Motorruimte onder handen nemen

Hoe haal je de duroplast er af ? Hoe kan je het beste lassen? Vraag het hier !
astratimd
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 nov 2010, 22:14
Locatie: Meensel-Kiezegem, Belgie
Contacteer:

Motorruimte onder handen nemen

Bericht door astratimd » 28 nov 2010, 00:11

Het eerste werkje dat ik zou willen doen is de motorruimte onder handen nemen.
Alles eruit dus en dan volledig blank schuren.

Maar wat doe ik daarna het best?

Welke verflagen zou ik het best aanbrengen onder de gewone kleur?

Gebruikersavatar
rainier
Berichten: 69
Lid geworden op: 18 nov 2010, 22:53
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Motorruimte onder handen nemen

Bericht door rainier » 28 nov 2010, 11:15

Ik zou een roestbeschermend middel als ondergrond doen. Iets als 2k epoxy. Dit dekt het metaal goed af tegen zuurstof.

Dan opschuren, een primertje, weer opschuren Beide met korrel 600 waterproof, en dan de lak.

Dit is zoals ik het zou / ga doen.

vergeet niet bij de wielkasten te kitten voordat je gaat lakken en de primer!

Succes, ben benieuwd naar hoe je het gaat doen en het resultaat natuurlijk!
De alphense trabantrijder!

Gebruikersavatar
groest
Berichten: 777
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:32

Re: Motorruimte onder handen nemen

Bericht door groest » 28 nov 2010, 12:06

Deze gebruik ik voor de motorruimte: http://www.hammerite.nl/pages/home.php
Het was Trabannekom

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Motorruimte onder handen nemen

Bericht door ruton » 28 nov 2010, 15:56

Heeft Hammerite niet het nadeel dat het weinig elastisch is, dus eerder barst dan buigt? Of is dat alleen aan de hamerslagverf voorbehouden?

exionman
Berichten: 231
Lid geworden op: 24 nov 2010, 16:36

Re: Motorruimte onder handen nemen

Bericht door exionman » 28 nov 2010, 16:01

Hammerite is op basis van siliconenhars en stoot alles wat een andere samenstelling af
dus als je het gebruikt hammerite blijven gebruiken, andere verven hechten niet en vallen er op kort termijn af

astratimd
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 nov 2010, 22:14
Locatie: Meensel-Kiezegem, Belgie
Contacteer:

Re: Motorruimte onder handen nemen

Bericht door astratimd » 28 nov 2010, 16:14

mm ok dus toch beter gaan voor epoxy?

Gebruikersavatar
2802bartje
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2010, 18:43
Locatie: Venlo

Re: Motorruimte onder handen nemen

Bericht door 2802bartje » 28 nov 2010, 16:35

Beste Rainier,

Welke epoxy gebruik jij? Bijvoorbeeld zoals bij: http://www.mrboat.nl/producten/epoxy/?

Hier heb ik namelijk een boel epoxy vandaan waar ik bijvoorbeeld mijn houten aanhanger van een eerste grondlaag heb voorzien. Hoe flexibel is epoxy eigenlijk op staal? Gaat dit na verloop van tijd niet schilferen?

Gr,
Arne
Trabant 601 Limousine "Charlotte"

Gebruikersavatar
groest
Berichten: 777
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:32

Re: Motorruimte onder handen nemen

Bericht door groest » 28 nov 2010, 16:56

exionman schreef:Hammerite is op basis van siliconenhars en stoot alles wat een andere samenstelling af
dus als je het gebruikt hammerite blijven gebruiken, andere verven hechten niet en vallen er op kort termijn af

Denk toch dat je even de informatie die gegeven wordt op de site eens nauwkeurig moet doorlezen. Kom je toch andere beweringen tegen dan die van jou.
'k Heb geen aandelen of zo bij Hammerite, maar hecht er wel aan dat het produkt (de produkten) die hier aanbevolen worden een "eerlijke" kans verdienen.
Het was Trabannekom

astratimd
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 nov 2010, 22:14
Locatie: Meensel-Kiezegem, Belgie
Contacteer:

Re: Motorruimte onder handen nemen

Bericht door astratimd » 28 nov 2010, 17:18

Ik heb zelf wat zitten googlen en heb op forums van andere merken ook wat gelezen...
Blijkt wat Owatrol RLS of CIP het meeste lof krijgt..

(ik ken er dus niks van, ik heb maar wat gezocht)

Gebruikersavatar
groest
Berichten: 777
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:32

Re: Motorruimte onder handen nemen

Bericht door groest » 28 nov 2010, 17:20

astratimd schreef:Ik heb zelf wat zitten googlen en heb op forums van andere merken ook wat gelezen...
Blijkt wat Owatrol RLS of CIP het meeste lof krijgt..

(ik ken er dus niks van, ik heb maar wat gezocht)
Wat mijn ervaring is: lees je goed in en doe wat JOU goed lijkt.
Ook over Owatrol zijn de meningen verdeeld.
Zie wat daar al is over geschreven op het oude forum.
Het was Trabannekom

Plaats reactie