Trabant p60

Hoe haal je de duroplast er af ? Hoe kan je het beste lassen? Vraag het hier !
p60k

Re: Trabant p60

Bericht door p60k » 21 dec 2010, 20:12

Kosten aan de hoge kant.. Tja, Je moet je dan maar eerst eens de vraag stellen wat is restaureren.
Auto kopen in welke staat dan ook. Kosten 500- 1000 euri. Auto laten lassen een paar rotte plekjes en je bent zo een paar honderd euro verder, kun je het zelf is altijd goedkoper. (en volgens mij kun jij niet lassen)
De auto laten stralen en primeren loopt zo boven de 1000 euris uit. Auto laten spuiten 1500 tot 2000 euri kun je zo rekenen. Wil je dan de binnenbekleding en de stoelen en bank ook laten bekleden. 750 euro is een mooie prijs. Al je losse onderdelen laten stralen en spuiten wer een paar honderd euri's.
Nieuwe rubberwerk voor je hele auto dat zijn ook weer 150 - 200 euro. Motor en versnellingsbak revisie een honder of 750 ben je zo verder.

Als ik alles zo bij elkaar op tel zit je zo aan een duizend of 6 en dan mag je niet eens klagen.

Kortom je moet het willen. Maar goedkoop gaat het niet worden.

trabart
moderator
Contacteer:

Bericht door trabart » 21 dec 2010, 23:32

ja wacht even ... er zijn heel wat andere alternatieven om de hobby leuk te houden... !
Jij beschrijft de kosten van een museumstuk in wording ... ik denk dat je voor heel veel minder een auto LEUK kunt opknappen en technisch in orde maken ... Of heb jij 6000 euro in je trabi gestoken zelf ??
Afbeelding

p60k

Bericht door p60k » 22 dec 2010, 07:33

@ natuurlijk kan het voor minder, heel simpel hoe meer je zelf kan hoe minder het hoeft te kosten. Maar ik heb gewoon wat realistische prijzen neergezet en enkele zijn daarbij al vriendenprijsjes. Je kunt nog veel hoger gaan zitten, velgen stralen nieuwe banden en dat soorten zaken heb ik nog niet eens benoemd.

Mijn auto heeft idd wel rond die prijs gezeten, en ik durf mijn auto ook wel een klein museumstuk te noemen. de taxatie waarde ligt gelukkig nog een paar duizend hoger.
Bijlagen
1Berlikn09112009.JPG

trabart
moderator
Contacteer:

Bericht door trabart » 22 dec 2010, 08:55

oke, dat ziet er inderdaad heel erg goed uit ...

Maar, je kunt bijv. stralen weglaten, en het doen met een staalborstel en hulp van wat vrienden, owatrol etc. en een kwast / roller en vervolgens ook lakken met een roller, dan valt al veel weg ... Alleen vervangen wat nodig is qua techniek ipv gewoon alles, en het scheelt weer veel ... Ik bedoel maar, dat het gros van de trabantrijders GEEN trabi heeft in de staat van de jouwe, en waar die alles aan heeft laten doen. De meesten doen zelf wat ze enigszins zelf lukt, daarvoor is het ook een hobby.

Niet dat Rob een verkeerd beeld krijgt .. daarom zeg ik het.
Afbeelding

jantje146

Bericht door jantje146 » 22 dec 2010, 16:48

ik ben bezig met die witte van mij,
maar kan je zeggen als je het goed wil doen tikt het wel aan hoor.
tuurlijk kan je hier en daar wel bezuinigen maar geloof kost zeker geld.
en zoals eerder gezegd hier kanje gebruikte spullen nemen maar schuren spuiten kost ook weer een paar centen,
je bent zo een 2000 euro verder en daar ben je sneller dan je wenst. :mrgreen:
wat ik doe ik smeer het gewoon uit over een jaar dan gaat het iets makkelijker denk ik.
moet er wel bij zeggen ik rijd een trabant dus ik heb geen haast.
liever gelast
als geleased

trabart
moderator
Contacteer:

Bericht door trabart » 22 dec 2010, 17:14

uiteraard kost het geld ... maar er zijn ook nette p60's die je voor 2000 / 2500 koopt, die gewoon "af" zijn .. geen museum stukken ofzo, maar gewoon netjes .. en daar kun je dan t.z.t. het e.e.a. aan opknappen om het langzaam perfect te krijgen. Of je koopt mijn basis die bijna af is en bouwt alles om :P
ik wil het maar een beetje gelijktrekken allemaal... Er zijn twee uitersten, dat is net apk technisch rondkachelen of een museumstuk produceren, en die twee hebben een extreem anders kostenplaatje. En ieder moet daar voor zich de waarheid tussen vinden.
Afbeelding

groest

Bericht door groest » 22 dec 2010, 18:43

Jan, hoe is het eigenlijk met je project. Al weer wat gevorderd.

Het kost zeker geld. Of je het nu ineens uitgeeft of over een
jaar uitsmeert (of twee), de euro's gaan er toch inzitten. Heeft
iemand het er voor over, nou goed dan. Heeft iemand het er niet
voor over, ook goed.
Maar uiteindelijk kost een hobby geld. Ik zelf vindt het een uitdaging
om de goede balans te vinden voor wat betreft de kosten. Als het
me teveel gaat kosten, dan kap ik ermee. Zo sta ik er tegen over.
't Moet wel leuk blijven. En tot nog toe is het dat voor mij.
Het was Trabannekom

jantje146

Bericht door jantje146 » 22 dec 2010, 21:53

is ook zo gerrit,
en wat mijn probleem is ik verkoop het ook net zo makkelijk weer,
het project heb ik niet heel veel meer aan gedaan ivm de gezondheid maar komt ook wel weer. :mrgreen:
liever gelast
als geleased

groest

Bericht door groest » 22 dec 2010, 21:56

jantje146 schreef: ....... het project heb ik niet heel veel meer aan gedaan ivm de gezondheid maar komt ook wel weer. :mrgreen:
Sterkte :!: :!: met je gezondheid. Het weer van nu zal er ook geen goed aan doen denk ik.
Het was Trabannekom

p60k

Bericht door p60k » 22 dec 2010, 23:30

@ Bart, de discussie is dat Rob B een auto wil restaureren en niet iets kant en klaar wil kopen (dat kan evt na de discussie zijn conclusie zijn, want wat dat betreft deel ik je mening voor 2500-3000 kun je een leuke P60 kopen, vergeet toelating in NL dat kost ook geld) Dus hij wil graag inzicht hebben wat de kosten kunnen zijn (o.a. van onderdelen), en kortom de conclusie is dat je het net zo gek kunt malen als je zelf wilt. Maar de meeste mensen zien niet wat de kosten zijn. dat zijn meestal de kleine dingen. Oh toch een orignele keienvanger. Shit weer 150 euri verder en hij is zelfs in K...-staat. Zo kun je bij een p60 nog wel een aantal onderdelen opnoemen. Zitten bij jouw autoootje alle originele onderdelen? Duroplast allemaal heel? Zo kan ik nog wel even doorgaan. Een P60 restaureren is iets heel anders dan een 601 (in welke vorm dan ook) rijklaar maken. Been there done that.

Plaats reactie