Trabant naar de klote..

Werken je lampjes niet meer? Doet je ruitenwisser het niet? Vraag hier hulp !
groest

Re: Trabant naar de klote..

Bericht door groest » 02 nov 2013, 21:51

Op het risico af dat ik geschorst wordt het volgende:
Ik heb me hier wel eens kritisch uitgelaten en kreeg daarvoor van een moderator langs de klote (om maar aan te sluiten bij de titel van dit topic).
Maar wat ik hier aan kritiek van een moderator nog wel voorbij zie komen slaat werkelijk alles.
Meer wil ik er niet van zeggen om erger te voorkomen.
Het was Trabannekom

Renier

Bericht door Renier » 02 nov 2013, 22:26

Dank je voor de steun, Gerrit, als ze jouw schorsen dan schorsen ze mij ook maar.
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

gvhoey

Bericht door gvhoey » 02 nov 2013, 23:34

Heb je je knop niet te ver gedraaid van je lichte? heb dit ook al voor gehad. of is er gewoon geen zekering kapot ik denk de 3de. die kwam bij mij verder van men knipperlicht.

Ik snap niet dat je als leerling mechanieker geen standaard toolkit hebt, ik heb zelf er al gekocht uit de aldi of liddl voor 30 euro en deze hadden de 2 maten van bougie sleutels. ik heb nu 0% ervaring, heb enkel vroeger brommer gehad maar een trabant is toch open boek voor mij er zit niets als logica in die auto.

Je weet dat je al zo in vraag gesteld word op het forum met al je plannen en dan kom je nog vertellen dat je de bougie niet loskrijgt? Kick jij misschien op slechte commentaar?

Ik denk trouwens dat gerrit zen commentaar niet echt als steun bedoelt is :)

Misschien eens de nederlandse handleiding van trabant zoeken of downloaden?

Renier

Bericht door Renier » 02 nov 2013, 23:39

gvhoey schreef:Heb je je knop niet te ver gedraaid van je lichte? heb dit ook al voor gehad. of is er gewoon geen zekering kapot ik denk de 3de. die kwam bij mij verder van men knipperlicht.

Ik snap niet dat je als leerling mechanieker geen standaard toolkit hebt, ik heb zelf er al gekocht uit de aldi of liddl voor 30 euro en deze hadden de 2 maten van bougie sleutels. ik heb nu 0% ervaring, heb enkel vroeger brommer gehad maar een trabant is toch open boek voor mij er zit niets als logica in die auto.

Je weet dat je al zo in vraag gesteld word op het forum met al je plannen en dan kom je nog vertellen dat je de bougie niet loskrijgt? Kick jij misschien op slechte commentaar?

Ik denk trouwens dat gerrit zen commentaar niet echt als steun bedoelt is :)

Misschien eens de nederlandse handleiding van trabant zoeken of downloaden?
Ik ga binnekort ook waarschijnlijk mijn eigen gereedschap kopen, heb het zolang moeten doen met wat er thuis lag maar daar krijg ik de bougies er dus niet mee uit. Bestaat er zoiets als een Nederlandse handleiding van de Trabant dan?
Afbeelding

p60k

Bericht door p60k » 02 nov 2013, 23:43

Een trabant is nooit naar de klote! Ziek ja, Maar als je dan naar Janssen-Steur ben je nooit beter af.
Misschien toch maar beginnen met een sparta-zonder. Nederlands-talig handleidingen zijn dr wel maar niet voor 12 volt met elektronisch ontstekingen e.d..
Je mag ook hier langs komen voor een reanimatie. Maar je Trabant is nooit naar de klote! Dat is een gebrek aan woordenschat.

Renier

Bericht door Renier » 02 nov 2013, 23:59

Een probleem is al opgelost, de schakelaar van het licht bleek achter mee te draaien waardoor deze niet verzet kon worden, nu kan ik het licht weer aan schakelen. Echter.. kan ik links het stadslicht niet meer uitzetten, dit blijft aan dus heb ik de accu ontkoppelt zodat deze niet leegloopt. Enig idee hoe dit kan komen?
Afbeelding

ruton
moderator

Bericht door ruton » 03 nov 2013, 00:01

Knipperlichtpookje.
Renier schreef:Ik ga binnenkort ook waarschijnlijk mijn eigen gereedschap kopen, heb het zolang moeten doen met wat er thuis lag maar daar krijg ik de bougies er dus niet mee uit. Bestaat er zoiets als een Nederlandse handleiding van de Trabant dan?
De bedieningshandleiding is er tot 1973 ook in het Nederlands. Maar om te sleutelen staat daar niet zoveel in.
Er is verder een Olyslager uit de sixties en van het Reparaturhandbuch is in 1964 een Nederlandse versie uitgekomen. Dus ook met techniek stand 1964. Beiden zijn op geschoolde mecaniciens gericht. Bij de Olyslager heb ik het idee dat in het hoofdstuk motor verwisselen het open krijgen van de motorklep meer tekst krijgt dan het losschroeven van de motor.
Van beiden circuleren kopieën. Misschien heeft iemand ze inmiddels digitaal.

Wat het steuncommentaar betreft: gvhoey heeft denk ik iets meer mensenkennis dan jij. Want waar heeft Gerrit je concreet wijzer gemaakt?

Renier

Bericht door Renier » 03 nov 2013, 00:04

ruton schreef:Wat het steuncommentaar betreft: gvhoey heeft denk ik iets meer mensenkennis dan jij. Want waar heeft Gerrit je concreet wijzer gemaakt?
Dat ik me niet zomaar neer moet laten slaan door jullie.
Afbeelding

ruton
moderator

Bericht door ruton » 03 nov 2013, 00:10

Als jij op naaldhakken een marathon wilt lopen... Het is dat ik weet dat je Jelles auto hebt gekocht en dat je echt bestaat, want je was een geniale troll geweest.

jantje146

Bericht door jantje146 » 03 nov 2013, 00:22

nou ik wil het probleem oplossen ik wil 100 euro geven voor de auto van reinier,
ook zonder spiegels.
liever gelast
als geleased

Plaats reactie