raamrubbers achter zijkant

Hoe haal je de duroplast er af ? Hoe kan je het beste lassen? Vraag het hier !
tijs
Berichten: 492
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: raamrubbers achter zijkant

Bericht door tijs » 23 apr 2012, 19:58

blijven vervelende dingen ;)

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4193
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: raamrubbers achter zijkant

Bericht door Haiko » 30 okt 2015, 19:04

Nu ik bijna zover ben de raampjes in mijn B1000 terug te zetten met nieuwe rubbers zit ik ff met een inbouwvraagje. Hoe bepaal je de inbouwlengte van het rubber. Ik kan het oude niet meer opmeten en de gleuf tussen de beide uiteindes moet niet te groot worden.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4141
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: raamrubbers achter zijkant

Bericht door ruton » 30 okt 2015, 19:26

En teveel eraf snijden gaat nog altijd beter dan bijkitten...

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4095
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: raamrubbers achter zijkant

Bericht door eeuwige_student » 30 okt 2015, 19:55

Volgens mij moeten ze ook altijd iets te lang zijn omdat ze na verloop van tijd krimpen....

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4141
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: raamrubbers achter zijkant

Bericht door ruton » 30 okt 2015, 20:28

Scheiden ze dan ook nog iets af? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4193
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: raamrubbers achter zijkant

Bericht door Haiko » 30 okt 2015, 21:38

Nou, ik kit heel veel op het werk, dus dat zal het probleem niet worden. Probleem is denk ik dat een te lang rubber niet lekker ingebracht kan worden, in de sponning dan. De zaak kan dan gaan knellen, raam moet niet onder zoveel spanning staan dat het er spontaan uitfloept tzt.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Plaats reactie