plaatjes van verlaging

Alles over motorisch tunen van trabi's, wegligging verbeteren etc.
exionman

Re: plaatjes van verlaging

Bericht door exionman » 10 apr 2012, 17:15

koude lucht d.m.v. ventilator (zwarte huis voor verdeelstuk)
Afbeelding
warme lucht d.m.v. standkachel
Afbeelding

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 10 apr 2012, 19:17

Met die ventilatoren werd je een paar jaar geleden op ebay doodgegooid. Ik ben ze echter al lang niet meer tegengekomen!

exionman

Bericht door exionman » 10 apr 2012, 21:43

ze werken goed en verbruiken weinig stroom

tijs

Bericht door tijs » 11 apr 2012, 08:01

hmm apk controleur kan natuurlijk wel gewoon voelen naar warme lucht, maar laten we dit onderwerp even zn beloop gaan... dat is voor later... denk dat er altijd wel een oplossing voor is.

iemand toevallig een plaatje van een trabi met -160? of -180?

mel

Bericht door mel » 11 apr 2012, 12:27

Sorry hoor .... ik heb ook ooit zo'n PC ventilator aangeschaft bij een Trabi winkel.... zonde van je geld.

Is ook logisch als jee kijkt naar de opbrengst vs stroomverbruik ... dan zie je simpel dat zo'n ding hier totaal ongeschikt voor is ...

Zo'n Eberspacher of Webasto standkachel, meer dan 2000 Watt is echt super !

ROnderstal

Bericht door ROnderstal » 11 apr 2012, 13:18

mel schreef:Sorry hoor .... ik heb ook ooit zo'n PC ventilator aangeschaft bij een Trabi winkel.... zonde van je geld.
als je eentje koopt met het juiste Toerental dan is da geen probleem :)

tijs

Bericht door tijs » 11 apr 2012, 14:47

er komt geen pc ventilator in mijn trabi.... hoewel ik daar genoeg rommel van heb liggen...
maar de echt leuke daarvan welke op 40v... en dan heb je geen tshirt meer aan als je die aan zet ;)

eerst de trabi maar een s verlagen, dan kijken wat we met de uitlaat en kachel doen, misschien maak ik wel een vergelijk iets op de omgelaste uitlaat als origineel (maar dan wat kleiner) dat komt wel goed.

Evan_s

Bericht door Evan_s » 11 apr 2012, 15:01

tijs schreef:heb alleen mijn twijfels bij het fiet dat een 2takt daar natuurlijk wel gevoelig voor is? ik neem aan een trabant ook?
of zit er in de huidige demper weinig aan konische pijp wat voor een bepaalde powerband zorgt?
De normale Trabant demper (r) vs. de sportdemper (l):

Afbeelding

Rij maar eens zonder voordemper, dan zul je (naast een hoop kabaal) merken dat de Trabant niet meer vooruit te branden is. De normale voordemper zorgt dus sowieso voor een zekere tegendruk. Of het ook enigszins gebouwd is op een goed getimed reso-effect, zou ik niet weten. De zgn. sportdemper claimt dit (en lijkt dit door de vorm) al wat meer te doen, maar daar merk je bij het 26pk motortje niet veel van. Knettert wel wat lekkerder :)

Op de foto zie je ook dat je het verwarmingsdeel er af kunt slijpen voor zo'n 1 à 2 cm extra grondspeling.

groest

Bericht door groest » 11 apr 2012, 15:46

:roll: :o plaatjes van verlaging :?: :?:
Het was Trabannekom

tijs

Bericht door tijs » 11 apr 2012, 15:50

oke, dat is niet veel, dus bij een goeie verlaging kun je best die demper anders maken ;) of die konische vorm gewoon laten zitten, en daarop verder gaan, zodat hij wel zijn resonantie heeft voor de powerband.. voor zover een trabant power heeft natuurlijk ;)

dat komt ook wel goed...

om even op groest zijn verbazig terug te komen, zoek ik eigenlijk nog plaatjes van een trabi met -160 en 13"

Plaats reactie