Chassis Trabant P50

Hoe haal je de duroplast er af ? Hoe kan je het beste lassen? Vraag het hier !
Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4446
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Chassis Trabant P50

Bericht door ruton » 12 okt 2018, 16:53

Nee, nee: na de primer mag er nog wel een laagje echte verf op, voordat je met zwart gaat knoeien. Holle ruimtes met Mike Sanders vet.

Gebruikersavatar
Trabantenaar
Technisch Beheerder
Berichten: 1697
Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: Chassis Trabant P50

Bericht door Trabantenaar » 12 okt 2018, 19:48

Als ik dit zo zie vraag ik me af of er overlappend gelast is om de stevigheid enigszins te behouden. Normaal gezien vervang je de hele balken als er zo'n groot stuk vervangen moet worden.

Rest van holle ruimtes ook nagekeken op roest? Vooral de voorste delen van de kokers (wat later het gewei werd) wil je in orde hebben.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4234
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Chassis Trabant P50

Bericht door eeuwige_student » 12 okt 2018, 21:37

Hmm, op de foto’s lijken er behoorlijke spleten / naden tussen de delen te zitten. Om het stevig te maken zou ik die zeker nog dicht lassen.

Maar het positieve is, door de oefenen leer je vanzelf. Mijn eerste auto waar ik het zelf deed, heeft daarna 1 keuring gehaald. Daarna was die denk ik echt op. Bij trabanten is het voordeel dat het meeste vooral stevig moet zijn en niet in het zicht. Zorg dan ook zeker voor de stevigheid!

Plaats reactie