Sierlijst verschil

Hoe haal je de duroplast er af ? Hoe kan je het beste lassen? Vraag het hier !
Gebruikersavatar
Trabantenaar
Technisch Beheerder
Berichten: 1681
Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
Locatie: Echt
Contacteer:

Sierlijst verschil

Bericht door Trabantenaar » 13 apr 2017, 19:13

Viel me net ineens op dat ik op 1 deur een smallere sierlijst heb zitten dan op de overige carosseriedelen.
Afbeelding

(let maar even niet op dat de deur nog steeds niet goed zit)
Weet iemand welk jaar die veranderd zijn?
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Gebruikersavatar
jshuiting
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 dec 2015, 17:09
Locatie: Sellingen

Re: Sierlijst verschil

Bericht door jshuiting » 13 apr 2017, 21:22

1989 als ik trabant original zo mag geloven.
http://www.trabant-original.de/otdb/tab ... ctedID=209
Viertakt sind zwei zu viel!

Gebruikersavatar
p60k
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 nov 2010, 15:00
Locatie: Harderwijk

Re: Sierlijst verschil

Bericht door p60k » 14 apr 2017, 12:38

Kruiskop schroeven werden in de DDr ook nog niet gebruikt. zeker een 1.1? ;-)

Gebruikersavatar
jshuiting
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 dec 2015, 17:09
Locatie: Sellingen

Re: Sierlijst verschil

Bericht door jshuiting » 14 apr 2017, 13:47

p60k schreef:Kruiskop schroeven werden in de DDr ook nog niet gebruikt. zeker een 1.1? ;-)
Weet je dat wel heel zeker?
Ik had ze namelijk wel in mijn P601 uit 1985 zitten, en aan de roest te zien ook nog origineel.

Er zat overigens wel plamuur of iets dergelijks overheen, kan er dus vooralsnog achteraf erin gedraait zijn.

Zitten nu overigens wel RVS torx schroeven in. :D
Viertakt sind zwei zu viel!

Gebruikersavatar
Trabantenaar
Technisch Beheerder
Berichten: 1681
Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: Sierlijst verschil

Bericht door Trabantenaar » 14 apr 2017, 15:07

p60k schreef:Kruiskop schroeven werden in de DDr ook nog niet gebruikt. zeker een 1.1? ;-)
Je kunt je beter afvragen welke schroeven er nog wel origineel zijn op mijn auto :lol:

Overigens haal ik uit trabant-original.de dat de kruiskop in 1988 is ingevoerd voor de sier(dek)lijsten :mrgreen:
Toen was het nog DDR

Maar het ziet er dus naar uit dat ik naast daklijsten ook de sierlijsten moet gaan vervangen, want die smalle zit alleen op de rechter deur.

Bedankt allen!
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Sierlijst verschil

Bericht door ruton » 14 apr 2017, 15:23

Of je neemt die brede van het vorige portier. Dit is zo'n detailverschil, ik kende het niet eens tot ik dit draadje las en je ziet het verschil eigenlijk alleen als je de andere versie ernaast houdt.

Gebruikersavatar
Trabantenaar
Technisch Beheerder
Berichten: 1681
Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: Sierlijst verschil

Bericht door Trabantenaar » 14 apr 2017, 15:29

ruton schreef:Of je neemt die brede van het vorige portier. Dit is zo'n detailverschil, ik kende het niet eens tot ik dit draadje las en je ziet het verschil eigenlijk alleen als je de andere versie ernaast houdt.
Ik let graag op dat soort details ;)
Maar idd is dat wel een voorlopige oplossing.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Sierlijst verschil

Bericht door Haiko » 14 apr 2017, 17:30

oja, RVS en Alu gaan niet samen...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Gebruikersavatar
jshuiting
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 dec 2015, 17:09
Locatie: Sellingen

Re: Sierlijst verschil

Bericht door jshuiting » 14 apr 2017, 18:47

Haiko schreef:oja, RVS en Alu gaan niet samen...
Die verhalen hoor je wel vaker ja.
Alleen jammer dat er niks van klopt.

Misschien als je fijndraad RVS bouten van 10mm of meer in een fragiel, geoxideerd carter draait.. alee, maar dan gaat zelfs verzinkt spul vast zitten.
Schroefjes? Meh.
Viertakt sind zwei zu viel!

Gebruikersavatar
Trabantenaar
Technisch Beheerder
Berichten: 1681
Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: Sierlijst verschil

Bericht door Trabantenaar » 14 apr 2017, 19:05

Volgens mij zijn het RS schroefjes... Roestend Staal ;)

Tevens zitten deze schroefjes normaal afgedekt onder een stuk rubber he.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Plaats reactie