Trabant naar de klote..

Werken je lampjes niet meer? Doet je ruitenwisser het niet? Vraag hier hulp !
trabart
Beheerder
Contacteer:

Re: Trabant naar de klote..

Bericht door trabart »

Nou zijn we weer opbouwend bezig met tips ....
Renier is ook maar een beginner natuurlijk. Moet nog veel leren.

wat betreft een plotselinge kortsluiting .... Kan het niet zo zijn, dat 1 van de twee draden contact maakt met het chassis via een schroef o.i.d. ?? Kabels verwisselen is dan al de oplossing ...

Effe stomme vraag misschien, maar wellicht is het wel de oplossing. Heb je de juiste schroefgaten gebruikt van het licht, of heb je het wellicht door een stuk staal gedaan waar de kabels indirect contact mee hebben? want dan heb je daar je kortsluiting te pakken.
Afbeelding

Renier

Bericht door Renier »

trabart schreef:Nou zijn we weer opbouwend bezig met tips ....
Renier is ook maar een beginner natuurlijk. Moet nog veel leren.

wat betreft een plotselinge kortsluiting .... Kan het niet zo zijn, dat 1 van de twee draden contact maakt met het chassis via een schroef o.i.d. ?? Kabels verwisselen is dan al de oplossing ...

Effe stomme vraag misschien, maar wellicht is het wel de oplossing. Heb je de juiste schroefgaten gebruikt van het licht, of heb je het wellicht door een stuk staal gedaan waar de kabels indirect contact mee hebben? want dan heb je daar je kortsluiting te pakken.
Misschien heeft de bedoel inderdaad het chassis aangeraakt gehad, de acculader is nog bezig maar vanavond kan ik het waarschijnlijk gaan controleren.
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart »

voor je accu weer aansluit / zekeringen vervangt, check eerst of 1 van de 2 pinnen contact maakt met chassis.

- haal kabels van knipperlicht eruit
- haal lampje eruit
- check of er een verbinding bestaat tussen massa (bijv. motorblok dus) en de pinnen.

als het goed is heeft max. 1 pin contact met chassis, en als dat 't geval is is het wel degelijk belangrijk welke kabel op welk punt komt.
Afbeelding

Renier

Bericht door Renier »

trabart schreef:voor je accu weer aansluit / zekeringen vervangt, check eerst of 1 van de 2 pinnen contact maakt met chassis.

- haal kabels van knipperlicht eruit
- haal lampje eruit
- check of er een verbinding bestaat tussen massa (bijv. motorblok dus) en de pinnen.

als het goed is heeft max. 1 pin contact met chassis, en als dat 't geval is is het wel degelijk belangrijk welke kabel op welk punt komt.
Ik zal het eens gaan bekijken.
Afbeelding

oldschool

Bericht door oldschool »

trabant601 schreef:
Renier schreef: Ik ben ook nog niet op het niveau van Jelle maar die heeft dan ook al boordevol ervaring
Nou dat valt wel mee hoor van vogelhuisje daar is hij wil in thuis .
Ik heb toch al heel wat reparaties en motorwissels achter de rug hoor! Maar vogelhuisjes is mijn specialiteit.

Renier

Bericht door Renier »

Gelukkig kan ik melden dat alles het weer doet! Na wat soldeerwerk is alles weer goed gekomen en nu de accu weer genoeg vol zit start de auto ook weer. Echter, heren, dit gaat dus echt niet passen..:
Afbeelding
Het staat verder uit elkaar dan het originele, gaat dus toch een klein beetje boren worden wil ik het passend maken.
Afbeelding

ruton
moderator

Bericht door ruton »

ik zou niet daar boren, maar aan de andere kant - waar geen schroefgat maar een gleuf zit - wat afvijlen.

Renier

Bericht door Renier »

ruton schreef:ik zou niet daar boren, maar aan de andere kant - waar geen schroefgat maar een gleuf zit - wat afvijlen.
Daar dacht ik zelf ook aan, om aan die kant het te doen en het schroefgaatje te behouden, vijlen is ook een goeie optie.
Afbeelding

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student »

Een andere optie is om de gaatjes in de lampenvoet iets groter te boren. Dan heb je ook kans het passend te krijgen zonder de auto aan te passen. Maar wat was nu de oorzaak?

Renier

Bericht door Renier »

eeuwige_student schreef:Een andere optie is om de gaatjes in de lampenvoet iets groter te boren. Dan heb je ook kans het passend te krijgen zonder de auto aan te passen. Maar wat was nu de oorzaak?
Er was een draadje door en de accu was bijna leeg, ook zaten de kabeltjes niet goed vast.
Afbeelding

Plaats reactie