Regen lekkend naar beneden

Hoe haal je de duroplast er af ? Hoe kan je het beste lassen? Vraag het hier !
trabart
Beheerder
Contacteer:

Re: Regen lekkend naar beneden

Bericht door trabart » 23 sep 2011, 15:56

als die plas diep genoeg is, lekt het via boven weer naar buiten :)
Afbeelding

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 23 sep 2011, 16:00

:lol:
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

twostroke

Bericht door twostroke » 29 jun 2014, 17:23

Sorry dat ik dit topic even highjack. Maar ik heb vermoedelijk een soortgelijk probleem.

Nu was het vandaag wel flink aan het regenen en stond de wagen buiten (met dus een klein plasje op het dak zeg maar)
Ik merkte dat de twee uiteindes van mijn dashboard nogal nat waren. En het leek alsof ik de 'nattigheid' kon voelen tot de (holle? ) stijlen van mijn voorruit?
Er drupte toch elke 2-3 sec een durpje af. Even schrikken zo vlak bij mijn zekeringen! :shock:

Zou dat bv ook via de rubber/siliconen van het dak binnen kunnen dringen? Of kijk ik best eerst naar het raam zelf (leek droog, vanbinnen toch) of ruitenwissers? (die stonden natuurlijk wel aan heel de tijd, met dat gezellig weer hier in België vandaag)

Groeten

Benny
Trabant 601 Kombi (1987)

ruton
moderator

Bericht door ruton » 29 jun 2014, 18:06

De hoeken van het dak kunnen lek zijn en dan sijpelt het water via de A-zuilen achter de hoeken van het dashboard.
je zou nog een test kunnen doen door aan de binnenkant met een droog papiertje de hoeken van de raamrubbers af te vegen Als die droog zijn, weet je zeker dat het uit de azuilen drupt.

Abhilfe: Primair het dak afdekken of voorwielen hoger parkeren zodat het water langs de dakgoot naar achteren stroomt voordat het door de A-zuil kan sijpelen.
Als het weer droog is volstaat het wellicht dat je alleen die alustrip boven de voorruit los maakt en de 'regenleistenzement' met nieuwe soepele kit afdicht.
(ik heb in mijn onkunde ooit veel te oude kit gekocht bij de Brezan, zodat die te dik en te taai bleef om goed af te dichten. Als de kit niet uit de kitspuit wil komen en je de patroon moet opensnijden om het met een plamuurmes aan te brengen is de kit te oud.)

twostroke

Bericht door twostroke » 29 jun 2014, 19:30

Raamrubber lijkt nu droog. Staat al wel even nu. Wentelt zal het uitwijzen. A lijst nog lichtjes vochtig en de kit op het dak lijkt hier en daar gebarsten. We weten wat te doen komende vakantie :)

nu stond hij wel met zn kont omhooggevallen dus met plas op het dak geparkeerd daarnet. Vandaar mss de hoeveelheid. Maar ondicht is ondicht.
Laatst gewijzigd door twostroke op 29 jun 2014, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Trabant 601 Kombi (1987)

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 29 jun 2014, 19:39

Bij de mijne loopt het dak wat schuin naar voren ivm de "nog-steeds-geen-sticker-waardige" verlaging, maar is nog wel droog. Alleen lekt het ergens bij de sierlijsten in de kofferbak...

raam kun je evt ook uit voorzorg opnieuw afdichten met kit.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

twostroke

Bericht door twostroke » 29 jun 2014, 19:42

"een goeie vrouw lekt ook" zei iemand me. Ik weet niet of die grap zich laat vertalen van het Vlaams naar het Nederlands. :P
Trabant 601 Kombi (1987)

ruton
moderator

Bericht door ruton » 29 jun 2014, 22:03

Dat is olie. Geen engelenzeik. :roll:

twostroke

Bericht door twostroke » 29 jun 2014, 23:01

Hehe touché. Ook niet echt mn ding.
Trabant 601 Kombi (1987)

Plaats reactie