Kurbelfenster

Wil je een nieuw instrumentenpaneel? Andere zetels? Vraag het hier !
Plaats reactie
Haiko
moderator

Kurbelfenster

Bericht door Haiko » 06 jan 2012, 21:08

Ik heb nu het linker deurraam eruit, omdat de schiene waarin het raam zit verrot was. Nu wil ik de zaak weer monteren.

Iemand tips om het raam er weer in te krijgen? Moet er nog iets afgesteld worden? Of gewoon een kwestie van raam in het rubber en schiene vastkitten en in de deur wurmen? Of pas alles vastkitten als het raam in de deur zit?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

ruton
moderator

Re: Kurbelfenster

Bericht door ruton » 06 jan 2012, 21:35

Ik weet niet meer precies hoe ik het indertijd voor elkaar gevloekt heb, maar de ruit heeft er wel een paar lelijke krassen door opgelopen. Dat kan komen omdat ik voor de montage van het venster ook de waterkeringrubbers uit de deur heb gehaald, teneinde iets meer ruimte te hebben.
En het raam lijkt een beetje naar voren te kantelen, waardoor je het raam bij hogere snelheden niet meer helemaal dicht kunt 'kurbelen'. Maar dit resultaat uit mijn verleden biedt geen garantie voor jouw toekomst.

Wat bij mij een rol kan hebben gespeeld, is dat van het nieuwe 'Samtgummi' het fluweel (de Samt) niet goed* meer aan het rubber kleefde en ik van ellende het oude versleten gummi weer heb teruggeplaatst.

*wat heet, mayonaise had meer kleefkracht.

Plaats reactie