Nachproduktion stoelhoesjes: detailfoto's

Wil je een nieuw instrumentenpaneel? Andere zetels? Vraag het hier !
eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: Nabestelde stoelhoesjes: detailfoto's

Bericht door eeuwige_student » 06 aug 2015, 20:27

Ik heb mijn p70 in susteren laten doen in de buurt van Koenen. Geheel nep leer voor 600?

ruton
moderator

Bericht door ruton » 06 aug 2015, 20:30

ruton
moderator

Bericht door ruton » 07 aug 2015, 22:01

Een en ander is nu retour. Dat Widerrufsrecht is bijzonder klantvriendelijk. Omdat de vrömmesj* nog even wat boodschappen in Duitsland wilde doen, kon ik het pakket ook daar op de post doen, wat voor Trabantwelt de verzendkosten aardig drukt (Vanuit NL € 19,50; nu € 5,99...). Ik kreeg een pdf toegemaild dat op de doos geplakt moest en zo kostte de verzending mij slechts een glimlach.
Zodra Trabantwelt de waar in goede orde ontvangen heeft, krijg ik het betreffende bedrag terug van waar ik het betaald heb.

*vrouwmens, ook wel teerbeminde

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 07 aug 2015, 22:34

Ja die Koenen en die Bachus.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 18 aug 2015, 14:17

Nog even een update.
Omdat mijn Bewertung bij Trusted Shops Systems niet zo vijf sterren jubelend als de rest was, vroeg de baas van de winkel zelf nog even waar e.e.a. niet paste.
Daarbij stelde hij het volgende
Unsere Bezüge sind Passformbezüge und keine Schonbezüge. Es sollten unbedingt die alten Bezüge abgezogen und auch die Befestigungsteile, insbesondere die Haltewinkel demontiert werden. Nun werden die neuen Bezüge aufgezogen und alle Befestigungen wieder montiert.
Waarom geeft hij die informatie niet gelijk in de webshop? Ik heb hem voor de productinformatie een paar suggesties gedaan.

Overigens verliep de afwikkeling van de Widerruf bijzonder voorspoedig. Ik had heel snel mijn geld terug.

p60k

Bericht door p60k » 19 aug 2015, 15:28

Ik heb ook een dergelijke set in mijn limo. doet wat het moet doen. Rij er al een jaar mee rond. afwerking had iets mooier gemogen.

ruton
moderator

Re: Nachproduktion stoelhoesjes: detailfoto's

Bericht door ruton » 11 aug 2018, 19:58

Drie jaar later zijn de Bezüge van de voorstoelen echt wel versleten.
Afbeelding

Daarom heb ik door fa. Rothmann in Dresden nieuwe laten maken. Rothman levert die grijze van eerder in dit draadje aan TrabantWelt, maar ik wilde zwart kunstleer en hergebruik van de originele 'schouderstukken' waar dat zeskantige motief in zit.
Afbeelding
Zoals je ziet hebben ze de strook aan de onderkant wel in de buurt van de oorspronkelijke stiknaad genaaid, maar aan de bovenkant is mijn strook flink ingekort. Er is dwars door het motief heen gestikt, terwijl er echt wel genoeg vlees was om eromheen te gaan. Dat is teleurstellend.

Ook gemonteerd een aardig verschil:
Afbeelding
Het eindresultaat:
Afbeelding

Dat de stukken die ik heb opgestuurd allebei zo verminkt zijn verwerkt, kan komen omdat er iets mis ging en ze niet wisten dat ik hier nog twee van die lappen had (bovenste foto, nog in de auto), waardoor ze een smaller gemaakt stuk hebben verwerkt. Maar dat is mij niet verteld: Men mailde mij dat we moesten wachten op de stof van de Italiaanse fabrikant die pas weer in september kon leveren en ineens stond er deze week (begin augustus) een bezorger van DHL voor de deur met een gereed produkt.
Wie op hun website de voorbeelden van hun Schonbezüge bekijkt, kan wel zien dat een eventuele skaien band bovenaan de rugleuning altijd een stuk smaller is dan wat ik aan originele hoezen had. Voor hetzelfde geld is er een goedkope Tsjechische naaister op gezet, die niet wordt betaald om daarover na te denken.

Ik kan Rothmann eens vragen of er inderdaad iets is misgegaan. Aan de andere kant: het complete product kost €99,- en ze hebben me voor het verwerken van mijn aparte stukken skai niets meer gerekend.
Haal je de BTW eraf, moeten ze dus vier stukken hoes maken voor €80,- Materiaal, gereedschap en uren. Dat is echt niet veel, ik kan het er niet voor doen.

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 11 aug 2018, 22:25

Wat je ook betaald. Scheef genaaide hoezen had ik wel voor je kunnen maken... Ik zou dit dus niet accepteren van een bedrijf.
Is toch geen gezicht zo?

Ze hadden sowieso beter een nette set hoezen kunnen maken en dan jou aangeleverd deel er gewoon overheen kunnen naaien. Althans dat had ik gedaan.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

ruton
moderator

Bericht door ruton » 11 aug 2018, 23:02

Nee, dat geeft al helemaal lelijke naden. Wat op de foto scheef lijkt, is een kwestie van recht over het schuimrubber trekken. Ik wil het materiaal de kans geven zich even te zetten, hoe onzinnig dat ook moge klinken.

De standaard hoogte (of eigenlijk laagte) van de skai topdelen van de rugleuningen is bij Rothman sowieso al minder dan wat ik had. Dat kun je op hun website zien. Dat naaistertje wordt niet betaald om daarover na te denken (kan ze misschien ook niet), die heeft gewoon de patroondelen aangehouden die ze gewend is.

Ik kan het me gelukkig veroorloven hier relaxed in te zijn: Thijs is geen concoursauto en in elk geval is die kapotte bekleding vervangen door iets dat heel is. Maar dat er bijv. een kleurverschil met de achterbank zou zijn, dat wist ik. De 'oplossing' die Rothman/TrabantWelt voor de achterbank biedt is voor mij onpraktisch; daar ga ik, hoewel dat moeilijker is, liever zelf met iets aan de slag.
Met twee meter zit ik qua patroonrichting altijd goed

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 11 aug 2018, 23:13

Ik denk dat ik zelf maar aan de naai ga tzt ;)
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Plaats reactie