Pagina 4 van 4

Re: ebza opnieuw instellen bij demontage motor

Geplaatst: 18 mar 2017, 11:15
door eeuwige_student
Juist, zie whims. Bij de laatste modellen zijn ze daar weer vanaf gestapt, ondanks het temperatuurverschil blijft. Maar net zo als olie, kan je hier lang over praten. Het is dan ook afhankelijk van het gebruik. Bij korte ritjes binnendoor is dat minder van belang dan als je vaak op de selweg zit. Ik duik hier na 1,5 km meestal de snelweg op........

Re: ebza opnieuw instellen bij demontage motor

Geplaatst: 18 mar 2017, 17:32
door jshuiting
ruton schreef:
jshuiting schreef: Weet je dit heel zeker?
Het staat zo geschreven in de blauwe bijbel: even doorscrollen naar 02.7.2.2
Afbeelding
Kunnen we daar dan uit concluderen dat cilinder 1 dus juist koeler is dan 2?
Ontstekingstijdstip vervroegen heeft juist als effect dat de ontbranding en cilinder heter worden, 4mm hanteren bij de warme en 3mm bij de koude werkt dan juist tegenstrijdig.

De klopsensor in moderne autos zorgt er dan ook voor dat de ontsteking verlaat word als er gepingel geconstateerd word.

Re: ebza opnieuw instellen bij demontage motor

Geplaatst: 21 mar 2017, 20:17
door oldschool
jshuiting schreef:
ruton schreef:
jshuiting schreef: Weet je dit heel zeker?
Het staat zo geschreven in de blauwe bijbel: even doorscrollen naar 02.7.2.2
Afbeelding
Kunnen we daar dan uit concluderen dat cilinder 1 dus juist koeler is dan 2?
Ontstekingstijdstip vervroegen heeft juist als effect dat de ontbranding en cilinder heter worden, 4mm hanteren bij de warme en 3mm bij de koude werkt dan juist tegenstrijdig.

De klopsensor in moderne autos zorgt er dan ook voor dat de ontsteking verlaat word als er gepingel geconstateerd word.
Volgens schema beide op 3 als je een ebza hebt.