plaatjes van verlaging

Alles over motorisch tunen van trabi's, wegligging verbeteren etc.
trabart
Beheerder
Contacteer:

Re: plaatjes van verlaging

Bericht door trabart » 10 apr 2012, 09:36

Ik vermoed wel, dat bij deze wagen wel de spatbordrand op de band komt bij inveren in bochten .. ?
Afbeelding

Evan_s

Bericht door Evan_s » 10 apr 2012, 11:54

Als je voor de extreme verlaging gaat, misschien ook geen slecht idee om na te denken over een andere constructie van de uitlaat. Bijvoorbeeld het verwarmingsdeel van de Vorschalldämpfer slijpen of een compleet andere Vsd, pijp door het gewei, etc. Op Pappenforum.de zijn er wel een aantal topics over te vinden.

Als je iets raakt, grote kans dat je gietijzeren uitlaatspruitstuk breekt. (Er zijn forumleden die hier ervaring mee hebben ;) )

tijs

Bericht door tijs » 10 apr 2012, 12:57

uitlaat omleggen is geen punt, daar ben ik niet zo bang voor...
heb alleen mijn twijfels bij het fiet dat een 2takt daar natuurlijk wel gevoelig voor is? ik neem aan een trabant ook?
of zit er in de huidige demper weinig aan konische pijp wat voor een bepaalde powerband zorgt?

trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart » 10 apr 2012, 13:08

ben ik ook altijd vrij bang voor geweest, maar heb het idee dat het wel meevalt. je kunt met speciale pijpen wel MEER vermogen krijgen (als je weet wat je doet, natuurlijk) maar geloof niet dat je het veel slechter kunt maken. Standaard pijp nu is best recht-toe, recht-aan, en is meer gebouwd op geluid-demping dan op vermogens opbouw als je het mij vraagt.
Afbeelding

tijs

Bericht door tijs » 10 apr 2012, 13:14

zo iets dacht ik eigenlijk ook al wel...
de uitlaat gaat dus nog wel aangepast worden, ik denk dat ik de eventuele warmte voor de kachel elektrisch ha maken. die zal ik toch niet veel gebruiken, ben niet van plan in de winter met de trabant te rijden...

trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart » 10 apr 2012, 14:24

electrische ventilator dan? of electrische warmte? de laatste trekt namelijk ERG veel stroom, vergeet dat niet. electrische ventilator moet geen probleem zijn. kachel op brandstof is ook nog optie (standkachel), dat ga ikzelf inbouwen. Echter, als het mogelijk is laat ik het uitlaat-verwarmings-systeem ook intact (natuurlijk veel efficienter gebruik van energie he ;) )
Afbeelding

tijs

Bericht door tijs » 10 apr 2012, 14:38

ik zorg wel dat het niet zoveel stroom gaat trekken... ik hoef geen kachel in de auto... enkel de apk wil "warme" lucht..
dat hoeft niet heel warm te zijn voor de ruitontwaarseming,
zag pas nog ergens een kleine 12v reis fohn... was geen heel dikke bekabeling, dus zal dan allemaal wel meevallen ;)
dat komt wel goed.

trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart » 10 apr 2012, 14:52

weet je zeker dat de lucht warm MOET zijn ??? ontwasemen gaat namelijk door de beweging van de lucht, warm of koud maakt daar verder weinig uit. met koude lucht kan dat ook.
Overigens, als je de lucht die langs het spruitstuk komt niet door de uitlaat stuurt, maar rechtstreeks naar de warmelucht ingang van de kachel, heb je ook al iets verwarmde lucht. alleen minder warm natuurlijk.
Afbeelding

tijs

Bericht door tijs » 10 apr 2012, 16:43

dat kan natuurlijk ook... moet eerlijk gezegt nog kijken hoe de uitlaat precies loopt, zal wel een grote "demper"/kachel bouwsel vooraan onder...

de apk zegt niet dat de lucht warm moet zijn, maar het moet deugdelijk ontwasemen, en dan gaat het toch eigenlijk over warmere lucht als de buiten lucht.

trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart » 10 apr 2012, 16:56

neh... kijkt apk niet naar. enige wat ze kunnen constateren is of het blaast. of je moet al met condens op je ruit erheen rijden zodat je het kunt laten zien dat het "deugdelijk" is?

;)
Afbeelding

Plaats reactie