Geluidsinstalatie upgraden

Werken je lampjes niet meer? Doet je ruitenwisser het niet? Vraag hier hulp !
Plaats reactie
ZeeuwseTweetakt

Geluidsinstalatie upgraden

Bericht door ZeeuwseTweetakt »

Vandaag eindelijk een droge dag, dus de Trabant buiten gezet en lekker aan de slag met de nieuwe speakers.
De originele hoedenplank was wel erg dun en kromgetrokken, deze heb ik opnieuw gemaakt van 9mm triplex bekleed met vinyl.

Morgen de 300 Watt JVC speakers er in zetten, beetje goed geluid is ook wel fijn..
Aangezien er 4 soorten zeer dunne speakerdraad in de auto zaten, heb ik deze vervangen voor nieuwe bekabeling.
Grootste uitdaging was om deze onzichtbaar door de auto naar achteren te laten lopen, en dat is goed gelukt dmv een trekveer door de A en d stijl getrokken.
Luidsprekerdraad door A stijl.jpg
Laatst gewijzigd door ZeeuwseTweetakt op 29 mar 2020, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Trabantenaar
Technisch Beheerder
Contacteer:

Re: Geluidsinstalatie upgraden

Bericht door Trabantenaar »

Zo zit het origineel natuurlijk ook (althans speakerdraden niet)

Gewoon een huistuinenkeuken elektra - trekveer of heb je een ontstopperveer ervoor gebruikt? :)
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

ZeeuwseTweetakt

Trabantenaar schreef:
08 mar 2020, 11:59
Zo zit het origineel natuurlijk ook (althans speakerdraden niet)

Gewoon een huistuinenkeuken elektra - trekveer of heb je een ontstopperveer ervoor gebruikt? :)
Ja met een trekveer voor elektra draden, gaat het perfect. Door de A stijl, en langs de binnendakrand via de D stijl weer naar de koffer.
Bij de D stijl is het even zoeken naar de doorgang naar de koffer, ik kwam eerst steeds uit in de ventilatieroosters buiten..

Ik heb een nylon trekveer, die is dunner dan een stalen veer, en gaat vaak makkelijker door elektrabuis, bijkomend voordeel is dat deze veer geen kortsluiting kan veroorzaken.

Trabantenaar
Technisch Beheerder
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar »

Ik denk dat zo'n nylon trekveer ook beter is omdat je met een metalen wellicht de originele kabelboom onbedoeld kunt beschadigen.

In de C stijl kun je ook van beneden naar boven werken. Dan kun je in principe niet in de ventilatieopeningen uit komen.

Voor je B stijl is het ook wel handig als je per ongeluk het draadje van je interieurlampje laat vallen bij het vervangen van het lampje :lol:

( de D stijl heb je alleen in een 4/5 deurs station ;) )
Afbeelding
Afbeelding
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

ZeeuwseTweetakt

Hoedenplank met de speakers in de uitsparing gelijmd, en even provisorisch aangesloten op de radio. Lekker sound in de auto nu, volgende klus is de bedrading ordenen onder de dash en dan de speakers in de deuren upgraden!

IMG_20200329_152303829.jpg
IMG_20200319_162717943.jpg

Plaats reactie