eeuwige_student
Ce n'est pas une auto, c'est une voiture.

Re: Toespoor of uitspoor?

Geplaatst: 23 mar 2015, 21:04
door Evan_s
Een tijdje geleden de draagarmen, draagarmrubbers en spoorstangen van mijn westblik vervangen en daarna zelf uitgelijnd. Mijn nieuwe methode wil ik jullie niet onthouden.

Een eenvoudigere manier om zelf toe-/uitspoor af te stellen heb ik nog niet gezien. Balk met 2 hoekijzers. Ter hoogte van het midden van het wiel een dun spijkertje op het hoekijzer solderen of er een splitpen omheen vouwen (zoals ik gedaan heb).

Afbeelding

Plak een stukje tape aan de achterzijde van de band, zowel bij het linker als het rechterwiel. Hierop maak je een markering met het puntje van het spijkertje.

Afbeelding

Afbeelding

Na het markeren bij het linker en rechterwiel, duw je de auto een eindje naar voren zodat het stukje tape zich nu aan de voorzijde bevindt. De hoogte van de markering moet nu gelijk liggen aan de hoogte van het spijkertje. Zet aan één zijde van het wiel het spijkertje op een markering en aan de andere zijde kun je vervolgens het verschil in sporing meten tussen de voor- en achterzijde van het wiel:

Afbeelding

Door de spoorstangen te verdraaien maak je ze korter of langer, zo kun je de sporing afstellen. Ik heb het totale toespoor afgesteld op 2~3mm, dus 1~1,5mm toespoor per wiel. Als je de smaak eenmaal te pakken hebt is evt. rechtzetten van het stuur ook een eitje.

Re: Toespoor of uitspoor?

Geplaatst: 23 mar 2015, 21:23
door eeuwige_student
Deze methode wijkt niet veel af van de ddr methode.